Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 - motor 1.4 přehřívá se


mot3020

Recommended Posts

Ahoj, poradí někdo s přehříváním motoru? Je to Peugeot 307, rok 2003, motor 1.4 benzin 55 kw. Před 2 lety se na tom dělalo těsnění pod hlavou, současně se dala nová vodní pumpa + rozvody + nový chladič + nová nádobka + vše bylo vyčištěno od kalu v chladicím systému. Auto fungovalo bez problémů i v létě, postupně se však začala zanášet nádobka zase kalem (takový mazut, asi olej ve vodě), přisuzoval jsem to, tomu, že se nepodařilo po předchozí opravě zcela 100% vyčistit systém a tudíž se zbytky hromadí v nádobce, chlazení fungovalo, takže se to neřešilo. Teď ale tak měsíc zpátky se auto začalo přehřívat, teplota vyskočila až do červeného pole a palubák napsal "STOP" příliš vysoká teplota vody... Takže se to dalo do servisu s tím, že naznali, špatný termostat, ten údajně vyměnili a auto předali jako opravené. Nicméně již po cestě ze servisu teplota opět vyskočila nad 90 st. a při dalším ježdění po městě se opakovalo předchozí, tedy "STOP" ... Takže se auto dalo opět do servisu, vyměnili těsnění pod hlavou, dali nové šrouby do hlavy a zkontrolovali vodní pumpu (bez závad), rovina hlavy a bloku = ok. Nicméně auto se pořád přehřívá, nejprve se to přisuzovalo špatnému odvzdušnění, to pomohlo na volnoběh, ale za jízdy i po odvzdušnění se začalo zase přehřívat. Zkoušeli i saharu, která má 2 rychlosti točení, vypadalo, to že se sahara točí pouze na I. tedy nižší rychlost a nestíhá to tedy dochlazovat, takže se napřímo propojila sahara na vyšší rychlost a auto běželo na volnoběh se zapnutou saharou a i přesto se přehřálo, chladič byl úplně studený, ale horní i spodní hadice byly teplé. Myslíte, že může být olejový povlak uvnitř chladiče a tudíž neprobíhá tepelná výměna a horká voda tak chladičem jen protéká bez dostatečného ochlazení?? A nebo bude prasklá vložka nebo prasklá hlava?? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po tom všem, co jsi napsal, bych nejdříve vyměnil servis--není totiž normální, že ti dali po opravě auto, aniž by vyzkoušeli to chlazení zkušební jízdou--zjistili by , co jsi zjistil i ty--že to termostatem asi nebylo!!, osobně bych už nepátral, co je s motorem, ta 1.4 55kw je asi nejrozšířenější motor od PSA, takže i nejsnáze dostupný a levný--určitě bude stát výměna méně, než případná oprava toho tvého..., ale dal bych to opravdu někomu jinému :myslim

obejdi (obvolej) blízká vrakoviště PSA a zkus domluvit výměnu motoru tam, při výměně motoru dají čistou expanzku, chladič atd., atd., a za pár korun

nejprve se ale zamysli, zda to má u auta 2003 ještě smysl (bez urážky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže vyřešeno - vyměnil se termostat (skutečně vyměnil) za nový (skutečně nový) a auto již funguje jak má, dokonce je ukazatel teploty mírně pod 90st. (venku bylo dost zima a topení na plno), ale před tím to pod 90 nikdy nešlo, takže známka toho, že termostat odcházel postupně a v minulém servisu jsou podvodníci, protože naúčtovali výměnu termostatu, kterou neudělali a nebo dali nějaký starý šmejd, který nefungoval... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...