Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Fiat Ducato 3,0JTD L3H2 - přezuto


Charlie 607

Recommended Posts

V sobotu jsem zas trošku zapracoval. Vymontoval jsem vrchní část plastové přepážky Snoeks, takže teď se dá krásně větrat (šoupačky - zadní vrata) a prostor je takový vzdušnější. 

No a postavil jsem si takovou jednoduchou postel. Nic převratného, je to z přebytků co bylo doma, takže vlastně zadarmo. Účel to ale plní a aby jsme si vyzkoušeli co a jak než do toho narvem peníze je to ideální. Rozměr 185 x 120cm, výška nad podlahou 110cm. Ještě musím udělat zábranu dozadu a stupínek pro snažší nalézání. Bude sice hlavně pro děti, ale manželka se tam v pohodě taky vejde. Já budu stejně spát na podlaze, protože se napříč nevejdu. 

DSC_1116.thumb.JPG.e071673fde9a97ad6f8c2e045f00877a.JPG

DSC_1145.thumb.JPG.76c6520f3e7c643e7f301132dfb74340.JPG

DSC_1124.thumb.JPG.30b6f209bf19cacc1d872d5006595ea2.JPG

No a v neděli jsme vyrazili na Šumavu. Přes Klatovy do Srní - tam procházka k Vlčímu výběhu. Moc hezky udělané, ale spatřili jsme jen jednoho spícího vlka. Pak přejezd na Kvildu na Jezerní slať a odtud ještě procházka do výběhu jelenů a k výběhu rysa. Domů pak přes Strakonice. 

Jinak spotřeba podle palubáku klesla že zimních 10.2 na krásných 8.7litru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že s tímhle budeš mít problémy na STK. Myslím s tou přepážkou, ne postelí. To bylo první, co jsem kdysi uděla na mém bývalém Hyundaji H1, ale když jsem přijel na STK, tak mi řekli, že buď to dám zpátky anebo razítko nedostanu, protiže to neodpovídá schválenému typu. Potřebuješ výdřevu a izolaci na srop, jinak se zblázníš horkem a v zimě zimou. Já uvažuju, že o víkendu někam na Orlík nebo Slapy. nakonec to vypadá, že tak za 3 týdny vyrazíme s klukem na 3 týdny do Řecka a Bulharska.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přepážka je plastová a na zimu ji budu vracet zpět, je to pár samořezných šroubků. STK neřeším. Obložení stropu kartonplastem je v plánu, ale zřejmě až na příští sezonu. S teplem to není zas tak strašné, když zaparkuji ve stínu, tak pohoda. Když auto stojí na slunku, tak se to v pohodě vyvětrá šoupačkama a zadníma vratama. Pak už je to dobré a než se půjde spát, tak plechy vychladnou - vyzkoušeno. My letos máme v plánu couračku přes HK, Bouzov, Olomouc, Ostravu do Polska a pak na Slovensko. Teď pracuju na moskytierách, do zadních vrat to už mám skoro hotové a ještě šoupačky. Pak se vrhnu na "kuchyňku".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak tento víkend došlo na lámání chleba, prověrka auta jako tahače přívěsu, což byl jeden z důvodů jeho koupě. 

Tahl jsem loď na vodu a musím říct že spokojenost. Vlek mám dvounápravovy 8,5m dlouhý, s celkovou vahou 3500kg a naložený se tomu bude dost přibližovat. 

Ducato s tím jede celkem klidně. Nejel jsem teda přes 90, ale 80tka.naprosto v pohodě, ale samozřejmě závisí na cestě. Myslím že po dálnici by ta 100vka byla v pohodě. Rozjezdy díky pomalé jedničce taky bez problému. Vyjížděl jsem i poměrně prudký vršek na příjezdu k marině s jeřábem a na roztočenou 1čku ve 3tis ot si s tím auto poradilo a 3litr táhl jak lokomotiva. Kopec byl poměrně táhlý, tak jsem si netroufl tam najíždět s nižšíma otáčkama. 

Takže jsem s vyběrem spokojený.  Nedovedu si to ale představit s menším objemem motoru, to bych měl velké obavy jestli tam vůbec dojedu. 

2019-06-22_15_51_24.thumb.jpg.8fc4da73f51622e6237423352553534e.jpg

DSC_1261.thumb.JPG.b4d927c7e2ac1fdcec0870a72fd52301.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Další update auta. Nechal jsem dát tmavé folie na boční a zadní okna. Chystal jsem se na to už delší dobu a konečně se zadařilo. Přemýšlel jsem i nad výměnou bočních oken za otvírací, ale nakonec jsem to odložil na neurčito a okna zatmavil. Folie jsou od Infrasol, propustnost 5%. Dovnitř teď není skoro vůbec vidět, ven je vidět dobře. 

Až doma jsem si všiml že v kartě k foliím píší, že mají homologované i folie na přední boční okna které nezatmavují okno, ale dost snižují prostup tepla. Tak možná časem.

DSC_3043.thumb.JPG.242484f38228575d462646239d4c6771.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Dnes proběhla výměna sedadla spolujezdce. Dvoulavici jsem vyměnil za samostatné sedadlo, tak už bude mít manželka pohodlí. Samostatná sedačka jde posouvat, nastavovat opěradlo a bederní opěra a navíc má područku - dvoulavice je napevno a nesedí se na ní zrovna pohodlně. A taky teď jde prolézat zpředu dozadu a opačně a ze zadních sedadel je vidět dopředu. Takže děti nebudou čučet do opěradel. 

Ještě budu dávat otoče sedadel, chci pouze originál od Fiatu. Zatím se mi podařila sehnat pro řidiče, ale skloubit ji s odpruženým sedadlem je trošku oříšek, ale zdá se to na dobré cestě.DSC_3231.thumb.JPG.4a2b2686c2f8b2c329235af1092f48b8.JPG

DSC_3239.thumb.JPG.0a631d7319fc5fdf1c3ea5afd3820924.JPG

DSC_3242.thumb.JPG.98f35bd1ed33de7c1b41346d3c91f4f3.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Včera jsme se vrátili z 9ti denního putování Ducatem po ČR a SR. Dovolená zaměřená hlavně na děti. 7nocí v autě z toho 2x v kempu kvůli potřebnému servisu - vyprázdnění chemického wc, doplnění pitné vody a sprcha. 

 

Vyrazili jsme v pátek po obědě do Hradce Králové, kde jsme navštívili obří akvárium. Po zjištění že jsme sebou nevzali žádné hrnky se ještě stavili v Pepco koupit hrníčky a pokračovali k hradu Bouzov kde jsme na parkovišti nocovali. Po příjezdu jsme zjistili, že se tam koná balonářská fiesta, tak jsme se rozhodli, že zde zůstaneme až do nedělního rána, aby jsme shlédli celý program. Navštívili jsme hrad, historický areál, relax park a shlédli lety balónů a úžasné večerní svícení balonů + ohňostroj. V neděli ráno jsme vyrazili do směr Olomouc do zoo a odpoledne se přemístili do Ostravy na nový Stellplatz v Landek parku kde jsme si odservisovali auto a přenocovali. Kvůli počasí jsme trošku přehodili program a v pondělí místo Dinoparku navštívili Dream park Ochaby v Polsku, kousek od hranic. Děti si ho užili, ale je to spíše takové větší hřiště, ale miniatury, 6D kino, lanový park, prehistorické oceanárium, jo bylo to pěkné. Navečer jsme se vrátili zpět k Ostravě - na parkoviště dinoparku kde jsme přenocovali a v úterý ráno ho navštívili - pecka. Odpoledne jsme měli naplánovaný přejezd na Slovensko, do Tatranské Štrby, ale kolony hned po přejezdu čáry až za Čadcu nás zdrželi natolik, že jsme to zapíchli na odpočívadle na dálnici (jo o takových odpočívadlech si tu můžem nechat zdát - dětské hřiště, sezení, záchody, popelnice) sice díky kamioňákům trochu rušno, ale v pohodě. Ve středu ráno jsme pokračovali do kempu ve Štrbě, po zakempení jsme se šli jen tak projít až jsme zubačkou vyjeli ke Štrbskému plesu, obešli ho a zas sjeli zpět. Ve čtvrtek ráno jsme si zas odservisovali auto a zajeli na parkoviště nad Štrbským plesem u skokanských můstků a vyrazili na tůru k vodopádu Skok. Po návratu z tůry jsme chtěli zajet do kempu ve Staré Lesné, ale nakonec jsme zaparkovali na odpočívadle vedle silnice s výhledem na Tatry. V pátek ráno jsme přejeli do Tatranské Lomnice, navštívili muzeum Tanapu, prošli se k hotelu Morava a pak se vrátlili do Starého Smokovce odkud jsme vyjeli pozemní lanovkou na Hrebienok. Odtud se chtěli projít k vodopádům a chatám, ale nakonec nás kousek před vodopády vyhnala bouřka. Tak jsme sjeli zpět k autu a navečer vyrazili na cestu zpět. U nás hlásili na víkend hezké počasí, tak jsme chtěli ještě stihnout koupačku na orlíku. Jeli jsme přes Žilinu a Trenčín na Brno, cca 3km před čárou se rozsvítila rezerva (po cca 1100km) tal jsem ve Starém Hrozenkově výjmečně na OMV sosnul naftu a jeli jsme dál. D1 mezi Brnem a Prahou teda hrůza, sice v noci minimální provoz, ale ten povrch je otřesný. U Prahy jsme sjeli na okruh a pak na D4 směr Příbram. Chtěl jsem to dotáhnout až do Solenic, ale když jsme před Dobříší potkali u svodidel a pak i v odstavném pruhu 2 jeleny, tak jsme v 01:20 po 598km zaparkovali na parkingu u první benzínky za koncem D4 a šli spát. V sobotu ráno jsme dojeli na orlík k lodi a užili si sobotu a neděli ještě na vodě a v neděli večer dorazili domů. Celkově ujeto 1535km.

2019-08-26_20_36_16.thumb.jpg.2bcd0fa0a34b166fe6593dcf381e5ad7.jpg

DSC_0110.thumb.JPG.ab4e364ad3ef0d6a9d2912b037823438.JPG

Bohužel voda v orlíku stále klesá, tak jsem v neděli odstrojil loď a dnes jsem ji přivezl domů.2019-08-26_15_46_53.thumb.jpg.73b74ceeba052d04bedbff993ca1468b.jpg

 

 

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Dnes jsem obsolvoval nástřik podvozku a dutin přípravkem RustStop v Autocentru Boura - Činěves (Dymokury). Měl jsem to sice kus cesty,  ale nikoho jiného kdo by RustStop aplikoval jsem nenašel. Při objednání po zjištění rozměrů auta jsem byl upozorněn, že jim dovnitř sice projede, ale nejsou schopní ho zvednout, takže podvozek udělá kam se dostane a dutiny prý komplet a motor taky. Při předávání auta jsem jim aplikaci na motor zakázal - protože součástí mělo být i mytí motoru a to jsem nechtěl. Aplikace trvala 5hodin, jánsi auto vyzvedl po 7mi hodinách od předání. Chlapík prý pod auto zalehl a nastříkal podvozek celý - podlaha, nosníky, nápravy, výfuk, no prostě komplet. Dutiny se zdají také všechny nastříkané. Je to nějaký řídký olejíček, takžebto všude vzlíná, různě odkapává a jako bonus to docela příjemně voní. No za mě zatím spokojenost, ale ukáže až čas jestli to funguje. Obnova by se prý měla dělat po 2 až 3 letech. 

Prý už ale takhle velké auto dělat nechtějí - protože se v to oleji musí válet. Ale.do rozměru L2H1 prý bezproblému. No doufám že na to za ty 2 roky zapomenou a stříknou mi to znova. 😁

Rád bych aby to auto vydrželo co nejdéle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Přesně tak, nesehnal jsem nikoho jiného kdo RustStop používá. Možná že jsou další místa, ale neprezentují se na webu, nebo neumím hledat. Hodně aplikačních míst je v polsku a i se nechá v polsku koupit v různých balení, od sprejů po několikalitrové kanystříky, tak zvažuju že koupím pistoli na kompresor a příště to stříknu sám. 

První 3 dny to různě odkapávalo a vyvzlínávalo, ve čtvrtek (po týdnu od aplikace) jsem zajel na bezkontaktní myčku abych to zvenku umyl, tak auto je čisté. Ještě to teda porůznu vzlíná, ale nic už z auta neteče. Podvozek vypadal jak když byl mokrý, teď už to na podvozku zaschlo, ale na omak je to mastné - ale nelepí to, jako že by se na to chytal prach a tak. Uvidíme časem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Namontoval jsem do motorového prostoru dodatečný svod vody co tam zatíká z čelního skla. PSA to nabízí pod číslem dílu 6454.66 Nevím jakým způsobem to originál montují, respektive kam pak upevňují ventil na ovládání EGRu,  ale já to celé upravil tak aby vše mohlo zůstat na svém místě. Na foto ještě není nasazena hadice která vede pod auto.DSC_3497.thumb.JPG.e1ef18449479cd9b99a0b5c9277a1675.JPG

 

Potom jsem nechával měnit horní uložení tlumičů s ložisky, pravé klepalo, levé začlo chroupat při otáčení volantem, auto silně tahlo doprava a na kostkách se dalo jet jen pomalu, jinak se auto jakoby třáslo. Po výměně už nic neklepe a auto nikam netáhne (ale ještě nechám překontrolovat geometrii). Na kostkách jsem to zatím nezkoušel.

No a při opravě se zjistilo že začalo téct servo, takže to budu hlídat a musím pozjistit jak to výhledově pořešit.

Jinak ještě k tomu nástřiku RustStop, zkoušel jsem sahnout do horních podelných nosníků co jsou pod střechou a je to v nich mastné (před aplikací tam bylo sucho a čisto) takže to vyvzlínalo až ke střeše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

No jo, no, ekonomická daň za ojetinu. S tím zatékáním, pod oknem já nic zatím nepozoroval, ale je to jen možná tím, že mám auto v garáži a když vyjíždím, většinou neprší a když po cestě, pak jen sporadicky. Ale budu to pro jistotu sledovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Espero ty už máš novej čumák a tam je to vyřešené je tam jiné torpédo a neteče tam. 

Ty horní uložení odcházejí běžně, je to bolest těhle aut ono i tlumiče mají životnost kolem 200tis, ale ty mi zatím netečou, tak uvidíme. Jinak já tu výměnu řešil protislužbou, takže mě to ve finále stálo pár korun.

U toho řízení uvidíme časem, koukal jsem a dělá se repas za cca 5tis. 

Jo sem tam se musí něco investovat, však má už 11let, ale takové už se bohužel nové nedělá. A i s opravama se snad na cenu nového nikdy nedostanu, protože než proservisuju 700tis kč.... 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Přeci jen už se ochlazuje, tak jsem v sobotu vrátil do auta vrchní část přepážky, abych oddělil kabinu od nákladového prostoru. Zmenšil jsem tím prostor k vytápění, tak to na zimu bude komfortnější. 

Na příští zimu tam ale asi vymyslím nějaký izolační závěs. Takhle musím sundavat stropnici nad druhou řadou sedadel a sic to není moc pracné, tak u šoupaček se musí sundat vršek těsnění pod kterým je stropnice chycená. Těsnění časem nedrží a já bych ho už potřeboval spíš přilepit, než 2x za rok sundavat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...