Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P206 Gti 99kw- pár problémů


Chudar

Recommended Posts

Ahojte,

pořídil jsem před pár dny 206ku Gti, rok 1999, 99kw. Mám pár dotazů ohledně několika závad, případně kde může být problém:

1. Nevím jestli závada, případně je to normální - po otočení klíče do polohy před startováním, něco, řekl bych že u motoru, několikrát (dejme tomu 5x) cvakne a přestane - motor nastartuje na drc a beží plynule
2. Při řazení vždy celkem škubne - předpokládám silentbloky motoru, hlavně případně středový?
3. Neblikají boční blinkry, všechny ostatní ano - závada někde v kabeláži? Vyzkoušeno prozatím vyměnit za nové blinkry
4. Nejede rádio - vyzkoušel jsem dvě rádia, obě funkční, jedno originální P206 - pojistky se jeví OK
5. nejede topení, respektive na mřížce jde teplo cítit, zřejmě nejede ventilátor - pojistky také OK, je případně nějaké relé nebo je ventilátor KO?
6. Centrál nejde - vyměněna baterie v ovladači nic, ovladač jen bliká, po otočení klíčkem někdy centrál zamkne, někdy odemkne, zamknutí přes vnější zámek na dveřích centrál nesepne
7. Informační displej - spodní část (druhý řádek) neukazuje, znamená to mrtvý displej?

Prozatím asi vše, několik věcí jsem už stihl vyřešit.

Auto jsem pořídil relativně za málo peněz a se spoustou věcí jsem počítal, některé mě trošku překvapily, tak se ptám hlavně předběžně na nějaké tipy, na co jsem ještě nědohledal konkrétnější odpověď.

Díky za případné odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toho jsem si vědom, také tomu odpovídala cena, ale na žádnou mou otázku mi Tvá odpověd nepomohla 🤔😁 ...auto jsem odvážel s horšímy problémy, na které už čekají jen díly... např. nefungovaly budíky, ty už jsem opravil, (7.) nefungoval info displej, zadní náprava mrtvá, už mám nachystanou novou, brzdy KO, spojka KO, viz. (1.) už jsem zjistil, je relé, (2.) silenbloky na motoru taky KO, 3. vypadá na přerušený kabel atd....

Ale spíše jak jsem psal, zajímají mě tipy ostatních, ne nic neříkající, že prodávají věděl proč to prodal

Upraveno uživatelem brixtr
necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá, hodím tedy pár tipů, případně pak ještě doplním.

Nefunkční budíky (tachometr a otáčkoměr) - to jsem dohledal, že častý problém je ulomená ,,vodící tyčinka" v motorku, zkontrolováno a opravdu ulomené, vyměněno za nové plastíky viz https://www.{reklama nepovolena}/cheero/eshop/9-1-NAHRADNI-DILY/0/5/20-PLAST-MOTORKU , nechtělo se mi do toho vrtat, ale jde to opravit i svépomocí, dost videí je i na youtube

Další bežná závada, nesvítily některé žárovky na budíkách, jednoduchá výměna za nové, jsou to žárovečky 12V 1.2W

Neblikající boční blinkry - ač jsem to nečekal, protože jsem měnil blinkry za nové, tak byl špatný kontakt na žárovku, takže jsem je malinko přihnul a už fungují bezproblému

Co se týče topení, to se momentálně bude řešit, ale mám to už omezeno na dvě možnosti, nefunční větrák nebo konektor s kabeláží pod volantem, také prý docela častá závada

Informační displej, což mi nedošlo, tak místo, kde neukazoval je v návaznosti na rádio, tedy pokud nejde rádio, nemá co ukazovat...

Centrál - stačilo jen vyměnit baterii a znovu ,,nastavit", jednoduše, strčí se klíček do zapalování, otočí do poslední polohy, zmáčkne tlačítko (jednotlačítkový klíč) a zapalování se vypne a klíček vytáhne, šup, centrál už funguje

Další věc co jsem řešil, vadná náprava, respektive ložisko ramena, příznaky - šílené mlácení, kolo se zdá volnější a je vcelku hodně do Ačka, proto jsem měnil celou nápravu za repasovanou, vzhledem k tomu, že jsem ji měnil sám, tak dokážu případně poradit jak na to, také proběhla úprava výšku podvozku, při tom jsem dal rovnou i nové náboje, kotouče a destičky, ať je vše v pořádku, přece jen podvozek je základ pro bezpečnou jízdu

Další věci, případně i fotky mohu přidat později, třeba aspoň nakonec bude tohle téma užitečné pro ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pár fotek k výměně nápravy...

Pro informaci, není potřeba nic odpojovat, respektive, brzdove hadice, lanovody, staci to vse jen vycvaknout z drzaku a vysroubovat standartnimi klici, inbus 6, torx 30 a nejcasteji 10 nebo 13 klic, jedine co standartne asi nema kazdy je samice torx 18, pro sundani samotne napravy, 4 srouby (tento vercajk jsem potreboval ja, ale predpokladam, ze to bude stejne)...doporucuji ale bud napravu pred povolenim podlozit nebo idealne pouzit hydraulickej zvedak, dobre to na nem drzi, naprava prece jen neco vazi...je spoustu videii na youtube jak na to, ale tohle je jen pro upresneni klicu, ktere jsem konkretneji nikde nedohledal

Spodek po sundani napravy obrouseny a prelakovany antikoroznim zakladem a pak barvou

20181225_203533.jpg

20181227_170533.jpg

20181228_160102.jpg

20181228_120409.jpg

20181225_203610.jpg

20181225_203553.jpg

Dalsi vec co resim je vymena ventilatoru topeni, schovanej u ridice smerem k info displeji, staci sundat tyc rizeni , odpojit konektory ventilatoru, odsroubovat jeden aretacni sroub a pak pootocenim ve smeru hodinovych rucicek povolit, je potreba dost zabrat...

Cerveneho svetla se neleknete, nedelam tk v bordelu, je to infra lampa...

20190107_205242.jpg

20190106_131046.jpg

Upraveno uživatelem Chudar
Doplnění info
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vyborně, dnes jsem dojel do garaze, vzhledem k tomu, ze bohuzel prosakuje lehce topeni, rozhodl jsem se tedy sundat i palubovku, tedy i z toho duvodu, ze jsem vymenil ventilator topeni i pro jistotu spinaci skrinku, ale ventilator se stale netocil...takze odpojil jsem baterku, sundal jsem palubku, vse zapojil zpatky, mimo tedy airbagu, ridice i spolujezdce, ovladani pod volantem, info displej, tlacitko pro ,,ctyrky" ( blinkry), svetlo v kastliku, budiky...pripojil jsem zpatky baterku, zkusil jsem nastartovat, ale bohuzel motor toci, ale nechyti, ani nezni ze by mel snahu...zkousel jsem jiskru a vypada to ze jiskra nehaze, blbe se mi tam natahovalo (v jedne ruce spinacka, v druhe svicky...), nejake tipy cim by to mohlo byt? Tak z niceho nic? Autem jsem normalne do garaze prijel, tedy do sundani palubky normalne jelo, jedine co me prekvapilo, ale nejsem si vedom ze bych to odpojoval, je viz fotka, vypada to na nejaky konektor pro 5ti kolikove rele, ale nema tam pripadne byt jen v pripade dieselu na zhaveni? Diky za jakoukoliv radu

20190110_200305.jpg

 

Ještě mě napadl případně snímač otáček? Že by jen tak zničeho nic najednou přestal fungovat?

Upraveno uživatelem Chudar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náprava na 4600 při vrácení sundané nápravy, já jelikož starou nápravu nevracel, tak je tam 1000kč příplatek, tedy 5600kč a stará náprava Ti zůstane. Přišla mi to nejlepší cena v případě ponechání si staré nápravy, ale tuším, že jsem našel i levněji pokud se stará náprava předá při převzetí repasované.

PS k nápravě: Co si nejsem jistý, že jsem asi nenapsal, tak bohužel se mi nepodařilo vytáhnout snímače otáček kol ani na jedné straně, tak případně akorát na toto si dát ještě pozor, proto jsem kupoval nové, ale zase má člověk klid, že to vymění, je to otázka cca 600kč za oba snímače.
V podstatě tak jak náprava je, tedy repasovaná náprava, nové náboje s ložisky, kotouče, desky tak vyšlo na cca 8500kč a zhruba dva dny práce i s obroušením a nalakováním spodku.

Co se týče problému nestartování, už je vyřešeno, jsem blbec zapoměl na imobilizer 🤔, sice jsem vyměnil i snímač otáček, ale určitě to bylo imobilizérem... 😄 

Upraveno uživatelem Chudar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně v pohodě, dovolím si říct, že mi to přišlo to nejjednodušší z celého procesu 😄 je jen potřeba to od někud odměřit, např od blatníku po náboj, samozřejmě aby to bylo na obou stranách stejně vysoko. V mém případě to byla docela tipovačka, nevím jestli se dá nějak vypočítat, ale já to haluzově udělal napoprvé, respektive po výměně nápravy jsem auto shodil na zem, kouknul jak je to vysoko, což byl skoro offroad, znovu jsem to zvednul, upravil výšku ramen, pak jsem to shodil a vyšlo mi to tak jak jsem chtěl...výhoda repasované nápravy je, že to jde všechno hezky povolit, proto se to dělá dobře, v podstatě stačí povolit pouze 4 šrouby v torzni tyci, vytáhnout asymetrickou podložku, vyklepnout tyč, nastavit si výšku ramena, zasunout tyč zpátky utáhnout a to stejné na druhé straně

20181228_181540.jpg

20181229_125721.jpg

 

PS:  aktualni stav nize, uz resim nektere problemy s elektrikou 😄 , zatim uz vse zacina slapat, posledni vec kterou resim, je radio...

20190110_190227.jpg

Upraveno uživatelem Chudar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pristup neni dobrej no, proto jsem psal, ze je idealni to udelat na normalnim zvedaku, klasicky co maji v servise, normalne doma na kozach by me asi jeblo 😀... dnes mi dorazily predni brzdy, tak jsem zvedavy jak to bude spolupracovat, stary brzdy uz byly opravdu dost mrtve...

20190129_144228.jpg

20190129_174148.jpg

20190129_174459.jpg

Upraveno uživatelem Chudar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...