Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Řazení jde v mrazu ztuha


slatored

Recommended Posts

Dobrý den, přišla zima-mráz a najednou skoro nemohu utáhnout řadící páku - jde hrozně ztuha.  Po pár km se to spraví samo.

Myslíte, že to jen ztuhlo mazivo v kloubech řadících tyčí ?

Doufám, že není prázdná převodovka - teď bych to v mrazu nerad kontroloval a ani nemám kde.

Tedy dotaz: Jak to spravit a kde a čím mazat?

Děkuji předem za odpo.

jj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to víte--nemažete, nejede to :)

na ten olej bych se podíval, je to levnější, než měnit převodovku,  jasně že v mrazu jde řazení hůř, i když máš fungl nové auto, ale po pár stovkách metrů by mělo to ,,ztuhnutí'' povolit, protože ozubená kola rozhážou olej všude, kde je to třeba, v tyčkách řazení to není

pokud ztuhnutí řazení nepovolí, je rozumné to řešit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zřejmě jsou tam bowdeny a ne táhla. Bowdeny jdou ztuha. Nelze mazat, jedině vyměnit.

Olej v převodovce zřejmě nechybí, to by sis všiml kapky pod autem a na zadní části auta.

Ozzy, omlouvám se, že mám jiný názor.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem chtěl požít bowdeny z řazení pro naviják na 5008. Tak vědecké bowdeny jsem ještě neviděl

- dvě vrstvy teflonu (nebo čeho)

- konce jsou opatřené zalisovanými přechodkami, takže ven už leze tyčka se zakončením

- nejsou tam maznice, bowden je co nejlépe utěsněn proti vniknutí prachu a vody

- chodí to nasucho, a opotřebení spočívá v tom, že teflon se prodře a chodí železo na železo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě je to jen mrazem, sám píše, že po pár KM to ztuhnutí povolí, kdyby to bylo v bowdenech, tak to po pár KM nepovolí --voda (led) v bowdenu na to potřebuje víc času

jinak kontrola oleje v převodovce neuškodí--zvlášť nee, když píše, že nemá šajn, kolik ho tam je :myslim

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napiš to i tady, možná to někdo bude potřebovat :myslim

já měl kdysi udělanou mazničku (přípravek) na bowdeny ruční brzdy Š120--plastový obal bowdenu se v dobře přístupném místě kombinačkama obnažil až na kov (v délce 3-4mm) a na to místo se nasadil přípravek a stáhnul svěrkou, v přípravku byla našroubovaná maznice na šestihran, na ten se nasadila hadice dekalamitky a bowden se tlakem promazal vazalínou..., musím ale říct, že to zas nebylo bohvie čo--pokud se do bowdenu natlačilo moc vazelíny, v létě v horku se vazelína částečně roztopila a vytekla do bubnu...,toto se dělalo na starých lankách ručky,  kde bylo obyčejné ocelové lanko--jednotlivé drátky se časem předřely nebo zkorodovaly a pak samozřejmě ručka nefungovala, zadírala se, nevracela,  jenže pak konečně i škodováci zjistili, že západní auta té doby mají lanko i vnitřek bowdenu potažené plastem (asi teflon) a tato lanka není třeba ničím mazat--lanko se v bowdenu pohybuje velmi lehce, nerezaví atd., navíc konce bowdenu jsou dobře utěsněné gumovýma prachovkama, takže se tam voda ani nedostane ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ozzy: píšeš o ručce na Škodě 105 z roku 80? Tady se bavíme o bowdenu řazení (přenáší nejen tah, ale i tlačení), z roku asi 10. Fakt něco jiného...

V první tvojí odpovědi píšeš o tyčkách. Fakt jsou tam tyčky a ne bowdeny?

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, zkuste se prosím držet tématu, každý máte jiné zkušenosti, Jiné rady, tak tady nemusí z toho být bezmyšlenková přestřelka(to si můžete vyříkat mezi sebou přes SZ )  :)

promazáno a díky 

Upraveno uživatelem brixtr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jakém autě, z kterého roku, a jak dlouho to vydrželo?

Pokud se jedná o to, nakapat tam olej a čekat, tak to snad není složité.

Viděl jsi bowdeny řazení (ne brzdy) např. z 207 nebo jiných moderních aut po r. 2010? Případně jsi je zkusil rozebrat?

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daihatsu Cuore 9 (?), oba lanovody ruční brzdy, vydržely do prodeje (3 roky ?)…. A i u jiných aut jsem promazával, nebo spíš nechal protéct olej.... Lanovod vždy svisle ve svěráku....

Jinak bowdenů řazení jsem viděl dost, ale veskrze pouze při odpojování při demontážích převodovky….

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak až budeš "mazat" ŘAZENÍ na 207, tak se ozvi. Zatím argumentace trochu mimo.

Budu vám to muset vyfotit, abyste pochopili, že je to opravdu důkladně utěsněno, na koncích jsou důkladné příruby, uvnitř kterých lanko přechází v tyčku, která pak trčí ven. Z výroby bowden funguje nasucho. (tyčka je mazaná) Jedna vrstva teflonu je uvnitř bowdenu a druhá vrstva teflonu tvoří obal lanka, takže klouže teflon/teflon. Časem se teflon mechanicky prodře.

Kdo z vás měl to lano (řazení!) rozříznuté? Všimli jste si, že bowden není zkroucená spirálka, ale mnoho ocelových (?) drátků, vinutých do mírné spirály, podélně, v úhlu asi 15 stupňů? Tedy proto, aby přenášela i tlak, protože běžná spirálka by se natahovala, když se na lanko tlačí.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také netvrdím, že to opravdu jde.... Ale kdyby se mi takový lanovod dostal do ruky, tak bych to určitě aspoň zkusil....

Celkově bych ale postupoval jinak.... Večer bych na ohřátém autě odpojil oba lanovody a ráno bych viděl, jestli to jde ztuha i bez převodovky....

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, P607Olda napsal:

ozzy: píšeš o ručce na Škodě 105 z roku 80? Tady se bavíme o bowdenu řazení (přenáší nejen tah, ale i tlačení), z roku asi 10. Fakt něco jiného...

V první tvojí odpovědi píšeš o tyčkách. Fakt jsou tam tyčky a ne bowdeny?

jsou tam bowdeny,  207mu jsem měl, psal jsem, že v tyčkách to není

já jsem nikoho o promazání žádných příspěvků nežádal,  začíná to tady ,,tuhnout'' a ani nevím proč :(

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...