Přejít na obsah
Iverson

Nestartuje, pískot v motoru - P 307, 1.6 (2004)

Recommended Posts

Prosím o pomoc. Mám dojem, že se mi nějak v autě zbláznila elektrika. 

Auto jsem odemkl, vložil klíče do zapalování. Zaplo se rádio. Rozsvítil jsem světla. Chtěl jsem nastartovat, ale bez úspěchu. Startér pracuje, je slyšet i palivový čerpadlo, ale motor se absolutně nechytá. Když jsem zvedl kapotu, tak uvnitř kolem prostoru škrtící klapky atd. slyším stálý vysoký tón, který utichne jakmile dám klíč zpět do první polohy. Něco takového jsem za rok a půl provozu zažil úplně poprvé. Palubní displej hlásí jen economody mod, jakože úspora baterie. Ta tedy popravdě sepla sotva po 5 minutách což normálně nebývá.

Ještě včera auto naprosto bez problému jelo. Jediné co jsme dnes dělali bylo, že jsme vypojovali originál rádio, páč jsem dostal nové, ale jelikož je pod rádiem udělaný malý digitální displej parkovacího senzoru, jehož kabel montáži 2DIN rádia překáží, tak jsme se na to zatím vyprdli a origo rádio připojili zpátky. Vše fungovalo. Motor jsem v daném okamžiku (ráno) nestartoval. Nyní večer je všechno jinak.

Pořídil jsem dvě videa. První je záznam onoho pískotu z motoru. Druhý je nějaký varovný signál z palubky, který se ještě pár chvil předtím neozýval, teď už při každém pokusu o nastartování. Předpokládám že je to hláška Ice alert, která se objevila na displeji ještě před prvním startem, ale zdá se mi tentokrát neobvykle hlasitá, teď už svítí jenom ta úspora, nic víc. Nicméně ta nastartování nikdy v minulosti nebránila.

Auto svítí, jde normálně odemknout, zamknout. Motor celý rok chytá na první dobrou. Svíčky byly měněny hned na začátku společně s celými rozvody. Nechce se mi věřit, že by to nějak souviselo s tím vypojením/zapojením autorádia. Venku je celý den vlhko, mlhavo, že by od toho něco?....

Tuší někdo, co by tohle chování mohlo znamenat?

Díky.

M.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Otázka, jaké je to pískání. Škrtící klapka trochu píská před startem. Píská to jak regulátor aku-vrtačky. Bez diagnostiky se asi nehneš.

Zkus ale odpojit baterku na 30minut a znovu zapoj. Možná ti nové rádio udělalo nějakou chybu v datové komunikaci, protože v iso konektoru máš i van/can vodič pro komunikaci/diagnostiku s bsi. A u aftermarket radii je to lepsi odpijit z konektoru a zaizolovat. Vyhnes se pak podobnym problemum. Barvu vodice ti z hlavy nereknu, ale na googlu dohledas zapojeni original konektoru.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zkusil odpojit baterku. Bohužel beze změny. Navíc se nově kouslo i automatické stahování/vytahování oken, takže po zavření dveří okno u řidiče již nezajede zpět do rámu (to ještě před hodinou šlo). Pískot se s občasným cvaknutím ozývá dál. Není to ze škrtící klapky, ale dál někde z vnitřku palubky. 

Znamená něco, pokud při ekonomickém módu svítí pouze jedna obrysovka, nebo je to normální? Dálkové stlačením rozsvítit jde, ale samo o sobě už svítí jen jedno světlo.

M.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, snad Vám mohu trochu pomoci:
1) Pískání dělá na 95% škrtící klapka a dělá to tak normálně, po celou dobu co je zapnuté zapalování (v druhé poloze), pouze se zavřenou kapotou to nejde slyšet a tak jste to nejspíše nikdy nezaznamenal :) občasné přerušení dělá automatické nastavování dorazů klapky, které se spustí po nějaké době když zapnete zapalování a nic dalšího neděláte.
2) Po odpojení baterie se smazaly krajní polohy okýnek, to znamená že dokud je neobnovíte (dojetím do nejnižší a nejvyšší polohy a chvíli podržet tlačítko ikdyž už je okno na dorazu) tak se okýnko po zavření dveří nevrátí - opět je to normální. To teď ovšem nastavit nepůjde, protože je auto v economy režimu, který nedovoluje ovládání okýnek - dá se zrušit pouze nastartováním, což je teď tedy nemožné..
3) Economy mód naskočí po pěti minutách, pokud poslední doba běhu motoru byla krátká - jinak mód naskočí až po dvojnásobku poslední doby běhu motoru (plus mínus), takže opět normální funkce, ačkoliv mě teda pěkně štve i na mém autě.
4) Tón při pokusu o start je podle mě taky Ice Alert, který se možná přes Economy mód nezobrazí, ale to jen hádám.. Proč auto nestartuje jinak opravdu nevím, asi bude potřeba servis, ale aspoň jsem Vám chtěl ujasnit že vše ostatní jsou normální funkce auta, ačkoliv některé trošku stupidní :super 

Přeji brzké vyřešení problémů 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

to Péťa: Je tam i maximální limit, tak jak je minimum 5 minut, tak je i maximum - nejsem si jistý kolik, navíc se to snad dá i nějak přeprogramovat, ale myslím že je to 30 minut. A když jsem na autě po dlouhé cestě něco montoval, tak rádio hrálo opravdu přibližně těch 30 minut (odhadem), takže to tak nějak bude :) celý systém Economy módu mi přijde padlý na hlavu, jako třeba když něco dělám v garáži, mám okýnka dole, vyskočí economy mód a už si je nemůžu ani vrátit nahoru.. Není problém nastartovat a Economy mód se vypne, ale když jsem měl auto několik měsíců bez motoru, tak mě tahle blbůstka opravdu "mile" překvapila 🙄

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Přes diagnostiku to přeprogramovat nejde (alepsoň u 307). Asi by to šlo přeprogramovat v BSI, pokud je tam nezmknutá EEPROM, ale ikdyž vytáhneš dump, tak většinou nevíš, kde ten údaj hledat. Ale asi by to jít mělo, nepřepisovatelná ROM tam nebude, jelikož jde přehrávat firmware.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Už na to koukal mechanik. Pískání jde skutečně ze škrtící klapky a je to tak prý ok. Okna nezvednu dokud nenastartuju a nenastartuju dokud, dle diagnostiky a všech indícií nevyměním palivové čerpadlo. Jako takovou náhlou smrt bych skutečně nečekal. Uvidím příští týden.

M.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Raz som sa "hral" s poistkami a všimol som si, že ak som nemal zapojenú poistku na ABS, tak economy mód mi nenaskčil vôbec ;) Ale to bola 207čka s 1.4 motorm. Ale môžeš skúsiť prípadne, či aspoň okná nezavrieš. Rozdiel je akurát v tom, že ty tam ten economy už máš, ja som ešte nemal a ani nenaskočil po dosť dlhej dobe. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Palivové čerpadlo může být KO bez varování. Normálně se to stává. Samotný čerpadlo klidně může i točit, ale netlakuje nebo se hryzne natvrdo. Uz je to tady nekde popsane, jak to zkontrolovat.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

jj, pamatuji, že jsem měl jet do Olomouce, ráno zaparkoval u zaměstnání a odpoledne už nenastartoval. Tenkrát ještě nebyla v NA AutoKelly, tak jsem musel druhým autem na otočku do Vrchlabí do Peugeotu, kde měli čerpadlo skladem. Hodný pán tam na mě čekal, než z NA přijedu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mechanika jsem tu měl ze známosti na chvíli kvůli dia. Do servisu to jde v týdnu. Pojistky zkontroloval jako první a nic, ale ukázalo se, že dopředu nejde benzín. Zkoušel nějak bušit do nádrže, jestli není jen zaseklý...potom v motoru něco oddělal a říkal, že když to zmáčkne, tak by měl jít ven benzín a ten nešel, z toho odvodil, že bude zjevně problém v tom čerpadlu. Uvidíme. Má to najeto 177k, vím že to byla otázka času. Byla klika, že se to stalo doma u baráku a ne někde x kilometrů pryč. 

M.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jo, ventilek na railu. Pokud nebyla lišta natlakovaná, tak celkem s jistotou čerpadlo, pokud pominu napájení/pojistky. Dá se sehna za cca 600Kč (Hitachi) samotné čerpadlo, nemusíš kupovat celej blok s plovákem za 4000Kč. Akorád je pak dobrý na rozpojenou hadici z čerpadla v plováku dát stahovací sponu, protože z výroby je to tam hadice narvaná a vytrhuntím to ztratí svornost. Ekvivalentně dát novou hadici odolnou benznínu (trvale ponořená v benzínu). Obrázek čerpadla a kódy výrobce:

PSA 1525F8, 1525H8, 1525N7, 1525N8, 1525S9, 1525Y1

RENAULT 7700432007, 8200683197

 

 

thumb.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Problém vyřešen. Palivový čerpadlo to však kupodivu nebylo, i když to nebylo daleko. Někdo z předešlých majitelů k čerpadlu navedl dráty pro jeho odpojení (předpokládám, že mělo jít o ochranu proti krádeži vlastní výroby) a zde odešlo jakési relé. Dle mechanika jsou tyto dráty vedeny naprosto chaoticky a dost neodborně a táhnou se až pod volant, kde  narychlo nelze úplně pořádně rozklíčovat co je co.

K mému překvapení však prý dia úplně poprvé ukázala vadu potenciometru škrtící klapky. Že by se konečně ukázalo, proč že mi to auto od začátku zcela nahodile po nastartování bez hbitého sešlápnutí plynu hned chcípne? Zítra mi to mechanik veze domů. Je prý možné, že kontrola chyby motoru v palubce zase zhasne..ale možná taky ne... potenciometr by měl jít vyměnit ne? Nebo raději celou klapku?

M.

Upraveno uživatelem Iverson

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×