inoxing Odesláno 21. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2018 (upraveno) Ahoj, měl bych dotaz, jestli někdo dodělával elektrické topení do P307 benzínové verze? Co vím, tak benzíny tohle běžně neměly, zda-li vůbec. Běžně to mají HDI a z toho by se to dalo použil. Co mě zajímá...Co ovládá tento elektrický radiátor (BSI, motorová jednotka, klimatronic)? Je nutnost mít HDI jednotku, tedy nejde použít z benzínu (kódování, výstup...)? Přítop ovládá BSM jednotka v motorovém prostorou nebo relé box vedle BSM pro HDI? Přes diagnostiku v jedné z jednotek je volba "přídavné topení" (u benzinu 1.6), jedná se o povolení tohoto přídavného přímotopu? Tak nějak zhruba jsem zjistil, že těleso topení (to plastové těleso v autě) je podobné, tedy záslepka na tento přítop je odstranitelná. Nutnost dozapojit kabeláž, nějaký relé box a drobnosti tohoto nevidím jako problém, ale moje představa je taková, že ovládání topení musí být řešeno originálně- žádné dodělávky přes vypínač apod. Musí to celé ovládat originální logika. Mám digitálně ovládanou klimatizaci- jednozóna, CAN-VAN, benzin, 2002. Pokud to někdo zná u HDI, rád bych, aby se připojil do diskuze, díky. Měl jsem tenhle přímotop už v několika nafťácích a příjde mě to dobrá věc, když to v mínus 20 C hned začne topit. Když vezmu v potazm, že přímotop z HDi jde sehnat za 300Kč, tak to není tak hrozná cena. Ten zbytek je práce a korunové položky. Nevim, jestli si toho někdo všiml, ale u "digital klimatizace" začne topit auto na automatický režim až kolem 70°C teploty chladící kapaliny- předtím jede ventilátor na minimum a až je kapalina ohřátá, tak pustí ventilátor naplno (vyjma manual režimu, max na sklo). Rozpady ze SB níže. Díky a pěkné svátky. Upraveno 21. prosinec 2018 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 21. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2018 (upraveno) v mojej 406 spina tie relatka v ciernej krabicke u baterky RJ motora ale zrejme to komunikuje s panelom topenia dorobit to dorobis ale ten automat no neviem jedine nejaky vlastny spinaci obvod ktory sa bude riadit teplotami v klimaboxe inak by ti to tam roztavilo plasty rj motora jednym kabelom spina 1 stupen jedno rele (1 spirala) druhym kabelom spina 2stupen 2 rele (dve spiraly) Upraveno 21. prosinec 2018 uživatelem krtek 2 inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 22. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2018 Niekde sa o tom bavili tuším a je to len ako prídavné kúrenie, keď sa naštartuje auto, pomáha to ohriať vodu v radiátore alebo tak nejako. Ale aj tak neviem, aký význam to má na benzín, po 1 km by už mal fúkať teplý vzduch. Nič v zlom, pokiaľ to tam nebolo predtým, radšej by som riešil webasto, ale ta cena by asi prevýšila hodnotu auta. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 22. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2018 neohřívá vodu, ale vzduch--po nastartování přes tu el. spirálu žene ventilátor vzduch..., je to sice trochu znát, ale nic moc, osobně bych šel taky radši do webasto-ebršprechr , jenže to se dnes vyplatí někde v Gronsku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 22. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2018 @ozzy56 moje Trabosi topeni je jeste porad bez konkurence..... kdo hleda, obcas najde fonkcni kousek na inzertnich serverech I KDYZ lidi uz ted nevedi co za to chtit, ale za ca 1 Masaryka se vyplati!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 22. prosinec 2018 Autor Sdílet Odesláno 22. prosinec 2018 (upraveno) Pánové, máte pravdu, není to nic nepostradatelného, jen jsem to zahlédl nedávno někde na inzerci a napadlo mě to za těch pár korun koupit a zapojit, pokud by to šlo. Třeba mě ten digitál nepouští topení, dokud není kapalina nad 70°C, a auto pak topí třeba až po 5-10km (do té doby to digitál na automatiku jen pouští na minimum), proto mě to napadlo. Souhlasím, že Webasto nebo Eberspacher tohle řeší, sám jsem měl dieselovou jednotku na starým SAGu a to je o něčem jiném, ale tam to byl velkej koráb, kde ta stará tdi nafta sakra trvala zahřát a vytopit. Jezdil jsem kdysi jedničkovou fabii sdi a tam tenhle el. radiátor byl a po nastartování to hned začlo lehce topit, takže přední sklo to začlo hned odmrazovat, ledovka šla hned lehce dolů. Mají to dneska běžně třeba dvojkové diesel Octavie, tam se to jmenuje PTC. Nejde mě ani o komfort, jen v těch mrazech ten el. radiátor do minuty ohřál sklo tak, že ledovka šla lehce setřít. Zeptám se takhle, je nekde dostupne schema ze service boxu nebo odkaz na schemata se zapojenim tohoto heateru? V podstate me zajima pinout te moji benzinove jednotky Bosch ME 7.4.4 a schema zapojeni toho el. radiatoru u HDi (predpokladam, ze benzinova verze neexistuje?). Ja jeste budu hledat, ale v SB se k schema teď nedostanu, u neplacene licence. Přínejhořším tam namontuju to z Trabi: https://auto.bazos.cz/inzerat/96008438/RARITA-pridavne-topeni-na-trabanta.php Upraveno 22. prosinec 2018 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.