Jump to content
Sign in to follow this  
mot3020

307 - motor 1.4 přehřívá se

Recommended Posts

Ahoj, poradí někdo s přehříváním motoru? Je to Peugeot 307, rok 2003, motor 1.4 benzin 55 kw. Před 2 lety se na tom dělalo těsnění pod hlavou, současně se dala nová vodní pumpa + rozvody + nový chladič + nová nádobka + vše bylo vyčištěno od kalu v chladicím systému. Auto fungovalo bez problémů i v létě, postupně se však začala zanášet nádobka zase kalem (takový mazut, asi olej ve vodě), přisuzoval jsem to, tomu, že se nepodařilo po předchozí opravě zcela 100% vyčistit systém a tudíž se zbytky hromadí v nádobce, chlazení fungovalo, takže se to neřešilo. Teď ale tak měsíc zpátky se auto začalo přehřívat, teplota vyskočila až do červeného pole a palubák napsal "STOP" příliš vysoká teplota vody... Takže se to dalo do servisu s tím, že naznali, špatný termostat, ten údajně vyměnili a auto předali jako opravené. Nicméně již po cestě ze servisu teplota opět vyskočila nad 90 st. a při dalším ježdění po městě se opakovalo předchozí, tedy "STOP" ... Takže se auto dalo opět do servisu, vyměnili těsnění pod hlavou, dali nové šrouby do hlavy a zkontrolovali vodní pumpu (bez závad), rovina hlavy a bloku = ok. Nicméně auto se pořád přehřívá, nejprve se to přisuzovalo špatnému odvzdušnění, to pomohlo na volnoběh, ale za jízdy i po odvzdušnění se začalo zase přehřívat. Zkoušeli i saharu, která má 2 rychlosti točení, vypadalo, to že se sahara točí pouze na I. tedy nižší rychlost a nestíhá to tedy dochlazovat, takže se napřímo propojila sahara na vyšší rychlost a auto běželo na volnoběh se zapnutou saharou a i přesto se přehřálo, chladič byl úplně studený, ale horní i spodní hadice byly teplé. Myslíte, že může být olejový povlak uvnitř chladiče a tudíž neprobíhá tepelná výměna a horká voda tak chladičem jen protéká bez dostatečného ochlazení?? A nebo bude prasklá vložka nebo prasklá hlava?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

po tom všem, co jsi napsal, bych nejdříve vyměnil servis--není totiž normální, že ti dali po opravě auto, aniž by vyzkoušeli to chlazení zkušební jízdou--zjistili by , co jsi zjistil i ty--že to termostatem asi nebylo!!, osobně bych už nepátral, co je s motorem, ta 1.4 55kw je asi nejrozšířenější motor od PSA, takže i nejsnáze dostupný a levný--určitě bude stát výměna méně, než případná oprava toho tvého..., ale dal bych to opravdu někomu jinému :myslim

obejdi (obvolej) blízká vrakoviště PSA a zkus domluvit výměnu motoru tam, při výměně motoru dají čistou expanzku, chladič atd., atd., a za pár korun

nejprve se ale zamysli, zda to má u auta 2003 ještě smysl (bez urážky)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže vyřešeno - vyměnil se termostat (skutečně vyměnil) za nový (skutečně nový) a auto již funguje jak má, dokonce je ukazatel teploty mírně pod 90st. (venku bylo dost zima a topení na plno), ale před tím to pod 90 nikdy nešlo, takže známka toho, že termostat odcházel postupně a v minulém servisu jsou podvodníci, protože naúčtovali výměnu termostatu, kterou neudělali a nebo dali nějaký starý šmejd, který nefungoval... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...