Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

výběr benzínového motoru pro 307


PaKr

Recommended Posts

Ahojte,

pro známou budu vybírat její první auto. Zatím má jasno, že chce benzín, manuál a něco ve velikosti 307 (Jestli to nakonec bude 307 nebo něco jiného, to zatím nevím....)

Nicméně váhám mezi 1.4 a 1.6 16V

1.4 bych označil jako léty prověřený a do menšího auta (206,207) bych se ho nebál, ale nevím jestli tady nebude moc slabý.

1.6 16V asi vidím jako lepší volbu vzhledem k velikosti auta, ale nemám  s ním žádné přímé zkušenosti

Takže uvítám zkušenosti a doporučení od zkušenějších:)

Je mi jasné, že nakonec bude záležet na stavu konkrétního auta, ale raději se ptám předem;)

Zatím mám tip na jednu 1.4, kde bych se zajel podívat,tak uvidíme ;)

Pochopitelně dokud auto nevidím,tak informace beru s rezervou,ale to u mě platí skoro vždycky :roker

https://www.tipcars.com/peugeot-307/kombi/benzin/peugeot-307-1-4i-klima-nove-pneu-nova-stk-31360920.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dojeď si tam a svez se s těmi  55 kw. A uvidíš, zda ti to stačí nebo ne.

Podle mě je to slabý, když vím, co dělá 44 kw v aute s vahou 800 kg (mám lepší poměr výkon/vaha než ta 307). 

80 kw 1.6 je na pohodu, ale to jistě víš. 

Upraveno uživatelem MilanF1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skôr záleží na tom ako chceš auto využívať.... Keď do mesta tak 1.4 stačí v pohode, keď na dlhšie trasy, nedajbože diaľnicu, tak určite 1.6.

 

Ja mám 1.6 benzín tiež a s motorom som spokojný, prevody síce sú podľa mňa krátke, ale auto nezdochne ani keď má ísť do kopca :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motory 1.6 (TFU nebo NFU) jsou spolehliví tahouni, jeden mám. Problémem jsou krátké převody a jenom pět kvaltů, takže na dálnici při 130 to točí kolem 4000 ot/min a dělá to v nádrži vír. Takže zatímco po obyčejných silnicích se dá jezdit za sedm litrů, po dálnici je normou osm. Ve městě samozřejmě víc, auto je dost těžké na ježdění po městě a neustálé zastavování a rozjíždění to zvedne k 10 litrům. Těch 80 kW výkonu je mu podle mě akorát, jezdím spíš klidně, ale v případě potřeby to při podřazení má přijatelný odpich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do 1.4 bych v 307 nešel. Do Combi se dával pouze motor 1.4 16V 65kw KFU a ten už měl variabilní časování na sací vačce a jsou s tím problémy. Stará 1.4 8V 55kw je spolehlivá, ale na 307 je to podle mě málo, ikdyž je jen v krátké. 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak po dálnici jezdit nebude, takže město a okresky.

o dvoulitru jsem v tomto případě fakt nepřemýšlel (ale kdo ví --- když by bylo auto v dobrém stavu....:) )

podstatná info, je to že tu 1.6 doporučujete:)

@inoxing právě, že tam píše 55kw, ale není tam vin a z toho vzdáleného pohledu na motor to nepoznám.

ale pokud se rozhodne pro peugeota, tak budu dále informovat;)

každopádně díky všem za odpovědi a ať se v novém roce daří. :roker

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 12. 2018 at 11:38, VojtouNerCZ napsal:

O dvoulitru jsi nepřemýšlel? Za mě naprostá spokojenost, krásná spotřeba, jen olej tyhle motory žerou...

kolik žerou? co je důvod? mám ho v CC a chci nechat vyměnit gufera ventilů jestli to spotřebě zabrání, jinak mám asi tak litr oleje na 4tkm 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co to dělá nevím, nicméně podle Peugeotu je spotřeba v normě 0.8l/1000km. Nijak to neřeším. Zatím. Bylo mi tak porazeno, že dokud není spotřeba abnormální, olej z auta neteče nebo modře nehulí, mam to tak nechat. Nevím teď kolik oleje se do toho motoru vejde ale počítám tak 5l, takže mně sežere 1l/2000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do benzínu 1.6 se dává (s výměnou filtru) 3,25 litru oleje. Měním po cca 15 tisících, předtím jsem měl tentýž motor v Xsaře a nikdy jsem olej nedoléval - nežere ho to. Xsaru jsem měl od 105 do 165 tsíc, tohle mám od 115 a teď je tam 138. Nevím, jak se to chová, když to najede čtvrt milionu nebo víc.

Upraveno uživatelem Pety
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VojtouNerCZ: nepíšeš, jaké auto a motor máš, a mně se to nechce hledat. Všeobecně Peugeoty olej nežerou, a když začnou, tak je to přes gufera ventilů. Opravit a bude vše OK. Tebou uvedená spotřeba je hrozná, dělej s tím něco. Obvykle jezdíme těch 20 t. km bez dolévání.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

307 sw 2002, 2.0i 16v. Řídím se podle toho co mi k tomu problému řekli na fóru. Že to řešit nemám a je to v normě. Takže říkáš těsnění gufera? V únoru dám do servisu, to auto už nebudu tolik potřebovat. Jinak údaj o 0.8l/1000km mám přímo od Peugeotu v Kolíně (unicom), kde jsem se jich na to ptal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že to žere olej,že to všichni tak řešíte manželky 406 si vezme cca 1l/10000km,teď co mám novou 406 tak už jsem doloval na 5000Km cca 2l a vůbec to neřeším když na 10000km doleju 4l tak jsou to 400kc za 10 let 4000Kc,kolik dáte za výměnu gufer,zbroušení hlavy apod? 8000Kc a to jsem myslím při zemi...ale jo máte pak dobrý pocit,že auto nežere a vo tom to je...😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Atmosferickou 1.4 bych do 307 teda nechtel - ani kdyby to byla ta verze s 65kw. V 306 jsme meli 55kw (tedy ... ehm .. tovarnich 55kw ..) a jelo to jakz takz, treba ale vzit v potaz hmotnost vozu zhruba 1.100kg, tipuji ze 307 bude mit tak 1300 jestli ne vic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, keď je to podľa výrobcu v norme, tak načo tú spotrebu riešiť? Dolievať olej určite vyjde lacnejšie ako oprava agregátu, navyše, u niektorých agregátov asi zbytočná, niektoré olej žerú, iné naopak vôbec, napr. 1,6 16V v benzíne je absolútne bez dolievania medzi výmenami. Samozrejme, keby som mal dôvod na opravu, tak už to spojím aj s výmenou gufér atď., ale pokiaľ je to v norme a u danného typu motora bežné(do 1l na 1000km) tak načo sa v tom hrabať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váhu si přesně nepamatuji ale tuším to bylo buď to 1260 nebo 1360 kg, je to sice prostorné auto ale na můj vkus trošku těžší.

Motor 1.4i do 307 NEMÁ SMYSL, spotřeba je stejná jako u 1.6i ale rozdíl v obratnosti a šířky spektra motoru je 100 a jedna.

 

S motorem NFU 1.6i 16V 80kW jsem najel skoro 70.000KM a ten motor má svá pro ale i svá proti.

Spotřeba 6-7L/100km v létě s neustále zapnutou klimou a zima 7-10L/100km. 800KM na nádrž najedeš i když motor budeš točit daleko za 4500ot/min.

Motor si "vystačí" i s 10W40, je do něj zbytečné lít drahou plnou syntetiku.

Jako velkou nevýhodu motoru vidím, to že každý KG váhy navíc se negativně podepisuje na hbitosti motoru, což má za následek vyšší spotřebu.

A taky to, že já třeba kupoval od člověka co jezdil jak "Pí...s" a auto bylo líné jako čuník, jelikož v 60km/h trápil převodovku a motor na 5t rychl.stupeň, tomu motoru svědčí vyšší otáčky 2800 - 3500 ot/min, prostě když jej podtáčíš, nejede a žere stejně jako když mu trošku "šlápneš". 

Zpřevodovaní je spíše do města, při 130km/h vážně točí neskutečně moc, co si pamatuju tak na 110km/h cca 3300 - 3500ot/min, už nevím přesně.

 

1.6i 16V 80kW mohu doporučit jako spolehlivý motor, já osobně bych se poohlídnul pokud se s autem bude jezdit i delší trasy po 2.0i 16V 103kW.

 

 

Upraveno uživatelem Tony Stark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...