Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot partner tepee


Šalda

Recommended Posts

Ahoj, uvažuji o koupi Partnera, rok cca 2008-2010,  a teď otázka, jaký motor? Benzínů moc není, a když už je tak má většinou 66kw, což je prostě na benzín málo. Takže připadá v úvahu 1. 6hdi, ale vzít 66kw, která má jednohmotu, a nemá fap, takže na servis levnější, ale zase bude asi lenoch, teď mám partnera taky 66kw, ale 2.0hdi a ten má 8v, takže jede docela slušně už odspodu, ten 1.6 hdi je 16v, a prý se musí více točit aby jel. Ale myslím že bude celkově pomalejší než to co mám teď. A nebo vzít silnější 80kw, ale tam se bojím toho servisu, fap, dvouhmota, i když tohle člověk mění na autě jen jednou. Ale co jsem četl, tak špatně dělaná olejová vana, motor karbonizuje, netěsní vstriky, problémy s egr a podobně. 

Chci se zeptat zkušených co tyto motory mají do kterého by bylo lepší jít. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neměl 66kW @Honza z Nera? :myslim 1.6HDi 16V 80kW je udajně choulostivější než pozdější 8V. Vana se dá přelisovat, dvouhmotu a FAP děláš jak píšeš většinou jednou, to větší problém bych viděl najít nevylítaný a pořádně servisovaný kus. :myslim  Sám jsem o Partnerovi taky chvíli přemýšlel, nakonec vyhrála 5008.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honza měl 55kw. Jinak na 5008 jse se taky díval, ale je to pro mě malý, kdo jednou zkusí partnera tak jiný už nechce :D

Je mě jasný že když se kupuje ojetý auto tak to bude chtít X věcí udělat, ale spíše mě jde o to, abych to udělal vždycky jen jednou, že jo. Možná bych šel i do té 66kw, i když to asi pojede o něco hůř než to co mám teď, a spoustu problémů nebudu muset řešit. Stejně to mám jen do práce a do obchodu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, a ještě s tou olejovou vanou--v Citroenu Hodonín Ti vanu prolisují za 800 Kč bez dem. vany, byl jsem tam na podzim s kamarádem, vymění přitom olej a filtr v motoru (můžeš přinést svoje), dali jsme v bývalých kasárnách v Hodoníně oběd (je to od servisu nedaleko)a bylo to hotové, jednání super (domluveno předem telefonicky), celkově to trvalo asi 2 hodiny, a z Brna to nemáš daleko :papa

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je těch 1,6 HDI docela dost. Nejdřív to bude chtít zjistit podle typu motoru, co to všechno má a nemá. Třeba u 308 jsou verze 16V bez hmoty, bez FAPu, s obyč turbem. Pak verze 8V bez hmoty, s obyč turbem, ale s FAPem, atd. atd.
Tu vanu mají všechny 1,6 HDI stejnou, tak si asi moc nevybereš :aut Navíc je to ohledně toho prolisu taková davová hysterie :D Na ten prolis se sváděla karbonizace a všechno kolem toho, ale hlavní problém je v tom, že tam toho oleje není moc a předepsaný interval byl 20-30tis(podle verze a použitého oleje). A když se k té výměně po 30 připsala ještě lajdácká výměna v servisu, že to nenechali alespoň 2hod odkapat a nevysály prostor filtru, tak je jasný, že se z druhé náplně stal po dalších 20tis pěkný sajrajt a olej to moc nepřipomínalo. Takže stačí měnit po 10-15tis a dát tomu čas, aby toho co nejvíc vyteklo a nebude problém. (Naše 308 má se standardní vanou najeto 140 a 307 tachomtrových 160tis - odhadem 300 :D )

partak_hdi.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vždyť jsem to psal, proč tam ten sajrajt vzniká. Já se starám o 3 HDI a můžu s klidem říct, že ani v jednom žádný sajrajt není a to mají všechny prolis ve vaně. Jenom prostě měním olej jednou za rok po 10-15tis a dělám to pořádně :nevim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šalda: 1,6 HDi jsou všechny rozvážkové a servisní Partnery a Berlinga, které potkáš. Nachvál je počítej. Není to žádná tragedie, ani výpustný šroub, ani FAP, ani spojka, motory jsou OK.

Jestli něco občas řeším, tak zadní brzdy, ABS. Mám zkušenosti z provozu asi 7 Partnerů (i dalších aut s 1.6 HDi), asi tak přes 1,5 mil. km v součtu

Daleko více bude záležet, v jakém stavu a od koho koupíš. Na to dej veliký pozor. Protože ani Tepee nikdo neprodává, každý si ho drží a jezdí.

Co se týká velikosti: 5008 je delší = 4529, Partner má 4380.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám to do práce 25km, z toho 15km mimo Brno, takže fap by se měl stihnout regenerovat, i když s ním zkušenosti nemám.

Je jasný že hodně záleží co za kus koupím, když jsem tehdy kupoval současného Partnera, tak mě taky dalo hodně práce najít pěknej kus. Jinak na délku je kousek 5008 delší, to je jasný, ale ten obrovskej vnitřní prostor co má Partner, zvlášť po oddělání zadních sedaček, tak to prostě 5008 nemá. Šel bych i do Experta tepee, ale ten si ještě drží cenu. Takže zatím partner tepee a časem se potom uvidí.

Právě jsem pročetl x webů co se týče těhle motorů, a všude psali jak jsou strašný a podobně. Je jasný že když se kupuje ojetý auto tak to vždycky chce nějaký servis, a počítat s tím že něco odejde, ale spíše bych rád, že to co opravím, tak abych už od toho měl klid, abych to za 20tkm nemusel řešit znovu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen vsuvka k tomu výpust. šroubu a k tomu, co zbyde ve vaně--olej měním sám na chatě, vypustím, filtr vytáhnu, injekt. stříkačkou, na které mám nasunutou hadičku vytáhnu všechno co jde z filtrboxu oleje, olej vykapává do druhého dne přes noc :super, dopoledne složím filtrbox, naleju olej a nastartuju na 1 minutu, abych mohl změřit stav a dolít..., olej je za tu minutu černý jak bota :grr

takže jsem si loni prolisoval vanu, olej měním pořád stejným způsobem a olej je jak nový ještě cca 14 dní po výměně :), je pravda, že se mi tam nemělo co usadit, když měním olej co 10 tisíc a auto má 45 najeto...

zkoušel jsem vanu všelijak vysávat, i čerpadélko z Lidlu zakoupil, ale asi mám volšový ruce, prostě jsem chyt nerva a udělal to, jak to má být, kaněc filma :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A po 1000km stejně nepoznáš jestli má olej najeto 1tis nebo 10tis. :aut :D   Nemá smysl to řešit. Každý se stará podle sebe. Odstranění prolisu je zkrátka další + k lepší péči, a když má pak dušička pokoj, je to v pořádku :papa 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda, ono 5008 a Partner jsou 2 úplně rozdílný auta. Ale je fakt že jsem nad ní taky přemýšlel, už jen kvůli tomu je pohodlnější. Ale pořád opravuji barák, z práce vozím každý den palety, a navíc jezdím na stavby, dělám bokem hodinového manžela  a podobně, takže pro mě je tohle ideální auto. Dám tam vercajk, žebřík a prostě všechno, ona ta vnitřní výška 110cm je prostě paráda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo řekl bych že ta vnitřní výška v kabině je to co spoustu lidí na těch autech mimo jiné baví. Já třeba neměl nikdy problém v Berlingu se za volantem napít z 1,5 L láhve aniž bych se musel nějak kroutit. U 807 se z takové láhve napiju ale musím se u toho kroutit a to nejsem žádnej čahoun.  A troufnu si říct že 5008 na tom bude s prostorem o něco hůř než 807. 

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, Šalda napsal:

P607Olda, ono 5008 a Partner jsou 2 úplně rozdílný auta. Ale je fakt že jsem nad ní taky přemýšlel, už jen kvůli tomu je pohodlnější. Ale pořád opravuji barák, z práce vozím každý den palety, a navíc jezdím na stavby, dělám bokem hodinového manžela  a podobně, takže pro mě je tohle ideální auto. Dám tam vercajk, žebřík a prostě všechno, ona ta vnitřní výška 110cm je prostě paráda. 

 Na tohle bude parťák lepší než 5008. Paletu bych si do auta nedal ani jednu. :D

Upraveno uživatelem radim.1008
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...