skanderborg Odesláno 26. listopad 2018 Sdílet Odesláno 26. listopad 2018 Zdravím pánové, v poslední době po nastartování studeného motoru a ujetí cca 300 m slyším rozběh vodní pumpy (k normálnímu zvuku motoru se přidá další bzučivý zvuk jehož výška stoupá a klesá s otáčkami motoru). Při ohřívání motoru intenzita zvuku postupně slábne. Dříve jsem to neregistroval. Je to běžný projev, nebo jde pumpa (popř. kladka - mezikolo) do háje? Má někdo zkušenost? Peugeot 308, r.v. 2012, 1.6 VTi (motor EP6), 46 000 km. Díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 26. listopad 2018 Sdílet Odesláno 26. listopad 2018 Ahoj, Já něco podobného zaregistroval u své staré 308. Dělalo to, když byla venku zima. Bohužel si nepamatuju, jestli to bylo slyšet u teplého nebo studeného motoru. Byl jsem s tím i v servise, slyšeli to taky, nicméně doporučili nic neřešit, dokud se to neprojeví víc, byl by to pokus-omyl. Pamatuju si, že to bylo slyšet na volnoběh a nijak extra se to nezhoršovalo. Auto jsem nakonec prodal v létě v době, kdy jsem na celou věc od zimy už úplně zapomněl Takže pointu pro tebe nemám... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skanderborg Odesláno 26. listopad 2018 Autor Sdílet Odesláno 26. listopad 2018 I tak díky za reakci, u mě to dělá nejvíc při studeném motoru, ale na volnoběh je to sotva slyšet. Se stoupajícími otáčkami hlasitost roste a už při 3000 ot/min je to docela hlasité. Asi se zkusím domluvit s mechanikem, jestli by to neprojel, třeba to cvičeným uchem podle zvuku pozná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 27. listopad 2018 Sdílet Odesláno 27. listopad 2018 Sundej si řemen a s jednotlivými koly zatoč a zamel s nima, jestli tam nejsou vůle. Může to být jakékoliv ložisko na tomto pohonu a bude se projevovat tak, jak popisuješ. Vše je náháněno od motoru, proto ten projev se bude měnit podle otáček motoru. Nemusí to být pumpa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Tom86 Odesláno 28. listopad 2018 Sdílet Odesláno 28. listopad 2018 (upraveno) Mě to dělá mechanismus té vratné kladky. Za studena rachotí (uvnitř auta bzukot podle otáček jak píšeš), po zahřátí jde slyšet minimálně. Několik desítek tisíc km už jsem s tím najel... Upraveno 28. listopad 2018 uživatelem Tom86 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skanderborg Odesláno 29. listopad 2018 Autor Sdílet Odesláno 29. listopad 2018 Díky za odpovědi, s tím řemenem to zkusím. Jenom by mě zajímalo, jak přesně má zapínání vodní pumpy fungovat (je to dáno časem po nastartování studeného motoru, teplotou nebo obojím...). Prošel jsem si různá fóra, zlobí to kdekoho, ale přesnou funkci údajně neznají ani v autorizáku. Má to údajně snižovat emise těsně po startu studeného motoru, ale řekl bych, že je to jenom potenciální zdroj poruch. Kdyby někdo měl odkaz na podrobnější info o funkci této ekologické ptákoviny, rád bych se podíval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skanderborg Odesláno 8. prosinec 2018 Autor Sdílet Odesláno 8. prosinec 2018 Tak příčina nalezena, řemen byl z vnitřní strany pěkně popraskaný a řemenice vodní pumpy měla prasklinky po celém obvodu. Po výměně řemenu a řemenice je klid, bzučení zmizelo. Třecí mezikolo vypadá, že už bude mít taky brzy dost jeho ložisko, zatím jsem to nechal být. pavelu96 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.