Jump to content
Micky999

Olej v expanzce na vodu

Recommended Posts

Zdravím, koukal jsem zběžně na auto a v nádobce na vodu je zřejmě olej. Taktéž na víčku oleje je bílá emulze. Na olejové měrce nic není. Je to špatné těsnění pod hlavou? Chladicí kapalina neubývá, motor se nepřehřívá, ale to možná může být špatným čidlem teploty kapaliny, které nejspíš špatně ukazuje. Díky za rady

IMG_20190110_201209.jpg

IMG_20190110_201145.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micky999:

může a nemusí to být těsnění pod hlavou. Má ten motor vodou chlazený olej? Pokud ano, může to dělat průsak v tom chladiči oleje.

Za jízdy je tlak v oleji větší, než ve vodě a olej se tlačí do vody. Po vypnutí motoru tlak oleje zmizí a tlak ohřáté vody se tlačí zpět do oleje. Takže neubývá oleje ani vody a stále se jen míchají oním přeléváním.

Pokud to ten chladič olej-voda nemá, děje se tak pravděpodobně díky těsnění pod hlavou.

Edited by Mirekdoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micky999:

kdyby byl šlem jen na víčku oleje, bral bych tu vlhkost v zimním provozu a nedostatečným odparem vlhkosti při krátkých jízdách s neprohřátým olejem. Ale olej je i ve vodě. Pokud tedy na motoru není vodní chladič oleje, bude to těsnění pod hlavou, jelikož je olej i ve vodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já nedokážu říct, jestli to je olej, ale zase co jinýho by tam mohlo být... Každopádně díky za objasnění.

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micky999:

v té expanzce je jednoznačně voda s olejem a na stěnách expanzky v úrovni hladiny je usazený šlem z emulze voda-olej.

Edited by Mirekdoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak už tu psali, zatím s tím nedělej nic, sleduj vodu a olej a jezdi

pravda ovšem je, že ty 1.4 8V jsou na těsnění pod hlavou háklivé, takže si zatím domluv maníka, co ti to těsnění vymění, až bude nejhůř, bude to chtít pak udělat komplet hlavu i s tlakováním, ventily, guferka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj

mám takový divný pocit , že by ti pomohl IC WEST Plzeň  autorizovaný koncesionář PEUGEOT. 

Předpokládám, že se vyznají. 😀😀😀 

Edited by JVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micky999:

nejen špatné těsnění, ale také deformace hlavy po přehřátí motoru. Jenže znamená to pouze rozebrat a pak zjistit příčinu. Důsledky už jsou vidět. Se servisem neporadím, ale nemusí to být nutně pouze servis Peugeot. Stačí jakákoli dílna, kde tomu mechanik rozumí a dokáže napravit chybu. Poptej se, dej na doporučení.

Edited by Mirekdoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

S výměnou bych neotálel.... Když je tam toho oleje už hodně, tak ten vzniklý šlem dokáže ucpat hadice menších průměrů, chladič i výměník topení a pak se to čistí o to hůř.... A hlavně výměna je poměrně jednoduchá a rychlá.... Samozřejmě se ta hlava musí překontrolovat minimálně na rovinnost dosedací plochy a určitě vyměnit guferka ventilů....

Město pod nickem máš Chomutov a hledáš servis v Plzni :myslim

Edited by Hafity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto již je v servisu, bude se měnit těsnění pod hlavou, guferka, rozvody, atd. snad se problém vyřeší. Město pod nickem mám Chomutov, páč tam mám trv. bydliště a jezdím tam sem tam na víkend (dřív jsem tam bydlel), aktuálně bydlím v Plzni.

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otevřit olejové víčko nebo vytáhnout měrku a jazykem zkusit tu pěnu. Pokud to je sladké je to těsnění a pokud slané, tak jenom kondenzát. Jenom další pomůcka k poznání problému, když si člověk není úplně jistý :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 19. 1. 2019 at 21:01, Micky999 napsal:

Auto již je v servisu, bude se měnit těsnění pod hlavou, guferka, rozvody, atd. snad se problém vyřeší. Město pod nickem mám Chomutov, páč tam mám trv. bydliště a jezdím tam sem tam na víkend (dřív jsem tam bydlel), aktuálně bydlím v Plzni.

Ahoj.

 

Ako si dopadol?

Toto iste sa robi aj mne... :(

Nadrzka vycistena a po jazde na dialnici opat vo vnutri olej aj s emulziou...

Predpokladam, ze to nema chladic oleja, cize asi iba tesnenie pod hlavou.

viber_image_2019-05-29_08-56-00.jpg

Edited by r_e_n_e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...