Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Lambda? Nebo něco jiného...


Dawsoo

Recommended Posts

Ahoj všichni,mam takový první nesmělý dotaz,koupil jsem P309GR rv91 ,pry karbec,ale po přečtení tohoto fóra a konzultaci s kamarádem je to asi spiš BOSCH Jednobod,po přečtení poctivě všech příspěvků se chci zeptat na tyto věci:mam vyšší volnoběh který mi kolísal cca 800-1300 ot/min po dotažení snad všech hadic a celýho sání už tolik nekolísá,ale je na můj vkus dost vysoko cca 1000-1100 ot/min a občas mi když jedu také trochu zacuká stejně jako i jiným zde ve fóru,ale spíš když je studenej a nemam plnou nádrž.Jak jsem viděl možností proč je mnoho... Udělal jsem toto:Hadice a sání,konektory průstřik a kontrola,zejtra na světle měřit elektriku altík+baterku protože když zapnu světla malinko asi tak o 100ot/min klesne volnoběh.A pak chci teda postupně vylučovací metodou... 1.Odpojit lambdu jestli to přestane tak je to jasný.jen mě zajímá zda nemůžu nic poškodit když s tim pojedu zkusmo tak 30km bez lambdy. Předem moc díky za odpověďi....A až zjistim samozřejmě všechno hned dám sem jako zkušenost a postřeh.:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak rikal Masinka: nic tim nezkazis, akorat it to moc nepojede a bude to zrat tak 10-15 na 100km..... ale jako vylucovaci metoda to stoji za pokus.... Problem je spis v tom, ze pocitac nebude mit spravne info o spalene smesi a proto tam bude cpat vic benalu....... Takze lamb\"a\"du ani neodpojuj.....To by ti spis svitila kontrolka na palubovce.

To ze ti pri zapnuti svetel poklesnou otacky je normalni, pokud nemas 80A altik... proste ten motor ten altik zatizi... neresil bych to.....S tim volnmobehem si tak y nelam hlavu - mam motor po GO a ten volnobeh si taky skace jak se mu zachce..... nekdy staci jenom vypnout a znovu nastartovat a je to OK - tak trochu alchymie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz jsem si dovezl prvni auto, byl jsem z neho nadsenej jako ty! Volnobeh ale melo na 2500 ot. Byl tam v cudu podtlakovej regulator a bylo to porejpany tak aby to jelo i bez nej. Obcas si to ulevilo do vyfuku. Myslel jsem ze mam jednobodku, ale pak jsem jaksi byl ujisten, ze je to karbec Solex. Byla tam lamda, do te doby jsem karburatorovy motor s katem a lamdou nevidel. Byl jsem z toho smutnej, ale reknu ti! mel jsem karburator radsi nez strikacku. Jinak lambdu mam typ 0258003074, je asi v pytli taky. Ale zatim to neresim. Na www.apm.cz maji akci na lambdy, ta moje prijde na 2759,1 bez DPH. Na to pecu :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za odpovědi,jedná se mi spíš o to občasný zacukání,kamarád říkal a? zkusim odpojit lambdu....Prej ve značkovejch servisech jí měněj hned a taky váhu vzduchu....což jak jsem tady koukal jsou nejdražší varianty závady.Proto jsem myslel že když jí odpojím můžu potvrdit nebo vyloučit zda má na tom nějakej podíl.Snad jsem jí našel - je to taková kovová potvora na výfukovym potrubí a vedou z ní 4dráty a pak je to na dvouch pěkně zaoxidovanejch konektorech takže ty jsem vyčistil ihned.Vypadalo to ok ale zastudena mi příjde že se to uchlastává=bohatá směs,nebo mi zůstává nějak viset autom. sytič páč mi to dost žere hlavně po praze kdy se spíš projeví ten vyšší volnoběh... Zkusim,zjistim,dám vědět....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zatim o svym \"novym faru\" zjistil co se dalo (Bosch Monojetronic A 2.2)a neco málo jsem dal dohromady:prověrka komplet sání,přetěsnění a dotažení všech hadic,a jak jsem psal na začátku,hlavně jsem zkusil tlustší kablíky od baterky = lepší kostra a zdá se že to pomohlo.Předtim jsem měl pokles otáček o 100 až 200 při zapínání žravejch spotřebičů (světla topení větrák,zadní rozmraz.atd).A teď je to už skoro ok.Pouze ty vyšší otáčky zůstaly.A taky jsem roztahl ty tlusší kablíky od mínus pólu baterky jak na kostru tak i na motor=aby to bylo pospojeny v jednom bode.Lambda je asi ok ,protože před tim dratovánim to sice jelo trochu jinak,ale symptomy kolísání otáček u volnoběhu a občasný cuknutí byly stejný.Po drátování to zatim ještě necuklo však uvidím a dám vědět.Zdá se mi že je asi dost důležitý,aby veškerá elektronika měla tvrdej zdroj a dost š?ávy.Jinak jěště dotaz nevíte někdo prosím zda se dá samostatně rozumně koupit takovej ten vrchní dekl co spojuje vzduchovej filtr se stříkačkou a různejma hadicema? Bylo to tam dole (silnější hadička vedoucí dolů a z ní odbočka zpět do toho bazmeku) už jednou celý lepený,a asi tam foukalo kolem toho místa (mastnota a při malym dotyku odpadnutí),tak jsem celej ten díl uříz a zaepoxidoval tam místo toho 2 mosazný trubičky (silnější s odbočkou na slabší)s hodně podobnym průměrem toho původního plastovýho a na ně nasadil hadice.Vypadá to dobře,ale je tam se vzduchem ňákej volej či benoš tak nevim jak to dlouho vydrží. Dík David:)

PS: To: mArda -S tim podtlakem na tom taky možná něco bude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě takhle houpaly otáčky u 106, až jsem zjistil, že tam chybí aktivní uhlí a hlavně ventil. Po uvedení do původního stavu bylo po problému. Původně mi také někdo říkal, že může být i lehce ucpaný kat., ale s tím naštěstí zatím nemám zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Dawsoo: Mam prakticky stejny problem jako ty - houpaj se volnobezne otacky, obcas se to zakucka. Obcas se mi taky rozsviti kontrolka \"diagnostika motoru\". Kdyz jsem s tim byl na v servisu na diagnostice, tak mi rekli, ze to je jakysi potenciometr (nekde hned pod sanim - zeby vaha vzduchu?) a ze to stoji asi 12000,-. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Jsem byl na diagnostice v autospolu a jsem smutnej stejně jako dája prej potenciometr škrtící klapky (váha vzduchu?) za 15.000,- uaaaaaaa.Pro Dáju: A kde jsi byl ty?Taky v Autospolu nebo někde jinde?

:(:mad::mad:

PS: Máte s tím někdo zkušenosti...jako že je to opravdu tim a že po výměně toho dílu to bude O.K.? Protože kdyby jo tak bych do toho snad i šel....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Masinka

Jestli je to potenciometr na skrtici klapce a v Autospolu ti rekli 15000 tak to sou CURACI nejvetsiho kalibru!!!!!!!:mad::mad:

Odkazuju te na clanek Vysoke volnobezne otacky, tam se dozvis vic, uz se mi to nechce znova psat :P:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se to taky nezdálo,ale prej se to prodává v celku s těma klapkama(ukazovali mi takovou kovovou potrvoru ve tvaru prstence s dratkama hned pod stříkačkou),a zřejmě se to nějak nedovírá nebo tak něco,na dotaz co váha vzduchu a lambda mi řekli že prej to je v pořádku.... Mě by to až tak nevadilo ale s...e mě ta spotřeba...

PS:Článek jsem četl(je super) předtim než jsem to tam dal,ale vim prdlajs o motorech a bojim se do toho nějak významněji hrabat...

Jinak tahle zjiš?ovací sranda mě přišla na 1799,- Kaček

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to bys byl moc hodnej ,mam P309GR rv.91 1.4i CAT Vin:VF33AKDY210456826

Motor:TU3M.

Vyhledávač mi dal tohle:

Vyhledání VIN č. VF33AKDY210456826

WMI - identifikační číslo výrobce WDS - hlavní popisné číslo vozu VIS - číslo série vozu

VF3 3AKDY2 10456826

auto - vyrobeno a prodáváno ve Francii

značka - PEUGEOT

model - 309

karoserie - Berlina (sedan) 5 dveřová-dvojprostorová

motor - TU3

plnění motoru - jednobod. vstřikování - benzín, s katalyzátorem

převodovka - Ruční 5 rychlostní

rok výroby - 1971-1979 nebo 2001-2009

montážní závod? - 1

pořadové číslo - 045682

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Masinka

Ty jo, tak jsem hledal a moc te nepotesim :(. Predem se omlouvam ze jsem techniky od Autospolu nazval Curakama, ale vzdycky kdyz jsem se ptal v mojem pripade na prepinac (potenciometr) skrtici klapky tak mi taky rikali 15000, no a ted jsem alergickej na vsechny co mi rikaji, ze je to v celku no.

Mas to v jednom kusu, bohuzel :-(. Hledal sjem to v katalogu a mas to pod cislem 1920 T3 a cena tohohle nesmyslu je doopravdy 14 180,22 Kc s DPH, sorry ze jsem ti dal falesnou nadeji. ted uz jedine zkus jestli ti na to ten prodejce neda nejakou slevu, nebo se spis poohlidni po vrakaci, protoze davat do 309 15000 se mi zda celkem moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti moc děkuju za to že ses mi věnoval já jsem to auto koupil od pána co se o něj dobře staral (každej rok prohlídky ve značkovejch servisech)takže ostatní věci jsou fakt ve slušným stavu a dal jsem za něj 50.000,- což si myslim že je taky v pohodě.... Těch 15.000,- je sice dost,ale já až pošetřim tak to asi dám,protože si myslim že bude jezdit ještě dlouho a kromě nastavovače světel VALEO mu nic dalšího nechybí.Spíš se mi jedná o to abych nevyplázl 15000,- a nebylo to tim,to bych pak byl jo nasranej... Takže ještě jednou moc díky Mašinkovi i všem dalším za jejich rady a pomoc,a pokud by někdo z vás měl podobnej problém a vyřešil ho bylo super napsat sem na fórum svý zkušenosti.Já až to vyřešim tak určitě dám vědět......

Pro všechny \"krotitele Lvů\" čau David

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dawsoo: Tak to jsme na tom opravdu oba dva naprosto stejne. :( Ja uz s tim jezdim asi tri roky a zaplatpambu se to nejak extremne nezhorsuje, ale ta spotreba fakt nic moc. Po meste okolo 9l/100km a obcas si to \"skubne\". Spatny to je hlavne v nizsich otackach. Nad 3000 je to uz dobry. Lidicky, to fakt neni neco levnejsiho? Nebo jak na vrakaci poznam, ze je ten nesmysl v poradku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...