Přejít na obsah
Teo

Poloosa, kontrola stavu a uložení

Recommended Posts

Ahoj,
je tu někdo kdo dělal pravou na 607 a poradí jak jí zkontrolovat jestli je ok a hlavně jestli je dobře uložená?
houkalo mi ložisko PP kola, prohodil jsem celou nastrojenou těhlici z vraku a houkání je sice pryč ale začalo to vibrovat :( a třást se jako dělá špatná poloosa (pravá dlouhá, nemoc 607) tu mi měnili v servisu před dvěma rokama takže vím jak se to projevuje. Střese předkem auta do stran od cca 40km/h a jen pod plynem. Před výměnou těhlice ani náznak třesení. Když jsem měl poloosu vyhozenou z náboje překvapilo že jsem ji nechtěně dost vytáhnul určitě tak 3-5cm a zase zasunul. Možná i posunul o zub. Může být takhle volná? Nemůže to pak v kloubu lítat? Druhá věc je že ložisko kola z vraku se v ruce trochu vrklalo (milimetr dva?) prý je to normální ??? Původní houkací ložisko kola je v ruce tuhý jen při roztočení jakoby chrastí.

Díky T

Upraveno uživatelem Teo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Poloosu jsem na 607 nedělal. Ale řekl bych že jsi si odpověděl sám nevím jestli jsi technicky vzdělaný ale ložisek je několik druhů nemá smysl teď a tady pitvat kolik a jaké jsou v nich rozdíly. Myslím si že v tom domečku který pomáhá držet poloosu na uzdě je buď dvouřadé kuličkové nebo dvě kuličková vedle sebe takže vlastnosti by měli být stejné ( dvouřadé nebo jednořadé + jednořadé) a pokud mají fungovat 100% tak v nich nesmí být žádná vůle nesmí při protočení chrastit atd. Podle mě to tedy bude špatné to ložisko  které jsi tam namontoval místo tvého špatného. Myslím si že když vlezeš pod auto a za tou poloosou zacloumáš tak bude cítit že má vůli a to je to co roztřese celé auto. Je to jen můj názor nenutím ti ho a pokud se mýlím moudřejší a zkušenější mě jistě rádi opraví a vysvětlí to lépe pro budoucí použití.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

díky, zkusím pod to večer vlézt + upravil jsem aby se odlišilo jaké ložisko myslím: původní ložisko pravého předního kola v těhlici houkalo po vyndaní i s těhlicí v ruce roztočené chrastí. O ložiskách poloosy nemám páru. 

Upraveno uživatelem Teo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 4 hodinami, Teo napsal:

jsem ji nechtěně dost vytáhnul určitě tak 3-5cm 

Tak to ti mohla vypadnout pružina s kalíškem, která v kloubu bývá a tlačí na tyč poloosy směrem ke kolu....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pružinu s kalíškem jsem nenašel co kde je ale podle těchle dvou fotek z netu tak mám buď povolené ty dva šrouby ve tvaru skoby a nebo se uvolnilo to jednoduché ložisko a odcestovalo kousek k převodovce 😮 no no uvidíme večer

Screen Shot 11-26-18 at 02.14 PM.PNG

b2fkxxad.gif

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takže to vypadá že to ložisko kola z vraku se povedlo a je ok. Ložisko poloosy u domečku tuhé, tiché snad ok, skobové šrouby utažené ok. A to by bylo z těch plusů asi vše :) Velký kloub uprostřed poloosy má vůli při otáčení/vrklání kolem, občas udělá zvuk, tyč poloosy směrem ke kolu se pár mm vyosuje když se otáčí/vrklá tyčí u převodovky nebo kolem :( utržený spodní silentblok motoru a třešnička na dortu tyčka řízení má podélnou vůli. To by bylo asi tak všechno. Jdeme objednávat díly :) Jednu věc opravíš a další 3 objevíš bo se prostě takhle divně zjeví 🙄
PS někdo zkušenost repasovaná poloosa seeac/sorea? Pěkná cena 2400,-

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Možná kde přesně je ta vůle, možná vypadlé kameny z unašeče, možná prasklou pojistku držící unašeč kamenů na tyči, možná pružinu s kalíškem.... A nebo kombinaci těchto možností....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ak si povytiahol tú poloosu ,tak ako si písal vyššie tak si dovolím tvrdiť ,že ti vypadla tá tlmiaca pružina. To že ti rozvibruje auto znamená iba jedno ,vypadnutá pružina sa sem tam dostane medzi kamene a tie ju pochrúmajú ,mno a to je presne ten moment ,kedy sa ten motor rozhýbe.Pri zdvihnutom pravom prednom kolese a pri pomalom otáčaní bolo pekne vidieť priečny pohyb motora.Takto nejako som dopadol ja ,ked mi menili v servise tlmiče. S reklamáciou som neuspel ,len preto ,že vždy keď som posadil mechanika do auta ,tak ako na potvoru všetko išlo tak ako malo,čiže ten jav nebol trvalý ,ale náhodný,skrátka ,keď sa ten kus kovu z pružiny dostal medzi kamene.Nakoniec ,aby som nemusel kupovať novú poloos ,použil som pružinu z ventilu škodováckeho motora.Auto dodnes v pohode jazdí.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jeden ze tří kamenů se volně vrklá a nejsou pod ním ty tyčinky! Další kámen jsem sundal a tyčinky rozházel než jsem zjistil že jsou takhle volné😮 Pružina s kalíškem/myskou na svém místě. Unašeč kamenů asi taky ok. Takže vnější půlka poloosy se dá normálně takhle vytahovat a drží ji jenom měch 😮 S pružinou jsem rukou hýbat nezkoušel , nevím jak je tam uchycená ale dával jsem to do sebe a od sebe a stlačoval jí a pořád stojí hezky uprostřed. Ložisko trošku vůle a šustí. Co teď ?  objednat repasovanou

20181127_213104.jpg

20181127_213114.jpg

20181127_213119.jpg

20181127_213130.jpg

20181127_213144.jpg

20181127_213155.jpg

20181127_213200.jpg

20181127_213256.jpg

20181127_213357.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No tak je to taky varianta ale pochybuju že ty tyčinky vylovim z toho kvanta vazelíny všechny + nevvypadly asi jen tak ale protože jsou třeba v haji kroužky co je jistí + kámen.

Takže mě napadá zkusit to koupit v speciálce na ložiska nebo to vzít z vraku z vymlácené poloosy....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To zas tak úplně pravda není.... Pokud tu poloosu vyndal a rozebral sám, tak projevil určitou míru zručnosti.... Včera a dnes jsem také dělal něco na něčem co jsem ještě nikdy nedělal, takže jsem musel projevit určitou míru technického cítění a dovednosti.... Tohle, co se mu stalo jsem párkrát také absolvoval a na jedné poloose z Brazílie jsem musel jehly doplnit, když se po nárazu vytrhla poloosa z převodovky....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Job done :) vše opraveno

Jehličky jedna za 2,7Kč na jednom kameni je jich asi 40 . Ložisko asi 200 Kč. Je to v kupě. Zatím ujeto jen 20 km a 110km/h max ale nevibruje nic neklepe ale znova bych to dělat dvakrát nechtěl. Strašně špíny. Nechápu jak mohly ty jehličky vylítat ven. Jistí je 2 kovové kroužky a ty mi přijdou mi bez jakéhokoliv poškození... 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×
×
  • Vytvořit...