Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Fiat Ducato 3,0JTD L3H2 - přezuto


Charlie 607

Recommended Posts

Snad nebude vadit když vlákno ke svému Ducatu založím v sekci Boxer, když s Boxerem sjíždí z jedné výrobní linky.

Po náhlé smrti naší 607 jsem řešil co dál a naskytla se mi koupě tohoto rodinného auta.

Je to Fiat Ducato 3,0JTD L3H2 6ti místná verze Snoeks

Info o autě:

rok výroby: 2008

motor: Iveco (Sofim F1CE0481 D) 2999ccm, 115kW, Euro4 bez DPF z výroby

převodovka:  6ti stupňová manuální

barva: Tmavě modrá

délka: 5998mm, rozvor: 4035mm, šířka: 2050mm, výška 2522mm

výbava: docela bohatá, manuální klimatizace, airbag řidiče, ABS, ASR, tempomat, polička pod stropem, centrální zamykání na DO, palubní počítač, okna a zrcátka v elektrice, vyhřívaná okna zadních vrat + vyhřívaná zrcátka, 120l nádrž na naftu, 5kW teplovodní webasto, odpružené sedadlo řidiče s bederní opěrou a područkou, parkovací senzory vzadu + upozornění na couvání, originální autorádio. 

kola: 16" Alu Brock RC25T na léto - pneu 225/65/R16C  112/110R s pneu Tautus 101 LightTruck                                                                                             15" plechové disky na zimu - pneu 225/70/R15C 112/110R  Barum Snovanis 2

Auto bylo do ČR dovezeno v 3/2014 s doloženými 124tis km, já ho koupil 11/2018 s doloženými 187tis km po velkém servisu. V ČR sloužilo pro tahání vleku s autem na dlouhé vzdálenosti ,ale nijak pravidelně a bylo o něj dobře pečováno. Takže je velice zachovalé, žádná utahaná ludra.

Já po trojce Ducato/Boxer/Jumper koukám už 1,5roku a za tu dobu se v zahraničí objevili cca 3 auta které by mi vyhovovali stavem, specifikací a výbavou, takže nabídku na tohle auto jsem nemohl odmítnout.

Auto před koupí prošlo docela velkým servisem, nový olej, všechny filtry, řemeny s kladkama, vodní pumpa a chladící kapalina, komplet přední a zadní brzdy včetně lanovodů, výměna čelního skla a lakování čumáku - celý přední nárazník i s maskou, kapota, A-sloupky, nad sklem a rohy zadního nárazníků. Bourané není a původní stav jsem samozřejmě viděl.

Co ještě bude potřeba udělat: ložiska alternátoru, repase startéru a výhledově repase převodovky - 1,2 a 3 je už slyšet a klasicky 6stka ta už je načatá. A hlavně mi čeká kompletní očista interiéru, hlavně sedadel + zašití potahu sedadla řidiče.

Teď bude sloužit jako rodinné (však je to takový větší kombík i když dcerka (3) říká autobus 🙂 ) pro dva dospělé a dvě děti + v nákladovém prostoru časem vznikne taková lehčí obytná vestavba, ale zatím to bude jen tak "na pankáče". Já tomu říkám letící stan. 

Překvapil mě 3.0 motor od Iveca svou tichostí, měl jsem ještě srovnání s novým Boxerem s řehtajícím 2.0 který je výrazně hlučnější. Spotřeba je zatím na krátkých trasách 10,4 na dálnici jde k 9litrům, ale zatím si na auto ještě zvykám a věřím že časem ještě spadne níž, ale zas až tak to neřeším, je to kus auta, tak je jasné že si něco vezme.  

Pár fotek z venku, vnitřní musím ještě nafotit.

1.thumb.jpg.c04d60664af59f535451e57227af3f8d.jpg2.thumb.jpg.5a301e435cd01c3a8f42793322cd436c.jpg5.thumb.jpg.f5bec8a6c60d9945bd35d8fbace3f160.jpg7.thumb.jpg.9ab9047e7caf98bd2d74ae4aca287105.jpg4.thumb.jpg.26782979fc852a59e911258a9126c56f.jpg

 

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, 607 má potkaný motor a zatím čeká na opravu, respektive než na ní budou peníze. Ale opravovat se určitě bude.

Ano na motor u téhle generace (X250) zatéká, bohužel a moc se s tím nedá dělat. Buď teče přímo na motor a pak nejdou povolit a vytáhnout vstřikovače, nebo je tam kryt (ten tam mám ale není tam od nova) a to pak zas teče na alternátor. Zkusím tam vymyslet ještě nějaké lepší zakrytování, ale moc tomu nedávám. Vyřešené to má až verze s novým čumákem (X290).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po přihlášení auta jsem si začal vyřizovat ekoplakety do zahraničí. První přišly na řadu Německá a Francouzská, protože se lepí do pravého dolního rohu čelního skla a chtěl jsem je mít doma než budu vylepovat novou dálniční známku - abych to tam nějak poskládal. 

Po zjištění že na internetu je to samej překupník za slušný palby, včetně Dekry přes CZ STK, jsem plakety koupil on-line přímo od zdroje. 

Německou zde za 155kč (vyplnění údajů, přiložení scanu TP, platba kartou on-line, za 5 dní byla doma) 

https://www.berlin.de/labo/mobilitaet/kfz-zulassung/feinstaubplakette/shop.85047.php

 

Francouzskou zde za 110Kč (stejný postup jako u německé, jen přišla za 12dní)

https://www.certificat-air.gouv.fr/demande-ext/cgu/

 

Vše jen s překladem od googlu a v pohodě. Jen pro porovnání, od překupníků se německá prodává i za 500Kč, Francouzská i za 700Kč.

Ještě potřebuji Rakouskou, ale ta vychází draho sama o sobě, buď přímo v Rakousku za 29Euro, nebo on-line za 1000Kč. Ale tu budu řešit až na jaře. 

 

 

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůže protože by se to platilo jen jedné instituci a nemohlo by se na tom přiživovat tak velké stádo překupníků. Když se s těmi plaketami začínalo tak se tolerovala jedna všude pokud si to dobře pamatuju. Jenže pak přišli na to že by to mohl být dobrej šolich a tolerance padla a jednotlivý státy si pro jistotu nastavili trochu odlišné podmínky pro tu kterou kategorii. Já se spíš divím že ještě nepřišli na to že by tyhle plakety mohli mýt časovou platnost jako dálniční známky.  Já jsem vyřizoval na 407 v létě a stála tady na STK cca 300 Kč a hodinu čekání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc pěkné auto, i barevně, blahopřeju, šestímístnou jsem měl před tím Hyundai, ale vzadu bylo málo místa, tady se poskládáte, ty postele se tam i pro 6 vejdou v palandovém řešení. Žere to ale dost, já mám sice dle Tebe řehtající 2,0, ale spotřebu 7,2/100., Letos v zimě nejezdím, býval bych musel kupovat sadu nových zimních kompletů s autem za nějakých 34 tisíc, takhle to pořídím za max. 12 tis. Disky už mám, (i díky Tobě) a gumy koupím zjara ve slevě.  Teď akorát řeším kuchyňskou linku, mám už objednanou varnou desku (2 plyňáky) a různé nádrže na vodu, odpadní vodu a vodní pumpu a tak podobně, kompletovat to budu po Novém roce a pak to odvezu k truhlářům, aby kolem toho herberku obestavěli skříň.

Připravuju pro příští rok Skotsko. Nebudeš se chtít přidat? (Alternativně Polsko, kdyby nebylo na Skotsko dost peněz.). Plakety do zemí zatím neřeším.  Nechceš mezi Vánocemi zajet na kafe a pochlubit se, když jsme ze stejné "stáje", když v zimě jezdíš? Pokud budeš chtít přidělat nezávislé topení, dám Ti kontakt na šikovného chlápka v Praze. 

 

 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl zimáky k autu i samostatnou sedačku ke spolujezdci. Na léto ale musím koupit 2pneu, po 65tis už to mají přední skoro zasebou, zadní ale pořád jak nové. A hlavně zapsat disky do TP.

No nákladový prostor je dlouhý 2,5m, široký k obložení 1,87m a výška 1,9m. Spaní bude jen nouzové, jak jsem psal místo stanu a jezdíme 2x dospělí a 2 děti (8 a 3 roky), chci zachovat i velký nákladový prostor, aby jsme mohli vyrazit s kolama a tak.

Co se motoru týká, já nic jiného než 3.0 bez FAP nechtěl. Zvažovali jsme ještě koupi pěkné stejně velké 3místné plechovky už s novým čumákem, ale kvůli DPF jsem jí nechtěl, plus teda i kvůli zástavbě dalších sedadel což by bylo cca 50tis k ceně.

Spotřeba 10litrů na tak velké auto mi přijde v pohodě, navíc ta síla, zátah a ticho. Moc si tu 2.0 nedovedu v tomhle představit, navíc s 3t vlekem. 

Ale vím že u nového není zbytí. 

Zatím jsem max. spokokenej, jen to parkování je občas prekérka. Ale vždy si vhodné místo najdu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

slusnej stehovak
ta zastavba pokud jsou sedacky posuvne by sla improvizace
sofim motor je snad PSA ktery davali i do iveca - nebo sem to blbe precetl a pochopil
10 litru krasna hodnota
a jak se rika - co je nejhorspi sproblem pri podelnem parkovani ?? - svedci :P
a pricneho neboli cumakem k prechodu to je jasny - cumak u zdi baraku ze ani chodec neprojde - hlavne kdyz nebudes mit vytrcenou prdel za parkovacim mistem


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne Sofim patří Ivecu a Iveco pod Fiat. Ty motory jen montovali i do PSA. 

Zadní sedačky mám 3lavici napevno s plastovou přepážkou - úprava Snoeks a tak to i zůstane.

No parkování u obchoďáků je kapku horší, buď zaberu 2 místa za sebou, to je ještě pohoda. Někdy se vejdu i na jedno místo, pokud je mezi řadama záhon - nacouvám až k obrubníku a zadní převis nad záhon. No a když to nejde, tak si stoupnu šikmo přes 3 místa. Většinou zůstávám někde z kraje parkoviště abych moc nepřekážel, a hlavně aby mi sousední auta neobouchali. Ve městě to mám jak kde, ale zatím jsem se vždycky někam vešel a bez problému. Uvidíme časem. Zatím se tu motám jen kolem komína. Čeho si ale teď víc všímám jsou zákazy vjezdu nákladních vozidel, to je peklo.

 

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neubráníš se ještě jednomu "obouchání" stejně jako já, jestli budeš jezdit i po úzkých cestách, to budeš mít z pravé strany ošlehané od větví, protože silničáři u nás se nestarají o stromy u silnic a nezkracují větve.  Já to zaleštil mírně brusnou leštěnkou a při tom jsem zjistil, když mi při leštění na hadru ulpívala barva, že jde o obyčejný jednovrstvý lak a ne o dvouvrstvý s bezbarvou vrchní vrstvou (base cout a clear cout). Pochybuju, že by na Ducata dělali na stejné lince lak jinak než na Boxery. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, četl jsem že jsi s tím měl problém. Já to zatím nezaznamenal, uvidíme časem. Tady v okolí jsem si až na pár míst větví do silnice nevšiml. Celkem na to dávám pozor.

Na lepší lak bys musel vzít metalízu, ta plechovka o které jsme rozmýšleli ji měla a vypadalo to super i s lakovanými nárazníky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem myslel ze 3.0 ma větší výkon oproti 2.3l od Iveca, samozřejmě kroutak bude někde jinde ale i ta 2.3 hýbe s autem solidně a to mám maxinu L3h3 110kw. před Fiatem jsem měl jumpera taky 2.3 a neda se to srovnat, motor psa nebrat. Jinak Fap filtr v městském provozu max 100 tisíc km a byl k.o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3.0 měli 160k a 400Nm v euro 4 a 180k v euro5,  předchozí majitel ale říkal že 3.0 vyzkoušel hodně a tenhle že z nich jezdí nejlíp, tak že je možná i chipnutej. 

2.3 se dělali s tímhle čumákem myslím do 150k  a  v novém má 2.3 i 180k (nahradili tím 3.0) ale servisně prý nic moc. 2.3 se ale do PSA nedával, tam byli 2.2 Puma od Fordu (která se v nejslapší verzi 100k dávala i do Ducata) a byli dost problémový, teď si PSA dává svůj 2.0 a tam se životnost asi teprv ukáže. 

 

No papírově jsem nákladní do 3,5t, ale já ty značky ignoruju, to bych se nikam nedostal. Máme v rodině i Ford C-Max taky N1 a ten by tam správně taky nesměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono je to problematické i na dálnicích. Pokud je tam značka zákaz předjíždění pro náklaďáky, platí to i pro nás. Totéž na běžných silnicích. Co furt máte proti proti motorům PSA, tenhle nový dvoulitr nemá snad žádnou negativní reakci. 2,3 od Fiatu problematický byl. Když jezdíš vlastně skoro prázdný a takové obytky jsou, není s tím žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co vím tak 2.3 ve Fiatu měli problémy jen s řemenovým rozvodem, bylo třeba měnit dřív. Jinak spolehlivý motor. Horší byli ty 2.2 v PSA, ale to byl motor Ford! A tam byli problémy se vstřikovači, propalovali se písty. Známej ho ale má ve 100k v obytňáku a nestěžuje si. Každý motor má něco, u 3.0 zas odcházeli převodovky. I když to je hlavně problém při podtáčení motoru, jinak taky drželi. 

Já chtěl 3.0 protože má řetězový rozvod s kontrolou v 450tis km, je hodně spolehlivý a je to náklaďáckej motor z 5tuny, takže v takovémhle autě je to pro něj brnkačka a vím že zvládne i těžký vlek. 

S 2.0 v plném zatížení jsem nejel, ale představa 6,5t soupravy s tímhle motorem mi moc neláká. Vím že to mají zpřevodované a prázdné jedou pěkně, ale i tak. Navíc 2.0 už má FAP a AdBlue a to pro mě není.

Espero, kolik ti točí na šestku ve 130km/h? Jen pro porovnání. Já šestku můžu řadit až od 110km/h, ve 130 má  2,2tis ot, ve 150 má 2,5tis

50tka na 3jku 2.250ot na čtyřku v 50ti 1.500ot. 5tku řadím min v 80ti km/h pokud není kopec.

Rozjezdy po rovině na 2jku, jednička jen do kopce nebo pokud je třeba jen pomalinká jízda. Jednička je takovej divočák. S vlekem ale bude perfektní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...