slatored Odesláno 1. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2018 Dobrý den, přišla zima-mráz a najednou skoro nemohu utáhnout řadící páku - jde hrozně ztuha. Po pár km se to spraví samo. Myslíte, že to jen ztuhlo mazivo v kloubech řadících tyčí ? Doufám, že není prázdná převodovka - teď bych to v mrazu nerad kontroloval a ani nemám kde. Tedy dotaz: Jak to spravit a kde a čím mazat? Děkuji předem za odpo. jj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2018 to víte--nemažete, nejede to na ten olej bych se podíval, je to levnější, než měnit převodovku, jasně že v mrazu jde řazení hůř, i když máš fungl nové auto, ale po pár stovkách metrů by mělo to ,,ztuhnutí'' povolit, protože ozubená kola rozhážou olej všude, kde je to třeba, v tyčkách řazení to není pokud ztuhnutí řazení nepovolí, je rozumné to řešit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slatored Odesláno 1. prosinec 2018 Autor Sdílet Odesláno 1. prosinec 2018 No nazdar! Díky moc. jj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 3. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2018 (upraveno) Zřejmě jsou tam bowdeny a ne táhla. Bowdeny jdou ztuha. Nelze mazat, jedině vyměnit. Olej v převodovce zřejmě nechybí, to by sis všiml kapky pod autem a na zadní části auta. Ozzy, omlouvám se, že mám jiný názor. Upraveno 3. prosinec 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 3. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2018 Proč by nešel bowden namazat? P607Olda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 3. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2018 Teď jsem chtěl požít bowdeny z řazení pro naviják na 5008. Tak vědecké bowdeny jsem ještě neviděl - dvě vrstvy teflonu (nebo čeho) - konce jsou opatřené zalisovanými přechodkami, takže ven už leze tyčka se zakončením - nejsou tam maznice, bowden je co nejlépe utěsněn proti vniknutí prachu a vody - chodí to nasucho, a opotřebení spočívá v tom, že teflon se prodře a chodí železo na železo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 3. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2018 (upraveno) To mám v ulysaku, žádná věda na tom opravdu není. Jináč maznici na bowdenu pamatuji naposledy na Roburu. Upraveno 3. prosinec 2018 uživatelem Milan+ P607Olda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 3. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2018 (upraveno) před 3 hodinami, Milan+ napsal: Proč by nešel bowden namazat? Tak popiš, jak to má slatored namazat. Případně co jiného má udělat, aby mu šlo řazení lehko. Upraveno 3. prosinec 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 3. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2018 (upraveno) podle mě je to jen mrazem, sám píše, že po pár KM to ztuhnutí povolí, kdyby to bylo v bowdenech, tak to po pár KM nepovolí --voda (led) v bowdenu na to potřebuje víc času jinak kontrola oleje v převodovce neuškodí--zvlášť nee, když píše, že nemá šajn, kolik ho tam je Upraveno 3. prosinec 2018 uživatelem ozzy56 P607Olda a Milan+ ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 3. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2018 před 3 hodinami, P607Olda napsal: Tak popiš, jak to má slatored namazat. Případně co jiného má udělat, aby mu šlo řazení lehko. Ty neumíš namazat bowdeny? P607Olda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 napiš to i tady, možná to někdo bude potřebovat já měl kdysi udělanou mazničku (přípravek) na bowdeny ruční brzdy Š120--plastový obal bowdenu se v dobře přístupném místě kombinačkama obnažil až na kov (v délce 3-4mm) a na to místo se nasadil přípravek a stáhnul svěrkou, v přípravku byla našroubovaná maznice na šestihran, na ten se nasadila hadice dekalamitky a bowden se tlakem promazal vazalínou..., musím ale říct, že to zas nebylo bohvie čo--pokud se do bowdenu natlačilo moc vazelíny, v létě v horku se vazelína částečně roztopila a vytekla do bubnu...,toto se dělalo na starých lankách ručky, kde bylo obyčejné ocelové lanko--jednotlivé drátky se časem předřely nebo zkorodovaly a pak samozřejmě ručka nefungovala, zadírala se, nevracela, jenže pak konečně i škodováci zjistili, že západní auta té doby mají lanko i vnitřek bowdenu potažené plastem (asi teflon) a tato lanka není třeba ničím mazat--lanko se v bowdenu pohybuje velmi lehce, nerezaví atd., navíc konce bowdenu jsou dobře utěsněné gumovýma prachovkama, takže se tam voda ani nedostane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 (upraveno) ozzy: píšeš o ručce na Škodě 105 z roku 80? Tady se bavíme o bowdenu řazení (přenáší nejen tah, ale i tlačení), z roku asi 10. Fakt něco jiného... V první tvojí odpovědi píšeš o tyčkách. Fakt jsou tam tyčky a ne bowdeny? Upraveno 4. prosinec 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 (upraveno) Pánové, zkuste se prosím držet tématu, každý máte jiné zkušenosti, Jiné rady, tak tady nemusí z toho být bezmyšlenková přestřelka(to si můžete vyříkat mezi sebou přes SZ ) promazáno a díky Upraveno 4. prosinec 2018 uživatelem brixtr Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 Já bych tedy zkusil nesměle podotknout, že i mně se podařilo pár bowdenů promazat a rozchodit.... Ale bylo to olejem.... A chce to trochu fištrón.... A záleží, jak velké jsou koncovky.... Milan+ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 (upraveno) Na jakém autě, z kterého roku, a jak dlouho to vydrželo? Pokud se jedná o to, nakapat tam olej a čekat, tak to snad není složité. Viděl jsi bowdeny řazení (ne brzdy) např. z 207 nebo jiných moderních aut po r. 2010? Případně jsi je zkusil rozebrat? Upraveno 4. prosinec 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 (upraveno) Daihatsu Cuore 9 (?), oba lanovody ruční brzdy, vydržely do prodeje (3 roky ?)…. A i u jiných aut jsem promazával, nebo spíš nechal protéct olej.... Lanovod vždy svisle ve svěráku.... Jinak bowdenů řazení jsem viděl dost, ale veskrze pouze při odpojování při demontážích převodovky…. Upraveno 4. prosinec 2018 uživatelem Hafity Milan+ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 (upraveno) Tak až budeš "mazat" ŘAZENÍ na 207, tak se ozvi. Zatím argumentace trochu mimo. Budu vám to muset vyfotit, abyste pochopili, že je to opravdu důkladně utěsněno, na koncích jsou důkladné příruby, uvnitř kterých lanko přechází v tyčku, která pak trčí ven. Z výroby bowden funguje nasucho. (tyčka je mazaná) Jedna vrstva teflonu je uvnitř bowdenu a druhá vrstva teflonu tvoří obal lanka, takže klouže teflon/teflon. Časem se teflon mechanicky prodře. Kdo z vás měl to lano (řazení!) rozříznuté? Všimli jste si, že bowden není zkroucená spirálka, ale mnoho ocelových (?) drátků, vinutých do mírné spirály, podélně, v úhlu asi 15 stupňů? Tedy proto, aby přenášela i tlak, protože běžná spirálka by se natahovala, když se na lanko tlačí. Upraveno 4. prosinec 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 (upraveno) Také netvrdím, že to opravdu jde.... Ale kdyby se mi takový lanovod dostal do ruky, tak bych to určitě aspoň zkusil.... Celkově bych ale postupoval jinak.... Večer bych na ohřátém autě odpojil oba lanovody a ráno bych viděl, jestli to jde ztuha i bez převodovky.... Upraveno 4. prosinec 2018 uživatelem Hafity Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 (upraveno) před 7 hodinami, P607Olda napsal: ozzy: píšeš o ručce na Škodě 105 z roku 80? Tady se bavíme o bowdenu řazení (přenáší nejen tah, ale i tlačení), z roku asi 10. Fakt něco jiného... V první tvojí odpovědi píšeš o tyčkách. Fakt jsou tam tyčky a ne bowdeny? jsou tam bowdeny, 207mu jsem měl, psal jsem, že v tyčkách to není já jsem nikoho o promazání žádných příspěvků nežádal, začíná to tady ,,tuhnout'' a ani nevím proč Upraveno 4. prosinec 2018 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 4. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2018 píšu dál, není to odpověď na předešlé Vyměnit olej v převodovce je určitě užitečné, měním po 60 až 80 t. km. Nicméně, Peugeoty nejsou moc náchylné na únik oleje z převodovky, a to by se poznalo, že kape, anebo chrstá na zadní kufr. brixtr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.