Přejít na obsah
hrasek

1.4 HDi - natankován benzín

Recommended Posts

No ... myslel jsem si že mě se toto nikdy nemůže stát, ale jak vidno člověk je tvor omylný. Do prázdné nádrže HDička (zbývalo tak 5l nafty) jsem s myšlenkama na 10-ti dalších různých místech natankoval Vervu - ale benzín 😕. Uvědomil jsem si to přesně po 20-ti litrech. Samozřejmě jsem nestartoval. Potupně jsem dojel domů na laně. Auto je v garáži a v nádrži směs 5l nafty a 20 l benzínu. V hadičkách snad jen nafta (klíč jen v 1. poloze aby se nazamkl volant). Chci povolit horní víko nádrže (pod zadní sedačkou) a benzín vyčerpat. V kanystrech mám připraveno 45l Vervy  (tentokrát diesel :D ). Kolik tak cca benzínu by potenciálně mohlo v nádrži zůstat abych mohl být po naředění těma 46litrama nafty klidný? Litr, 2? Jak moc si myslíte že si mi podaří nádrž tímto způsobem vycucnout. Plánuji pak dolít naftou, přeaditivovat VIFem a jezdit. Uvažuji správně?

PS: Když nemám stahovák na víko nádrže, mám si ho vyrobit nebo dřevěný špalík, kladívko a s citem povolit?

PPS: Někdo z okolí Prostějova se stahovákem na víko nádrže?

Upraveno uživatelem hrasek

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Přiznám se že nevím. U motoru mám balonek a vysokotlaké čerpadlo. Do víka nádrže vedou 4 dráty. Žeby 2 na snímač hladiny a 2 k nějakému podávacímu čerpadélku?

Upraveno uživatelem hrasek

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pokud máš balonek, tak el. čerpadlo v nádrži nebude :bojim

ptal jsem se proto, že pokud je el. čerpadlo, jde to vyčerpat pohodlně s ním (70 litrů nafty ve 406 to vyčerpalo za 15 min.)

tady by se hodilo to čerpadélko z Lidlu :)

Upraveno uživatelem ozzy56

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

koukám na Servisbox a u chladiče nafty (ten had trubek pod podlahou) je taky spoj paliv. potrubí--kdybys měl možnost zvednout auto na dílenský zvedák, pak rozpojit sací potrubí vedle toho chladiče (chladič je zpátečka--tam nerozpojuj), tak nasadit nějakou hadici a cucnout--mohlo by to vytéct všecko :myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

CCa v 1/3 auta je spoj. Táta má jámu takže pod auto vlezu. Kdybych to tam rozpojil a něčím vycucl. Vedou tam 2 hadičky. Jak poznám která je která?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A co to rozpojit přímo na tom víku nádrže? Popravdě bych se rád tomu rozdělávání vyhnul aby mi pak něco někde netěsnilo a nesmrděla mi nafta v autě. Mimochodem je nějaký fíhl na to rozpojování spojek hadičky?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ty hadičky jsou všude ve spojích (i na nádrži) jen nasunuté a zacvaklé-- na těch koncovkách hadic jsou takové plošky BILE a ZELENE barvy, ty plošky stiskneš (jsou na koncovce proti sobě) a hadici vysuneš...(očisti předem spoje hadic hadrou)

BILA je sací větev--nafta jde tudy do motoru, ZELENA je zpátečka--nafta jde tudy zpátky do nádrže (přepad)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pánové velice děkuji za cenné rady! Kdyby se to někomu v budoucnu také povedlo tak řešení je nakonec snadné. Od nádrže až do motorového prostoru vedou 2 hadičky po pravé straně spodní části vozu. Cca pod sedadlem spolujezdce jsou na těchto hadičkách spojky. Zajímá vás ta tlustější hadička s bílou spojkou jak tu psal Ozzy. Potřebujete jen nádobu na palivo a lahváče. Já měl výhodu že jsem to měl u táty v garáži s jámou. Myslím si ale že by se to dalo udělat kdekoli a stačilo by např. auto jen trochu vyheverovat abyste pod něj lehli i s nějakou nádobou. Rozpojili jsme tu bílou spojku a očekávajíc vytečení pár deci paliva jsme to chytali do 5l nádoby. No a ono to teklo a teklo a teklo... samospádem. Tak táta doběhl pro 25l kanystr,  panenkou jsme trochu nadzvedli levou část auta aby nádrž byla trochu zešikma a než jsme vypili 2 lahváče Svijan tak bylo v kanystru 23,5l benzíno-nafty. Tankoval jsem 20l benzínu, v nádrži zbývalo odhadem tak 5l nafty (rezerva což je cca 7l blikla cca 40 km před benzínkou takže to +- tak bude) takže vyteklo prakticky vše. Zůstat mohl tak litr až 2 nafto-bennzíno--usazenin. Propojil jsem zpět hadičku, dolil jsem z kanystrů 46l Vervy dieselu a aditivum. Napumpoval balonkem naftu a nastartoval. Nechal jsem to 10min brblat na volnoběh a mezi tím jsem vypili dalšího lahváče a pokecali s tátou co je nového.

Myslím si že v nouzi by stačilo lehnout pod auto někde "nad kanálem" přímo na benzínce (a samozřejmě chytat do kanystrů). Každopádně díky pánům za rady. Víko nádrže jsem umyl, vysál ale nerozdělával jsem ho. Asi by to také šlo, ale nerad šahám do věcí se kterýma není problém aby pak zbytečně nějaký nenastal.

Teď tedy prosím ještě názory jak je to s tím benzínem přimíchaným v naftě? Kdyby bylo dejme tomu 1-2l benzínu (Verva) na 46l dieslu (Verva) a k tomu aditivum (Shell aditivum do nafty - VIF jsem s sebou neměl). Myslíte že si s tím 1.4 HDi poradí a nehrozí tam nějaké riziko problémů? Plánuju teď třeba 500 km (to jsou pro mě 2-3 dny) najezdit v poklidném tempu a průběžné pořád nádrž doplňovat Vervou do plna. Snad by si s tím měl motor v pohodě poradit. Co myslíte? A co palivový filtr? Pokud nemám podávací čerpadlo v nádrži a nestartoval jsem (klíček byl jen v 1. poloze) tak by v palivovém filtru snad měla zůstat jen nafta z chvíle kdy jsem před začátkem tankování zastavil motor běžící na naftu. Hadička za filtrem směrem ke spoji vytekla při vypouštění. Nádrž jsem vypustil a po naplnění naftou, spojení hadičky a napumpování balonkem si filtr zase cucnul naftu. Takže palivový filtr by snad vůbec neměl být nacucaný benzínem ale jen směsí <2lbenzínonafta+46nafta. Budu ho výhledově měnit, ale teď ho bohužel po ruce nemám.

PS: Ten chladič nafty jsem nenašel. Kde by to mělo být? Po celé podlaze až pod přední nápravu vedou jen samotné hadičky.

PPS: Co s tou směskou cca 20l benzínu + 4 l nafty. Dvou-taktní Terra nebo 4 taktní sekačka na trávu VARI?

Upraveno uživatelem hrasek

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ten trošek benzinu v nádrži nemusíš vůbec řešit.

Benzin s naftou, co máš v kanystru nalij do něčeho staršího, nabízí se ta Terra. Jenže než s ní vyjedeš (pokud s ní nevyhrnuješ i sníh), tak bude benzin dost starý. Takže vlastně nevím. Dal bych ho někomu do starého auta.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

jsem rád, že to pomohlo, jinak tu směsku použij tak, že ji naliješ do kanystru cca 3-4 litry a zbytek (16 litrů) doplň naftou, protřepej a nalij do nádrže--nestane se s motorem vůbec nic, mám to vyzkoušené dlouhodobě, postupně se tak zbavíš všech 23 litrů směsky, osobně bych to do Vari atd.,prostě benz. motoru nedával

chladič nafty je pod podlahou auta--je to takový had z kovové trubky, kterým prochází přebytečná nafta z přepadů vstřikovačů do nádrže, ale protože vysokotlaké čerpadlo ji stlačením zahřálo, vrací se do nádrže přes ten chladič..., možná ho tam už nemáš, protože když ta kovová trubka chladiče prohnije, v našich zemích se obvykle chladič vyhodí, palivové hadice propojí kusem jiné hadice a jezdí se dál..., možná tam nebyl už z výroby, když  dáš tady VIN, odpovím, jestli mělo auto chladič už z výroby

ten palivový filtr bych taky neměnil, pokud tam není déle než 20 tisíc KM, ale jeho výměnou nic nezkazíš, jinak ta směska se do filtru nemohla vůbec dostat :papa

Upraveno uživatelem ozzy56

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×