Jump to content
vrtulnik76

Peugeot 308 - rozvody

Recommended Posts

Ahoj všem mám dotaz ohledně Peugeot 308 byla provedena výměna rozvodu a auto nejde nastartovat benzín jde ale není tlak ve valcich servis si s tím neví rady už měsíc nějaký nápad nebo někdo z Brna kdo by byl schopný dát dohromady motor má 50 000 a že dne na den přestal jet. Servis řekl že to jsou rozvody a nic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den. 

Nemám odpověď na dotaz ,ale také se chystám na rozvody.  Jaká značka byla použita (ať vím čemu se vyhnout)  a jaká byla celková cena materiál + práce ?  

 

Děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, ty rozvody dělal nějaký amatér co tomu nerozumí a mohl ten motor nevratně poškodit, to je tak, když se na tom šetří a pak  je to oprava za desítky tisíc nebo spíš na výměnu motoru. Měl bys to lépe popsat, kdo a jak to dělal, s jakou zárukou, a co zjistil ten servis při kontrole těch rozvodů, jinak je to o ničem. Že to nemá kompresní tlaky může znamenat, že se už potkaly ventily s písty. Píšeš benzín, tak předpokládám Vti nebo Thp, nenapsal jsi co tam máš za motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to motor 1.4 vti rok 2010 auto je rodičů byla dělaná hlava prebrouseni válců a rozvody údajně se motor potkal ale auto má 47000 km. 

Auto točí palivo jde a není tlak na valcich tedy mě jen napadlo zda není chyba v nastavení rozvodu. Servis to nedělal značkový ale údajně to znají jak je vidět asi. 

Mohl by to být problém v tom nastavení? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud nejsou tlaky ve valcicj tak si zkontroluj nastaveni rozvodu. jestli jsou rozvody ok tak muzou byt spatne zabrousene sedla ventilu, ale je mi divne ze by tlaky byly vsude blbe, to spise ty rozvody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 14 hodinami, vrtulnik76 napsal:

Je to motor 1.4 vti rok 2010 auto je rodičů byla dělaná hlava prebrouseni válců a rozvody údajně se motor potkal ale auto má 47000 km. 

Auto točí palivo jde a není tlak na valcich tedy mě jen napadlo zda není chyba v nastavení rozvodu. Servis to nedělal značkový ale údajně to znají jak je vidět asi. 

Mohl by to být problém v tom nastavení? 

nejde mi do hlavy, že servis neví co má dělat, když po výměně rozvodů nejsou tlaky ve válcích :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, vrtulnik76 napsal:

Je to motor 1.4 vti rok 2010 auto je rodičů byla dělaná hlava prebrouseni válců a rozvody údajně se motor potkal ale auto má 47000 km. 

Auto točí palivo jde a není tlak na valcich tedy mě jen napadlo zda není chyba v nastavení rozvodu. Servis to nedělal značkový ale údajně to znají jak je vidět asi. 

Mohl by to být problém v tom nastavení? 

Ahoj, ty rozvody dělal nějaký amatér co tomu nerozumí a mohl ten motor nevratně poškodit, to je tak, když se na tom šetří a pak  je to oprava za desítky tisíc nebo spíš na výměnu motoru. Měl bys to lépe popsat, kdo a jak to dělal, s jakou zárukou, a co zjistil ten servis při kontrole těch rozvodů, jinak je to o ničem. Že to nemá kompresní tlaky může znamenat, že se už potkaly ventily s písty. Píšeš benzín, tak předpokládám Vti nebo Thp, nenapsal jsi co tam máš za motor.

Tak samozřejmě to může být jen špatně nastavené, ale moc bych na to nesázel. Pokud přebrušovali ventily i válce, tak bych viděl problém spíš tam. Jinak kontrolu rozvodů musí udělat někdo, kdo zná správný servisní postup. Je potřeba zjistit zajištění řemenic obou vaček. Při točení motorem se musí řemenice otáčet s vačkou, dále pootočit klíčem vačkou na obě strany a opět sledovat zda tam není prokluz, potom nastavit písty do poloviny zdvihu a zajistit klikovou hřídel přípravkem. Vačka sacích ventilů musí být oblinou natočena dolů. Potom je třeba změřit sklonoměrem úhel který svírá rovina hlavy válců ke kolmé rovině na vačce sacích ventilů. Pokud je po kalibraci úhel v normě tedy mezi 89-91° je to v pořádku, pokud je větší rozdíl je třeba nastavit rozvody znovu. Jenom chci přiblížit trochu, jaké jsou správné postupy a pokud se to všechno nekontroluje a nesedí, tak je to potom jen otázka náhody jestli motor bude fungovat správně nebo se budou rozvody dělat po pár tisících km znovu. Ono taky záleží na tom nakolik byl rozvodový řetěz opotřebovaný před výměnou, podle toho se pak volí buď výměna jen vodítek, řetězu a napínáku nebo při větším natažení i výměna všech ozubených kol, ta jsou totiž volným řetězem rovněž nadměrně opotřebená. Takže bych zkusil asi reklamaci, zřejmě oprava stála hodně, tak bych jim to jen tak nenechal. Pokud si s tím teď neví rady, nechat opravit v autorizáku a vymáhat vrácení části peněz. Je potřeba aby se na to podíval někdo kdo to dělá denně a ví která bije. Vidím, že jsi z Brna, tak asi jedině Famko Čechyňská nebo je ještě servis na Vídeňské, tam dělají údajně dobře.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...