Šalda Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 Ahoj, uvažuji o koupi Partnera, rok cca 2008-2010, a teď otázka, jaký motor? Benzínů moc není, a když už je tak má většinou 66kw, což je prostě na benzín málo. Takže připadá v úvahu 1. 6hdi, ale vzít 66kw, která má jednohmotu, a nemá fap, takže na servis levnější, ale zase bude asi lenoch, teď mám partnera taky 66kw, ale 2.0hdi a ten má 8v, takže jede docela slušně už odspodu, ten 1.6 hdi je 16v, a prý se musí více točit aby jel. Ale myslím že bude celkově pomalejší než to co mám teď. A nebo vzít silnější 80kw, ale tam se bojím toho servisu, fap, dvouhmota, i když tohle člověk mění na autě jen jednou. Ale co jsem četl, tak špatně dělaná olejová vana, motor karbonizuje, netěsní vstriky, problémy s egr a podobně. Chci se zeptat zkušených co tyto motory mají do kterého by bylo lepší jít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 Neměl 66kW @Honza z Nera? 1.6HDi 16V 80kW je udajně choulostivější než pozdější 8V. Vana se dá přelisovat, dvouhmotu a FAP děláš jak píšeš většinou jednou, to větší problém bych viděl najít nevylítaný a pořádně servisovaný kus. Sám jsem o Partnerovi taky chvíli přemýšlel, nakonec vyhrála 5008. pavelu96 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 12. leden 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2019 Honza měl 55kw. Jinak na 5008 jse se taky díval, ale je to pro mě malý, kdo jednou zkusí partnera tak jiný už nechce Je mě jasný že když se kupuje ojetý auto tak to bude chtít X věcí udělat, ale spíše mě jde o to, abych to udělal vždycky jen jednou, že jo. Možná bych šel i do té 66kw, i když to asi pojede o něco hůř než to co mám teď, a spoustu problémů nebudu muset řešit. Stejně to mám jen do práce a do obchodu. kovy_s, Charlie 1 a ozzy56 ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 Honza z Nera měl nejslabší HDi 55kw (75koní) i 1.6 HDi 66kw jede odspodu, jako každý diesel, pojede to úplně stejně, jako máš teď...,jestli chceš silnější, vem 80kw, jinak nestahuj trenky daleko před brodem Šalda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 No tak to bych o Fapu vůbec nepřemýšlel, jestli to máš jen do práce a do obchodu. Jestli nejezdíš do práce 30km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 (upraveno) jo, a ještě s tou olejovou vanou--v Citroenu Hodonín Ti vanu prolisují za 800 Kč bez dem. vany, byl jsem tam na podzim s kamarádem, vymění přitom olej a filtr v motoru (můžeš přinést svoje), dali jsme v bývalých kasárnách v Hodoníně oběd (je to od servisu nedaleko)a bylo to hotové, jednání super (domluveno předem telefonicky), celkově to trvalo asi 2 hodiny, a z Brna to nemáš daleko Upraveno 12. leden 2019 uživatelem ozzy56 Šalda a Charlie 1 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 Ono je těch 1,6 HDI docela dost. Nejdřív to bude chtít zjistit podle typu motoru, co to všechno má a nemá. Třeba u 308 jsou verze 16V bez hmoty, bez FAPu, s obyč turbem. Pak verze 8V bez hmoty, s obyč turbem, ale s FAPem, atd. atd. Tu vanu mají všechny 1,6 HDI stejnou, tak si asi moc nevybereš Navíc je to ohledně toho prolisu taková davová hysterie Na ten prolis se sváděla karbonizace a všechno kolem toho, ale hlavní problém je v tom, že tam toho oleje není moc a předepsaný interval byl 20-30tis(podle verze a použitého oleje). A když se k té výměně po 30 připsala ještě lajdácká výměna v servisu, že to nenechali alespoň 2hod odkapat a nevysály prostor filtru, tak je jasný, že se z druhé náplně stal po dalších 20tis pěkný sajrajt a olej to moc nepřipomínalo. Takže stačí měnit po 10-15tis a dát tomu čas, aby toho co nejvíc vyteklo a nebude problém. (Naše 308 má se standardní vanou najeto 140 a 307 tachomtrových 160tis - odhadem 300 ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 No jestli říkáš 3-4dcl humusu co ve vaně zůstane když tam je debilni vypustak hysterie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 Ano říkám. Kolik máš 1,6HDI, že víš, jaký je tam humus? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 (upraveno) Ani jednu,ale bylo tady o tom psano,myslím že Ozzy56...a kolegovi z práce , kterému to vydával známek a ukazoval mu to. Upraveno 12. leden 2019 uživatelem Charlie 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 No vždyť jsem to psal, proč tam ten sajrajt vzniká. Já se starám o 3 HDI a můžu s klidem říct, že ani v jednom žádný sajrajt není a to mají všechny prolis ve vaně. Jenom prostě měním olej jednou za rok po 10-15tis a dělám to pořádně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 (upraveno) Šalda: 1,6 HDi jsou všechny rozvážkové a servisní Partnery a Berlinga, které potkáš. Nachvál je počítej. Není to žádná tragedie, ani výpustný šroub, ani FAP, ani spojka, motory jsou OK. Jestli něco občas řeším, tak zadní brzdy, ABS. Mám zkušenosti z provozu asi 7 Partnerů (i dalších aut s 1.6 HDi), asi tak přes 1,5 mil. km v součtu Daleko více bude záležet, v jakém stavu a od koho koupíš. Na to dej veliký pozor. Protože ani Tepee nikdo neprodává, každý si ho drží a jezdí. Co se týká velikosti: 5008 je delší = 4529, Partner má 4380. Upraveno 12. leden 2019 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 12. leden 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2019 Mám to do práce 25km, z toho 15km mimo Brno, takže fap by se měl stihnout regenerovat, i když s ním zkušenosti nemám. Je jasný že hodně záleží co za kus koupím, když jsem tehdy kupoval současného Partnera, tak mě taky dalo hodně práce najít pěknej kus. Jinak na délku je kousek 5008 delší, to je jasný, ale ten obrovskej vnitřní prostor co má Partner, zvlášť po oddělání zadních sedaček, tak to prostě 5008 nemá. Šel bych i do Experta tepee, ale ten si ještě drží cenu. Takže zatím partner tepee a časem se potom uvidí. Právě jsem pročetl x webů co se týče těhle motorů, a všude psali jak jsou strašný a podobně. Je jasný že když se kupuje ojetý auto tak to vždycky chce nějaký servis, a počítat s tím že něco odejde, ale spíše bych rád, že to co opravím, tak abych už od toho měl klid, abych to za 20tkm nemusel řešit znovu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 5008 prostor má, hlavně ty zadní sedačky sklopíš do podlahy do roviny jedním tahem. A těch 15 cm na délku je znát, např. při převozu kola, nebo klece na psa. No, ale jak chceš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 jen vsuvka k tomu výpust. šroubu a k tomu, co zbyde ve vaně--olej měním sám na chatě, vypustím, filtr vytáhnu, injekt. stříkačkou, na které mám nasunutou hadičku vytáhnu všechno co jde z filtrboxu oleje, olej vykapává do druhého dne přes noc , dopoledne složím filtrbox, naleju olej a nastartuju na 1 minutu, abych mohl změřit stav a dolít..., olej je za tu minutu černý jak bota takže jsem si loni prolisoval vanu, olej měním pořád stejným způsobem a olej je jak nový ještě cca 14 dní po výměně , je pravda, že se mi tam nemělo co usadit, když měním olej co 10 tisíc a auto má 45 najeto... zkoušel jsem vanu všelijak vysávat, i čerpadélko z Lidlu zakoupil, ale asi mám volšový ruce, prostě jsem chyt nerva a udělal to, jak to má být, kaněc filma pesastor, Šalda a Milan+ ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 A po 1000km stejně nepoznáš jestli má olej najeto 1tis nebo 10tis. Nemá smysl to řešit. Každý se stará podle sebe. Odstranění prolisu je zkrátka další + k lepší péči, a když má pak dušička pokoj, je to v pořádku Péťa, ozzy56 a radim.1008 ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 12. leden 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2019 P607Olda, ono 5008 a Partner jsou 2 úplně rozdílný auta. Ale je fakt že jsem nad ní taky přemýšlel, už jen kvůli tomu je pohodlnější. Ale pořád opravuji barák, z práce vozím každý den palety, a navíc jezdím na stavby, dělám bokem hodinového manžela a podobně, takže pro mě je tohle ideální auto. Dám tam vercajk, žebřík a prostě všechno, ona ta vnitřní výška 110cm je prostě paráda. Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 (upraveno) Jo řekl bych že ta vnitřní výška v kabině je to co spoustu lidí na těch autech mimo jiné baví. Já třeba neměl nikdy problém v Berlingu se za volantem napít z 1,5 L láhve aniž bych se musel nějak kroutit. U 807 se z takové láhve napiju ale musím se u toho kroutit a to nejsem žádnej čahoun. A troufnu si říct že 5008 na tom bude s prostorem o něco hůř než 807. Upraveno 12. leden 2019 uživatelem Vena garážmistr radim.1008 a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 12. leden 2019 Sdílet Odesláno 12. leden 2019 (upraveno) před 52 minutami, Šalda napsal: P607Olda, ono 5008 a Partner jsou 2 úplně rozdílný auta. Ale je fakt že jsem nad ní taky přemýšlel, už jen kvůli tomu je pohodlnější. Ale pořád opravuji barák, z práce vozím každý den palety, a navíc jezdím na stavby, dělám bokem hodinového manžela a podobně, takže pro mě je tohle ideální auto. Dám tam vercajk, žebřík a prostě všechno, ona ta vnitřní výška 110cm je prostě paráda. Na tohle bude parťák lepší než 5008. Paletu bych si do auta nedal ani jednu. Upraveno 12. leden 2019 uživatelem radim.1008 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 12. leden 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2019 Tak do partnera dám 12 palet, tehdy ještě do 406 jsem dal jen 8 Ale to je jasný, 5008 prostě není pracovní auto, já potřebuji vozit cement, dlažbu, ztracený bednění, prostě všechno. Péťa, radim.1008 a Milan+ ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.