Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Fiat Ducato 3,0JTD L3H2 - přezuto


Charlie 607

Recommended Posts

Ano mas pravdu v jumperu jsem měl 2.2 96kw a hrůza, na výkonu jsi poznal i když se zapla regenerace filtru.... máme i v provozu boxera 110kw a je to jiná píseň ale fiat za mě nejlepší. 2.0 jsi neumím představit jak s tím autem dokáže hýbat ale pro soukromé využití když nikam nespechas tak to musí asi stačit. Nám se 2x pokazil diferak pravidelně praskle zadní dveře i boční jsou náchylné a strašně mě štve když je v provozu regenerace tak nesviti žádná kontrolka, jen podle volnobehu to poznám..... jinak taky bych bral takovou plechovku jako rodinné auto, lip se s tím jezdí i parkující než v osobaku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Charlie 607 napsal:

Espero, kolik ti točí na šestku ve 130km/h? Jen pro porovnání. Já šestku můžu řadit až od 110km/h, ve 130 má  2,2tis ot, ve 150 má 2,5tis

50tka na 3jku 2.250ot na čtyřku v 50ti 1.500ot. 5tku řadím min v 80ti km/h pokud není kopec.

Rozjezdy po rovině na 2jku, jednička jen do kopce nebo pokud je třeba jen pomalinká jízda. Jednička je takovej divočák. S vlekem ale bude perfektní.

No tak já šestku řadím někde kolem sedmdesátky-osmdesátky, podle terénu, někde mezi, nejvyšší krouťák mám tak asi v 95 km/h, což je optimální pro běžný provoz a je to 1750 otáček, ale vrchol je dost plochý, až tak něco přes 2000 otáček. Pokud bych nepřekračoval stovku, jezdil bych tak za 6,8. S tím 2,3 motorem od Fordu máš pravdu. Klasik by řekl "již zapomínám". Ve stotřiceti mi bude točit někde kolem 2 600 otáček. Já o tohle třílitrovém slyšel taky jen samou chválu soused ob barák to má a už tenkrát pro to musel do Polska pro nový, u nás už nebyly k mání. Poláci jsou tak trošku syslové a na skladech to u dealerů měli. Jenže on má stavební firmu.

Jinak ten dvoulitr má stotřicet koní, něco přes 100 kW a hýbe s tím docela dobře, je živější než 2,5 litr od Hyundaje H1 blahé paměti, ale to bude nastavením nejvyššího krouťáku, který byl u H1 výše a zpřevodováním. Osobní srovnání s jinými motory Peugeot-Fiat-Citroen nemám. Jenže nejezdím naložený, trošku to proto skáče na zadní nápravě jako koza, uvažuji o dodatečném vzduchovém pérování na zadek, ale zatím jsem se nerozhodl.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné, mají to jinak zpřevodované aby z toho tu sílu dostali. Já mám 6stku hodně těžkou a aby se ne...vila převodovka tak na 6stce potřebuje mít přes 2tis otáček. Ono to táhne jak lokomotiva od volnoběhu, ale převodovka ty rázy v nízkých otáčkách dlouhodobě  nezvládá. Mě čeká do budoucna repas převodovky a pak už od ní bude navěky pokoj. 

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak zas malinký posun. Pořídil jsem si 10" tablet kvůli mavigaci Sygic a trošku jsem řešil držák. Nakonec se mi povedlo sehnat originál integrovaný z posledního modelu Ducata palubovky jsou stejné, tak pasuje i do mého staršího. Jen je z venku poznat nepatrně jiný odstín černé. 

Původní držák dokumentů:

DSC_0354.thumb.JPG.8fa6beea9ce5fcef08421b085015a863.JPG

DSC_0352.thumb.JPG.dcf07083b12cb314e45fc22e6ed70d88.JPG

Pro výměnu se vytáhne rádio, vycvakne schránka nad rádiem, povolí se dva torxy T20 pod schránkou a dva zhora po vyklopení držáku, montáž opačná.

DSC_0403.thumb.JPG.b61be44c66d15d36b647992fc1c477e2.JPG

A nový držák dokumentů s držákem tabletu:

DSC_0415.thumb.JPG.d64503c24d7c1efee6f10f0430fdde9b.JPG

DSC_0411.thumb.JPG.9e9ade991efa4c3a6a78650290ff5500.JPGDSC_0413.thumb.JPG.b0af672f26626b8a3d5952b84d1d4f3f.JPG

DSC_0419.thumb.JPG.cdfbda3330a9d13e5e87d961cf185bce.JPG

Super je, že když tablet sundám, tak to jen zacvaknu a je uklizeno.

Ještě čekám z číny redukci z 12V zásuvky na USB, aby jsme mohli na dlouhých cestách tablet i nabíjet.

Jinak s navigací Sygic zatím maximální spokojenost, zatím nás všude dovedla bez zaváhání a oproti starému TomTomu co jsem měl se mi nesnaží po opuštění trasy dostat zpět pokyny typu otočte se atd ale hned najde trasu novou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak Ducato čerstvě po STK, bez ztráty kytičky - zas na 2roky klid. Také jsem objednal 2 nové letní gumy, přední už to mají za pár. Vzal jsem osvědčené Taurus 101 LightTruck. Vydrželi 60tis a na zadních ani není znát opotřebení. Příští týden by měli dorazit, tak přezuju a hurá zas na ALU kolech. Na těch plechách to vypadá hrozně.

Experimentoval jsem trochu s vůněma do kabiny, zkoušel jsem California Scents 2plechovky - jako by tam nic nebylo, pak éterické oleje do difuzéru na ventilaci - taky nic moc. Až mi to naštvalo a včera jsem koupil stromeček, dal ho dozadu do nákladového prostoru a je to cítit i v kabině. Ale tyhle chemický vůně moc nemus, tak budu asi experimentovat dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera dorazili dvě nové pneu, tak odpoledne hned přezuty a na autě pěehozeno na letní. Nové (9mm vzorek) jsem dal dozadu a původně zadní které mají ještě 8mm jsem dal na předek. 

O víkendu jsem vypreparoval držák rezervy z podauta a budu si vyrábět nový. Nějaké jednoduché zavěšení,  protože ty originál lanovody moc dlouho nefungují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Já měl přezuto na letní celou zimu. Nestíhám kvůli předělávání baráku ty disky, co jsem koupil repasovat a proto ani nekupuju zatím nové zimní gumy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na včerejšek jsem byl objednaný na servis klimatizace, jelikož se mi ale o víkendu zbláznilo ovládání ventilace, tak jsem nakonec nechal klimu jen nově naplnit. Ukázalo se, že je úplně prázdná, tak doplnili 550g chladiva v tom 8ml oleje a test těsnosti je prý v pořádku, tak snad to bude fungovat. 

Dnes mi má dorazit nový originální přepínač ventilátoru, tak ho snad odpoledne vyměním.

Jinak pomalu začínáme s autem výletovat, zatím tedy bez spaní. Přeci jen v noci je ještě chladno a s ohledem na děti jezdíme zatím po okolí s pochody do 5km které jsou pro dcerku (3) zatím tak akorát. 

Takže naučná stezka údolí ticha, naučná stezka po stopách trilobita ve Skryjích s návštěvou Skryjských jezírek bylo zatím to pravé. Jak se začnou oteplovat noci, tak začnem jezdit i víkendové výjezdy.  Musím to ale prostřídat s víkendy na vodě, aby plachetnice nezahálela.

Edit: Tak přepínač vyměněný za originál Fiat - 644kč, vyrábí Denso. Ventilátor jede, klimatizace chladí, takže úspěch.

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu jsem rozebral podlahu v nákladovém prostoru, mám tam 3ks překližky. Pod podlahou byl bordel, ale vše vymeteno, vyluxováno a umyto. Měl jsem kapku strach jak to tam bude vypadat, ale nakonec dobré. Po 11letech jen trocha povrchové koroze, hlavně v místech kde překližka prodřela lak. DSC_0834.thumb.JPG.5baac42db6e58c9213b6ea793f2cbd23.JPGDSC_0836.thumb.JPG.b3d78024c3f1f9af4ab893a86642cd77.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Z toho mám taky trošku strach. Nevím jestli pod překližku dali nějaký filc, aby se to neprodíralo nebo to nechali jen tak. Ale je to jen povrchové, jak vidím, takže dobře obrousit, 3x odrezovač a pak standardní nátěry - základovka plus barva. Není vidět, jestli jsi to stříkal anebo natíral štětcem. Na podlahu myslím, by štětcem byl trvanlivější nátěr. Když už jsi to dělal, možná by nebylo od věci repasovat barvou i podběhy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty fotky jsou ještě bez ošetření, jen umyto. Co bylo potřeba jsem rozbrousil, odrezil, natřel antikorozním nátěrem a teď až zas bude počasí tak budu stříkat do barvy, aby to vypadalo - včetně těch podběhů. Navíc jsem našel prodřenou barvu až na holý plech u nákladové hrany, kde doléhá těsnění dveří, tak jsem ošetřil i to a budu tam dávat po nalakování ještě folii.

Až zas bude čas, tak ještě rozeberu oplastování schodu u řidiče a spolujezdce, abych věděl jak to tam vypadá.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

V sobotu konečně dokončena podlaha. Ošetřovaná místa stříknutá do barvy, překližkové desky v rámci možností vyčištěné - prokoukly hodně. A položené lino. Už chybí jen lino slepit (dělal jsem z dvou kusů co zbylo z pokládky doma)  a nalepit folii na nákladovou hranu aby se neodíral lak od těsnění dveří. 

DSC_1087.thumb.JPG.dbd9d7106ad944f761f74bad792770ea.JPG

DSC_1094.thumb.JPG.a35b07a512201ea40d753e97bd5d586d.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkná práce. Tu hranu bych měl asi taky potáhnout folií. Jenže teď dělám doma sám výměnu zábradlí na horním balkoně, zítra končím, dělal jsem rekonstrukci přízemí, čeká mě ještě WC v 1. patře, kde mi utekl zedník a hned na to dostal infarkt, asi z toho, jak se zachoval a musím natřít dřevěný plot, zábradlí na dolním balkoně a spodní garáž luxolem.... Letos už to asi nebude. Myslím ta hrana. Nemůžu pořád řešit auto. Jo a taky nebude ta kuchyń do vozu, ten náhradní truhlář se složil a skončil v nemocnici a neví se, kdy obnoví práci.... To už je druhý, který selhal.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prdlajs. Makat se jim nechce. Dělal jsem rekonstrukci přízemí, kuchyň, koupelnu WC. Měl jsem zedníky, mimochodem nic moc kvalitní, u Berouna sehnat kvalitní řemeslo je téměř nemožné, všechny kvalitní lidi stahuje Praha a zůstává tam jen profesní lůza, jak tomu říkám já. Uprostřed práce, kdy byli tak asi ve 40% rozsahu se sebrali a odešli, a že pokračovat budou, jen když jim dám o 20 tisíc celkově víc, než bylo původně dodhodnuto (neokradli mě- co dostali jako zálohy, to udělali). Mysleli, že když mě uvedou do tísně, vydělají si lépe, že budu neodolatelně finančně vláčný. Tak jsem je nechal být bez dodatečných peněz a sehnal dalšího. Ten opravil po těchto jejich nekvalitní práci - např vanu podezdili jen z jedné strany, jinde udělali mizerně obklady nebo vodoinstalace atd. Takže mě to stálo navíc asi 4 tisíce. Ten dodělal přízemí a vyboural WC v patře. A zmizel, opět mě neokradl, za co dostal, to udělal. O týden později jsem se dověděl, že je v nemocnici s infarktem. Už se neozval a telefony nebere. To samé s truhlářem, vyměňují zábradlí na balkóně v prvním patře a chtěl jsem to od profíka kvůli přesnosti rozměrů prken. Ono řezání maflem na přesný rozměr není nic moc. Řekl, že až bude mít čas zavolá, pro mě kdysi dělal, (ale na skříň v Peugeotu není použitelný). Už se neozval, tak jsem sehnal prkna nakrátil je sám, obrousil, natřel a zábradlí smontoval. Končím akorát dnes večer posledními asi 10 vruty. Takhle vypadají služby řemeslníků v Berouně a okolí.

No a jako další zedník mi nastoupí do konce měsíce Turek od okurek, který utekl před tím jejich Erdoganem, který mi dělal nějaké rekonstrukce před 12 lety udělat  ten WC v 1. patře. Přijede kvůli tomu odněkud z Moravy, kde se přiženil. Tomu ale profesně naprosto aspoň věřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...