Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Řazení rychlostí u 6.st. manuálu 308 puretech 96kw


ZdeněkB

Recommended Posts

Ahoj,

vlastním Peugeot 308 1.2.Puretech 96kw, model 2018, s 6.st.manuálem, a nejsem spokojený s řazením prvních dvou rychlostních stupňů.

Když dávám jedničku nebo dvojku, musím překonávat větší odpor než u ostatních kvaltů, které jdou celkem hladce. Řazení mi jakoby ve dvou místech zadrhává (abych tam dal rychlost musím překonat dva odpory). Problém je hlavně u dvojky. U jedničky se to střídá. Někdy tam jde hladce a někdy ne.

Ptal jsem se na to v servisu když jsem měl najeto cca 2000 km a bylo mi řečeno, že se to časem zlepší. Teď mám najeto cca 5000km a nějaké zásadní zlepšení zatím nepozoruju. Uvažuju jestli to není důvod k reklamaci. Nikde v recenzích a na fórech jsem nezaznamenal, že by si někdo na podobný problém stěžoval.

Máte někdo podobnou zkušenost? Můžete mi někdo poradit v čem je problém a jak ho řešit ?

Děkuji

Upraveno uživatelem ZdeněkB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám to samé auto a "problém " v podstatě stejný jak popisuješ. V servisu jsem byl taky auto projeli a podle nich řadí normálně. Ještě se mě ptali s čím jsem jezdil před tím. Říkám že se Škodovkou a vedoucí říká že ty mají řazení velmi plynulé. Já s nějakým řešením vyčkávám. Projet nějakou jinou 308 abych si to porovnal nemám.

Upraveno uživatelem LuckyAB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem předtím 15 let starou fabii a řazení bylo přesnější a jak říkáš plynulejší. Mám právě obavy, že dokud budu mít auto v záruce, tak mi budou v servisu tvrdit že je vše v pořádku, jenom aby nemuseli řešit záruční opravu. No počkám ještě jestli Vás napíše víc, se stejným problémem. Pak holt budu asi muset uvěřit tomu, že je to standard manuálních převodovek made in PSA. Škoda protože jinak jsem s autem spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar pánové,

zapojím se, neb mám stejnou motorizaci a manuál. Mám stejnou zkušenost, ale jen na dvojce. Za sebe bych to definoval tak, že mám pocit, že ta dvojka tam jde pokaždé trochu jinak. Dokonce z počátku mi to až přišlo, jako kdyby to šlo občas na zuby. Nyní mám nějakých 38tis. a pocit "na zuby" zmizel, ale pořád je ta dvojka prostě divná. Reklamoval jsem někde kolem 6tis km - prý vše v normě, prý to chce hodně jezdit a hodně řadit:):).

A když už jsme u této skvělé převodovky, vyluzuje vám takový zvláštní houkavý zvuk  buď v nižších otáčkách nebo pak ještě na čtyřce při nějakých 2000-2200 otáčkách? Začalo mi to již při pár tisících km nájezdu. Též jsem reklamoval, dokonce projížděl servisák přímo z centrály a též prý vše v normě. Ale projet se jinou károu se stejným motorem a stejnou převodovkou mi nějak né a né umožnit.

Dík.

P.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně šla ze začátku trochu hůře řadit trojka, někdy včetně zmiňovaného pocitu "přes zuby".  Nicméně teď mám najeto 24XXXkm a úplně to zmizelo, řazení jde krásně lehce a "normálně". Občas jezdím v práci se škodovkama nemám pocit, že by se v nich řadilo nějak líp. Takže bych opravdu ještě vyčkal a řešil bych to až případně později.

Jinak co se houkání týče, tak nic nepozoruju. Akorát to, že to auto opravdu na udávané parametry jede jako ďas a "nic" nežere. Dneska najeto cca 400km při plném naložení (2 dospělí, 2 děti a totálně nabouchanej kufr), převážně dálnice s tempomatem na 135-145km/h, spotřeba 6,1l dle PP. Při nájezdu na dálnici u Tábora jsem při zařazené dvojce a cca 60km/h položil nohu na plyn a trochu se mně zacukal volant v rukou - náznaky prohrabu. Přitom silnice byla suchá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

Mal som nedávno náhradné vozidlo 308 počas servisu mojej 3008čky. 308čka 1.2 benzín 96kw 6st.manual  a rv. 2019 a prevodovka šla úplne ticho tak isto radenie prevodových stupňov bolo presne. Žiadne radenie rýchlosti na silu. Tak neviem. Jedine že výrobca o problémoch s radením vedel a už to opravili. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sem nedavno privez z Nemecka 308 2.0 HDI z roku 2013 se 6-kvalt prevodovkou, asi 110 tis. km najeto, celkem zachovaly auto. Kupoval sem to v lete a pri testovaci jizde me nic vylozene netrklo. Ale ted, jak s tim jezdim v provozu, muzu jenom konstatovat, ze ta prevodovka a cely to razeni je des bes, jinak se to neda rict. Zpatecka tam jde blbe vzdycky. Jednicka vetsinou taky, presne jak je posano nahore - jakoby se razeni zadrhava ve dvou mistech. Pri prerazovani z 1 na 2 je docela problem uz jenom vyradit tu jednicku a pak je samozrejme problem tam dat dvojku, to aby clovek cekal snad 3 vteriny nez se auto skoro zastavi. Na rovine to jeste nejak jde, ale treba do kopce to takhle nejde proste provadet, musi se to tam narvat pres zuby jinak se to neda stihnout. Trojka tam jde nekdy dobre nekdy taky divne jakoby pres zuby. Obecne ma razeni takovej zvukovej doprovod, kterej asi dela kulisa razeni. Kdyz k tomu pridam fakt, ze spojka je tuha jak hovado, neda se se stim v podsatate normalne zachazet. Kolikrat me to uz nasralo tak, ze sem skoro urval radici paku. 

Kdysi jsem mel 405-ku 2.0i a tam to razeni bylo podobne desivy, ale rek bych ze to bylo porad jeste tak o 50% lepsi. Tohle je uplna katastrofa. Mam jeste starou 406-ku s 2.0 HDI a tam je razeni uplna parada, takze si nemyslim, ze bych byl nejakej drevak, co neumi slapat na spojku a radit.

Jinak olej v prevodovce je novej, nechal jsem i vymenit brzdovou kapalinu, ktera je sdilena pro hydr. spojku, protoze sem si myslel, ze muze bejt trochu zavzdusnena spojka, ale nic z toho vubec nijak nepomohlo a nepomuze. Spojku vyslapavam vzdy az na doraz, az me z toho boli noha. Zacinam si myslet, ze  tyhle 6-kvalt prevodkovy asi maj ruznou kvalitu kus od kusu, jak se to zrovna povedlo resp. nepovedlo a holt zalezi, na co clovek zrovna natrefi. Rozhodne se nemuze jednat o standard nebo bezne chovani, protoze tohle by do vyroby nidko neschvalil. Takze asi tak, P*

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám úplně stejnou zkušenost jako zmiňuje hribe. Je to vlastně jediná věc, která mi opravdu vadí. V servisu mi tvrdili, že je to celkem "normální" jev. Občas zařadit zpátečku je umění a stejně tak přeřazení z 1 na 2 je dilema. Buďto to provedu rychle a jdu přes zuby a nebo pomalu, ale trvá to cca 3 vteřiny. Vzhledem k tomu, že s autem nejezdím každý den, tak to nějak jde, ale při jízdě mi to vadí.

Zajímavé je, že když jsem jezdíval s benzinovou verzí, tak tam šlo řazení o dost líp.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady se nabízí otázka, jestli by nepomohlo vyměnit olej v převodovce. Nebo jestli plně vypíná spojka. Normální chování to není. Mám tu převodovku v 1,2THP 96kW, manželka měla chvíli služební THP s 5 stupňovou převodovkou, brácha má nové Berlingo THP s 6 kvaltem a u všech aut jde řadit hladce a bez problémů. Jak jsem psal před rokem výše, u 308 šla ze začátku trochu "ztuha" řadit trojka, ale nešlo o nic zásadního a už je to dávno pryč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak uz jsem psal, v mym pripade je olej v prevodovce vymenen a zadna zmena. Ano, urcite je na miste otazka jestli spravne vypina spojka, jenze serizovat se nijak neda a kdyz uz by se to rozebiralo, tak ji budou chtit menit celou a to bude stat hromadu penez a neni jistota, ze to vyresi problem. Jinak moje spojka zabira nekde uprostred drahy a pri vyslapnuti neni nic slyset, je ponekud tuzsi, ale jinak nic nenormalniho. Ale nasel jsem na tohle tema tuhyho razeni mnoho diskusi i u Skodovek nebo i Renaultu a prislusnejch 6-q prevodovek a nektery lidi psali, ze postupovali presne timhle zpusobem tj. zacali olejem v prevodovce, tahlama ... to nepomohlo, pak spojkou, to taky nepomohlo, az nakonec skoncili u vymeny prevodovky, bud novy nebo z vrakoviste. Jinak u me dvojite vyslapavani spojky pri razeni z 1 na 2 vubec nic neresi, je to stejny, jako kdyz proste pockam dostatecne dlouhej cas az tam 2-ka nejak zapadane. Radit s meziplynem u benzinu proc ne, u motorky bez meziplynu prakticky neradim, ale diesel na to neni, ma jinou reakci a jde s otackama rychle hned dolu, takze to nedelam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Jak psal ozzy. Musíte  s citem,  pomalu, vzpomente si na mladí, taky to nešlo hned. Pakliže ty nízké kvalty budete roztáčet nepočkáte až spadnou otáčky  tak odrovnáte každou převodovku dřív nebo později Jedničkou jenom trochu cuknu a pomalu s citem řadím za dvě. Jinak vám každá uteče.Jistě,  kvalt má dvě polohy, synchron jakmile zabzdí řadí se zubová spojka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě proto že řadím z citem tak mi to zadrhávání vadí. Ten příspěvek jsem napsal proto, že bych prostě čekal, že u nového auta bude fungovat všechno perfektně a byl jsem z toho trochu rozčarovanej. Ale zdá se mi, že se to řazení od té doby trochu zlepšilo, (nebo jsem zvyknul), nevím. Třeba to bude po najetí 100000km dokonalé 😀. Jinak všem děkuji za příspěvky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Všechny tyto popisované pocity při řazení jsou relevantní, je to zkrátka Peugeot. P 308 t9 je už můj třetí Peugeot a vždy pozoruji při řasení popisované potíže. Mě nejvíc zlobí podřazení z 4 na 3 a také řazení 6 i když tu moc často nepoužívám, jezdím většinou silnice 1. třídy a na 100 km/h mi staří pětka. Dříve mi to tak nepřišlo a vlastně jsem si to ani neuvědomoval, dokud jsem neřídil například mnohem starší obyčejnou ošklivou služební Fabii nebo staré Polo. Tam totiž stačí jen mírně posunout řadící páku směrem k další rychlosti a ono si to ten kvalt tak nějak vezme samo, jako by tam bylo něco co si tu řadící páku přitáhne.

Peugeot měl vždy slabší řazení a nezbývá než si na to zvyknout a přizpůsobit se tomu.

Upraveno uživatelem Reky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...