Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Olej ve svíčkách peugeot 307 1,6


tommek

Recommended Posts

Normalně se tam dostane, pokud netěsní víko ventilů tak sákne uplně nahoře a stéká ke svíčkám 🙄

To černý je víko, sákne to mezi tím víkem a hliníkovým blokem, svíčky jsou uplně dole uprostřed

image.png

image.png

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď tam bylo hodně oleje a někdo neustále z nepochopitelného důvodu dolíval, což je blbost, jelikož by to mělo hodně negativní vliv na směs a chod motoru, netáhlo by to, dusilo by se to, hlavně to by kouřilo jako stará PDčková oktávka, když je studená.

Pokud by to bylo těsnění pod víkem ventilů, byl by celý motorový prostor resp. vrchní část motoru od oleje, kryje to tam včetně zapalovací lišty malý černý plast.

Tam je problém jinde si myslím já ...

Měnil jsem jak těsnění víka ventilů, tak jsem dělal komplet hlavu ale nikdy jsem nenašel olej u svíček natož nahoře u zapalovací lišty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidiš, a ja měl svičky zaplavený olejem, když jsem auto koupil, nijak moc to poblitý okolo nebylo, ono to sakne třeba jen na dvou mistech a čurkem to stéká ke svícím.

Prostě je to tak, neřeš že tam bylo moc oleje, to je kravina

Jinak u 406 to bylo uplně to samý.

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě bych poznamenal, že svůj podíl může mít i vedení odvzdušnění olejové mlhy z hlavy, který po těch letech je ztvrdlé a většinou i prasklé.

Sám jsem to musel celý vyhodit ven a koupit klasickou olejovou hadici a vyměnit ten husí krk, co vypadá jak husí krk na elektriku. Naštěstí je husí krk a koncovky jako dva samostatné díly, kdy samotné koncovky lze použít a hadicí vhodného průměru zaměnit. Když jsem to sháněl já, tak jsem to nějak neřešil a koupil tlakosací olejovou hadici na olej, stěna cca 3mm, ale asi by stačila i nějaká silikonová/teplotně odolná, tenkostěnná.  Hadice měla žlutý nápisy a pruhy, tak předpokládám přidala aspoň 16 koní. 🙂 Jinak na fotce je vidět jen část toho husího vedení, další část pokračuje až před škrtící klapku, tu tenkou hadičku doproučuju taky vyměnit (opět teplotně odolnou kolem 150°C, olejivzdorná).

 

000000451195.jpeg

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to příspěvky k tématu, myslím že nejdeme mimo téma a nadpis. Pokud někdo v budoucnu bude něco o "oleji ve svíčkách" nebo podobného hledat, tak příspěvky odpovídají nadpisu. Mě tahle závada odrovnala modul, nezůstal jsem stát, ale auto se dusilo při prudkém sešlápnutí plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veko ventilov ma napadlo ako prvé, lenže to si myslím je blbosť, sviečky sú utopené v takom malom valci kde vojde tak akurát kľúč na sviečky, teda dookola sú chránené pred vniknutím bordelu a aj oleju, ktoré by sa pri výmene/kontrole sviečky mohli dostať až do spaľovacieho priestoru a tu by bol vážne problém.

Riešiť odkiaľ sa tam ten olej vzal je podľa mňa na mieste, nestačí vyriešiť iba následky ale aj príčinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ty trubky ve kterých je svíčka jsou tam jen namačknutý, proti prusaku oleje nejsou utěsněný. Ježíš, tohle je uplně běžná zavada, napiš si do google olej u svíček a uvidíš co najdeš. To nemá smysl řešit, je to prostě normální, stává se to celkem běžně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 5 měsíců později...
  • O 2 roky později...

Ahoj všem,

mám naprosto stejný problém.

Motor NFU - 1,6 16V

Chyba "Anti pollution faulty", někdy jede OK, někdy za jízdy klesne výkon, jako by šlo na 3 válce. Při opětovném nastartování OK. Někdy má kolísání otáček už od startu.

Při kontrole svíček jsem je našel komplet v oleji, teče pod víkem ventilů -> přetěsnit.

I po vyčištění chyba trvá.

Měnili jste jen zapalovací lištu, nebo někdo i něco jiného?

Díky

Aleš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli byly zalitý hodně, tak to zřejmě šlo do zkratu a rampu jsi odpálil. Stalo se mi něco podobnýho na 2.0i, natekla mi voda do jedný svíčky, rampa to odnesla. Občas funguje dobře, občas blbne. Trochu to šlo cenama dolů, dají se sehnat i za 1000. Ale bylo by fajn se podívat, jakou chybu ti to vůbec píše.

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cívka je nevyzpytatelná. Jak se někde jednou probije uvnitř, je po ni. Ona dál bude třeba fungovat, ale při ztížených podmínkách pro zápal bude probíjet uvnitř a ne na jiskřišti. Proto je zakázané vyndávat zapalovací kabely/moduly za chodu- protože se může stát, že se cívka probije uvnitř. 

Upraveno uživatelem inoxing
pravopis lopata
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...