Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Teplota-motor a ventilátory.


Kubis

Recommended Posts

  • O 2 týdny později...
V 9. 8. 2018 at 22:10, ozzy56 napsal:

tak to víčko expanzky dotáhni a pak napiš, co to dělá :D asi nebudeš muset vůbec odvzdušnovat...

Tak víčko sem dotáhl , dolil vodu po risku a při zaběru do kopce stupa teplota 100 stupnu. ventilatory s tváří v pohodě, po startu s klimou běží, při vypnutí klimy se jen lehce točí.

a když zastavím a nechám nastartované tak po chvíli vetřáky sníží otáčky. když stojím na volnoběh tak se přes 90 stupnu teplota nedostane. a občas zlobí kontrolka stop a červená teplota vody ale v tu dobu je teplota na budíku 85 supnu nebo 90, to vše jsem vypozoroval během výletu (300km). uff snad jsem popsal vše :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže se to chová jak má :myslim, zkusil bych teplotu vody změřit jiným-nezávislým- teploměrem, možná bude teplota o něco  nižší...,taky ber v potaz, že je venku vedro, takže se více zahřívá

hlavně, že neztvrdly ty hadice :) a vodu to nešplíchá ven

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkoušel jsem když to bylo tak horké šáhnout na expanzku a byla fakt vařící.

taky si myslím že to dělá to horko venku.

a kyž jsem v rukavicích a bundě zkoušel povolit víčko expanzky tak tam byl mega tlak jen jsem to lehce povolil a začala voda syčet ven takže tlak tam bude. ale ještě mě zajímá ta odtoková trubička na expanze funguje jak?? tam je nějaký tlakový ventl?? protože když jsem otevžel kastlu tak to u expanzky malinko syčelo ale ne z té trubičky možná u víčka to jsem nezjistil.

PS: asi budu za hlupáka ale co máte pořád s těm ztvrdlýma hadicama?? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chladící systém je přetlakový, takže tam tlak po zahřátí MUSI být, ta přepadová hadička na expanzce v případě vysokého tlaku ho přepustí  do chladiče, nebo do okolí pod auto (podle konstrukce), přetlakový ventil je ve víčku expanzky,  pokud je ventil ve víčku špatný (třeba jen jeho těsnění), tak dej nové víčko,  možná by bylo dobré víčko dát nové, když píšeš, že bývalý majitel víčko úmyslně nedotahoval, asi věděl proč...

tvrdé hadice chlazení znamenají zpravidla vadné těsnění pod hlavou motoru, tzn., poměrně větší opravu motoru :)

jedna dobrá rada--po jízdě víčko expanzky nikdy neotvírej, není pro to žádný důvod :bojim, radši počkej 15 minut, až to zchladne :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, ozzy56 napsal:

tvrdé hadice chlazení znamenají zpravidla vadné těsnění pod hlavou motoru, tzn., poměrně větší opravu motoru :)

Já měl tvrdší hadice paradoxně po výměně THV.... Teda až potom, co jsem musel vyměnit slzící expanzku…. Potom výměna víček "z šuplíku" a na třetí pokus dobrý....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Hezký den 

 

mám prosbičku . 806ka , 1995 , diesel. 

Minulý týden se mi staroušek přehřál . Když mám zaplou klimatizaci tak se mi velký ventilátory u chladiče  zhruba při 60 st. zapnou , klima funguje a je slyšet spínání  . Ventilátory běží cca minutku a pak vypnou  a tak pořád dokola . Ventilátory běží asi na polovinu svýho výkonu . Když vypnu klimatizaci tak se ventilátory nerozběhnou a motor se přehřeje . Když sundám ten hnědý konektor - to jest odpojím jej od toho čidla  , rozjedou se ventilátory na plný pecky. Díky tomu jsem mohl dojet domů .Ale nešla klimatizace 

Domnívám se, že ventilátory by se při určitý teplotě asi 90 st. měli rozběhnout na plný kule a motor uchladit , ale nevím kde je čidlo který tohle má na starosti. Poradíte mi prosím ?? děkuji děkuji 

 

LL  .

 

 

stažený soubory.jpg

stažený soubor (2).jpg

stažený soubor (1).jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ventilátory má na starosti právě to hnědý čidlo , při jeho odpojení se musí ventilátory rozjet na malou a za chvilku na velkou rychlost (což ti podle popisu funguje) , takže buď je špatný čidlo nebo je chladící okruh zavzdušněnej a potom se to čidlo nemá šanci ohřát a nefunguje , jak má .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, taky bych zacal cidlem (stoji 79kc),  uz jsem ho menil na vice autech. Taky bych kouknul a promeril stav kabelaze a kontaktu v konektoru (cerny obdelnikovy s cervenou aretacni vysunovaci packou,  podobny typ jako u lambdasondy, jen ma asi 14+ pinu) k ridici jednotce ventilatoru. Nevim presne, jak u 806, ale u vice jinych peugeotu 6-kove rady je umistena v levem podbehu a obcas byva vyhnily kontakt, casto pak prave na tech dvou pinech od cidla, takze prechodovy odpor kontaktu zkresluje hodnotu odporu z cidla ( u moji 406 jsem mel kombinaci spatneho cidla s vyhnilym konektorem a to bylo hledani :) , nicmene s multimetrem jsem se nakonec domeril a opravil)

IMG-20180414-WA0003.jpeg

IMG-20180414-WA0000.jpeg

Upraveno uživatelem Ferry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PŘÁTELE MOC VÁM DĚKUJI . ČIDLO 7.3308 UŽ MÁM V KRABIČCE A VEČER HO TAM ŠUPNU.  ODVZDUŠNĚNÍ NEPOMOHLO . 

JENOM POŘÁD NEROZUMÍM CO VŠECHNO TOHLE ČIDLO DĚLÁ . 

1) KDYŽ JE ROZPOJENÝ TAK SAHARY FUŇEJ NA PLNÝ PECKY , ALE NEJDE KLIMATIZACE 

2) KDYŽ JE PŘIPOJENÝ TAK SE SAHARY CCA V 70.ST OBČAS PŘEVALEJ A VYPNOU - TO ASI V SOUVISLOSTI S KLIMATIZACÍ, PROTOŽE TA FUNGUJE A SPÍNÁ 

3) DOMNÍVAL JSEM SE , ŽE TOHLE ČIDLO DÁ POKYN SAHARAM ABY TŘEBA V 90 ST. ŠLI NA PLNÝ PECKY A CHLADÍCÍ OKRUH UCHLADILI 

NAPADLO MI , TY DVA VODIČE VYVÉST NA VYPÍNAČ DO KABINY A V MOMENTĚ KDYŽ SE TEPLOTA PŘEKULÍ PŘES 90ST. TAK MŮŽU RUČNĚ VYPÍNAČEM 

NASIMULOVAT ROZPOJENÍ KONEKTORU = SAHARY NA PLNÝ PECKY.  JAKO NOUZOVKA ASI ŘEŠENÍ , ALE BUDU DOUFAT ŽE ČIDLO VŠE VYŘEŠÍ... 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri zapnuty klimatizaci bezi ventilatory pouze pokud je zapnuty klimakompresor, ten nejede stale, ale jeho spinani je rizeno jednotkou klimatizace podle teploty na vyparniku pod palubkou, aby system nezamrzl (stejne jako v lednicce je termostat, kterej vypina kompresor), takze podle jeho spinani se spina sahara, ktera pak chladi chladic klimatizace. Pokud ale ridici jednotka sahar nema info od cidla chladici kapaliny - odpojene, prerusene apod. (to hnede na termostatu) pak nepovoli ridici jednotce klimatizace poustet klimakompresor a preventivne rozjede sahary naplno, jeste by u toho mela svitit i STOPka na budikach. Pokud ale cidlo bude davat alespon nejake hodnoty (v rozumnem intervalu, ale hodnota nemusi odpovidat realite) pak se to bude chovat jenom blbe, ale klima pri tom fungovat bude. Prvni stupen sahary spina pri 97 a vypina pri 92, druhy stupen spina tusim pri 107, kontrolka prehrati se rozsveci asi pri 118.

 

ted koukam, je tu primo vlakno, kde je to do podrobna popsano, i se schematy. Je to popsano pro 306, ale uplne stejne je to i u 406 a 806 do roku vyroby cca 1999

 

Upraveno uživatelem Ferry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jinak teda koukam na tu fotku, ten konektor uz ma svoje nejlepsi za sebou, je slusne dolamanej, chybi mu ta dratena pojistka - aretace, tesneni pinu uz je taky dost sterele, muze byt problem i ve spatnem kontaktu nebo nalomenych dratech, skoro bych to videl ustrihnout nekde na vrakaci z nejake kabelaze zdravej a opravit to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...