Jump to content
  • Aktuální cíle darů

AdBlue - po kolika km?


Vašek Traveller

Recommended Posts

Já dotankoval doplna když bylo najeto 3000 km, měl jsem před sebou dlouhé cesty a nechtěl jsem aby mi to začlo svítit někde na balkáně, protože prý to ve výrobě plněj jen na cca 10 litrů. Už si ale nepamatuju kolik se tam tehdy vešlo. Teď mám najeto 17 tis. a zatím žádná signalizace.

Link to comment
Share on other sites

No nevím, když jsem to v těch 3 tis. doplňoval vešlo se tam mezi 10 a 15 litry. Kolik přesně už si nepamatuju, ale každopádně nemohla být nádrž z výroby plná, za 3 tis km jsem mohl spotřebovat 3 až 6 litrů. Až dodatečně jsem se od známého z Peugeotu dověděl, že to ve výrobě neplní doplna záměrně, protože kdo málo jezdí a nevyjede močovinu max. tak za dva roky může mít problém, protože ztrácí své vlastnosti a také může cosi zalepit. tak nevím.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Na mě vyskočila výstraha zhruba v 11.000km. Chvíli jsem s tím jezdil, v předpokládaném dojezdu 2.100km to doplnil a vešlo se tam lehce přes 17 litrů.

To by nebylo nic zvláštního, ale po dolití výstraha zůstala svítit. Svítila ještě asi dva dny, několik startů a trvalo jí přes sto kilometrů, než se při dalším startování už neobjevila.

Upřímně už jsem si hledal volný termín pro návštěvu servisu 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Tohle se mi stalo u pracovní  Toyoty ProAce, kde po doplnění jsem musel ujet cca 80km, než si to kontrolka rozmyslela. Také jsem už plašil se servisem. U Travellera zhasla hned po natankování při nastartování u benzínky. Důvod nevím, ale je to lepší pocitová varianta:-) 

Edited by Vašek Traveller
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Poprvé se kontrolka rozsvítila po 8000 km. Dotankoval jsem z koupeného kanystru, 4,7l. Kontrolka zhasla až během jizdy, taky asi po 80 km. Při 10 000 km jsem dotankoval ze stojanu Benziny 15,7l do plna. Citroen Spacetourer 

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Pro zajímavost: 

Doplnění AdBlue.
Vyrazil jsem si do zahraničí a trochu jsem se bál, co to udělá. Nečekal jsem na rozsvícení signálky. Nerad bych honil igelitové pytlíky po pumpách:-)

Natankováno 14,3 litru AdBlue po cvaknutí. První tankování jsem měl před 15.063km - také na cvaknutí. Tedy reálná hodnota.
 
Má spotřeba je v průměru AdBlue: 
0,9 litru na 1.000 km 
0.09 litru na 100 km
1053,36 km na 1 litr
Cena 0,02 Kč na 1 km

Což tak všeobecně vychází u těchto motorů. 
cena 16,90 Kč/litr. 

Link to comment
Share on other sites

No tak a teď ať mi někdo vysvětlí proč vůbec takový nesmysli do osobáků dávají, podle mě je to tam jen pro formu a zbytečně. Tvůj výpočet mě v tom jen utvrzuje.  S AdBlue mám osobní zkušenost z práce na busech je toto používáno již řadu let. Ano beru v potaz že poměr velikosti busu a " dodávky" je trochu větší ale busy s motory E6 mají spotřebu AdB přímo šílenou a to samé vím i o nákladních autech s motory E6. Busy se musí tankovat AdB každý druhý den po zatažení do garáží pokud jezdí normální linku pokud jezdí náročnější linku ( 177, 136, apod.) tak se tankuje každý den a v průměru se tankuje cca 20 L a to na ujetí cca 600 - 900 km. Ano bus má motor o obsahu 6 - 7 l což pokud vztáhneme na velikost motoru je tedy 3x větší, výkon určitě 3x větší není. Takže pokud bych to bral tak nějak proporcionálně tak by aby to fungovalo poctivě u osobáku měla být spotřeba AdB v řádu litrů na 100 km a ne v řádu decilitrů.

Link to comment
Share on other sites

Jasně ale ty busy mají první E6 a oproti E5 je tam nárůst spotřeby o víc jak o polovinu.  E5 stačí při podobném nájezdu tankovat jednou za 4 - 5 dní .  Druhá věc je když vidím tady ten obrázek za kolik to tankuješ to je nesmysl ta cena.  Protože distribucí toho AdB  v cisternách se zabývá zatím málo firem a je to úplně nezávislé na čerpačkách. Ano po čase se to kazí ale dnes se po čase zkazí i nafta nebo benzín tak je potřeba to tankovat tam kde hojně tankujou nákladní auta nebo autobusy které zajistí že se to v té nádrž rychle vyměňuje. A hlavně když to signalizuje takhle dopředu tak to nemusím brát na první předražené pumpě kterou potkám. Vloni jsem jezdil brigádně na kamionu a měli jsme výslovně zakázáno tankovat na dálnici a to jak naftu tak AdB. Vím že jsme to tankovali v Humpolci ve městě a rozdíl v ceně byl přes 10 korun na litru určitě na naftě byl 1 -2,5 koruny na litru ale když si vezmu že tam dám 40 litrů tak je rozdíl dát za litr 16 nebo 7 korun.  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mne sa rozsvietilo adblue po prvych 6tis, natankoval som zo stojanu 13litrov na cvaknutie, teraz mam 11 a rozsvietila sa znovu, prsiel som vo francuzku asi 7 velkych pass, plno nalozeny. Teraz dotaz:  mozu mat velke kopce a plna zataz az taky vplyv na adblue spotrebu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...