Tina * Odesláno 23. listopad 2018 Sdílet Odesláno 23. listopad 2018 (upraveno) Dobrý deň, chcem sa opýtať mám dlhšiu dobu problém so zanášaním olejového sitka v olejovej vani. Mám Mazdu 3, r. 2007, 1,6, diesel, najazdené 230 000 km. Minulý rok som repasovala DPF a vymenila EGR ventil, nakoľko mám auto s dpf, v servise mi naordinovali novy olej 5W-30 (viď. príloha), ktorý je určený pre auta s dpf, pravdaže išlo o iný olej ako som doteraz používala (neviem aký to bol). Po troch mesiacoch mi začala blikať kontrolka oleja a motor mal klepotavý zvuk. V tom istom servise mi povedali, že auto nemaže a že to bude upchaté sitko v olejovej vani. Tak aj bolo, sitko bolo vyčistené ultrazvukom, vymenený olejový filter. Po ďalších troch mesiacoch sa problém opakoval. Zas sitko dole vyčistiť a pod. Momentálne je auto opäť v servise (už po dvoch mesiacoch). Som zúfala Mal tu niekto takýto problém? Vyskúšal už niekto preplach motora? Upraveno 23. listopad 2018 uživatelem Tina * Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 23. listopad 2018 Sdílet Odesláno 23. listopad 2018 Kolik km to najelo od "naordinování" jiného oleje za ty tři měsíce? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tina * Odesláno 24. listopad 2018 Autor Sdílet Odesláno 24. listopad 2018 cca 3000 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 24. listopad 2018 Sdílet Odesláno 24. listopad 2018 A předtím tam byl jaký olej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tina * Odesláno 10. prosinec 2018 Autor Sdílet Odesláno 10. prosinec 2018 Castrol Edge turbo diesel 5W-40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 10. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 10. prosinec 2018 pravděpodobně motor jezdil na olej, který tam neměl co dělat, taky nevíme, jak často se měnil (po kolika kilometrech), takže za sebe si myslím, že motor je zapraný karbonem a vůbec bordelem, takže když dali v servisu po opravě nový olej co tam má být, tento olej rozpouští ten usazený bordel a tak se zanáší sítko čerpadla--nasvědčuje tomu okamžité rozpoznání poruchy v servisu, aniž by to rozebírali možná ti pomůže párkrát vyměnit olej po 500 KM, aby se nestačilo zanést sítko a ten bordel se starým olejem vytekl ven , no uvidíš, co ti řeknou v servisu, až to opraví...(nepíšeš, proč tam je teď) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tina * Odesláno 11. prosinec 2018 Autor Sdílet Odesláno 11. prosinec 2018 Presne to mi povedali, že auto pravdepodobne jazdilo na olej, na ktorý nemalo a teraz je tam taký aký má byť a preto sa splavuje karbón lebo ho rozpúšťa. Olej odkedy sa tam dáva ten nový - správny už bol menení 3krát, vždy sa zanieslo sitko, vaňa musela ísť dole, prečistiť sitko, vymeniť olejový filter, vyčistiť vaňu a tak dookola. Dúfam že tie intervaly sa budú predlžovať, lebo ak nie, čaká ma už len preplach motora nejakou chémiou. A toho sa dosť bojím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 11. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2018 (upraveno) takže jsem se v mé úvaze nespletl , řešil bych to jak píšu nahoře--olej měnit co 500-1000 KM, samozřejmě i s filtrem, je to sice drahý postup, ale zas levnější, než furt sundávat vanu atd. a stejnak potom musíš dát nový olej, jinak pokud budeš olej a filtr kupovat po e-shopech, tak dost ušetříš jestli to budeš dělat jako doposud, to znamená, že jezdíš do té doby, až se zanese sítko úplně, můžeš zadřít motor... Upraveno 11. prosinec 2018 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 11. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2018 A kdo prováděl výměny toho původního oleje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2018 (upraveno) taky myslím, že se tam předtím lil olej, co se kde sehnal do bagru a výměna byla po pětiletce...,navíc motor má najeto 230 tisíc, takže toho humusu tam bude asi dost Upraveno 12. prosinec 2018 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 12. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2018 Myslim ze u takhle zpraseneho motoru by bylo pro autora vlakna levnejsi zajet nekam na profi dekarbonizaci - na SK treba TADY nez enkrat menit ulej a riskovat zaneseni olejovych kanalku s prip. fatalni poruchou motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 12. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2018 Také si myslím, že někdo si nechal při výměně zaplatit ten Castrol Edge turbo diesel 5W-40 a přitom tam nalil něco ve stylu M6.... Jinak někde jsem tu možná popisoval mnou provedený úspěšný výplach (TEC2000) a jeho celý postup.... Známý přijel, že mu začal cvakat hydroštel…. Po demontáži ventilového víka jsem nevěřil vlastním očím.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tina * Odesláno 12. prosinec 2018 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2018 Však toto, že motor sa môže zadrieť, aj keď sa snažím meniť olej ešte predtým ako sa vysvieti kontrolka oleja, lebo to už je deadline. Auto vlastním 4 roky, aký olej sa dávala predtým a ako často nemám poňatia. Kupovala som ho od ženy, ktorá jazdila prevažne v meste, takže pochybujem že sa jej DPF regenerovalo pravidelne. Aj kvôli tomu môže byť, že celý motor mám zanesený od karbónu. Asi posledná možnosť bude naozaj poriadna dekarbonizácia u profíkov. Má niekto skúsenosti so servisom Dekarbo Košice? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2018 (upraveno) napiš pak, prosím, jak to dopadlo--asi to bude zajímat více členů klubu osobně bych to řešil tou častější výměnou oleje--dá se koupit levně a práci si dělám sám, pro tvůj motor s DPF je doporučený třeba tento levný olej firmy Total -- https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-total-quartz-ineo-mc3-5w-40-5l_165513.html viz. mazací plán Total pro Mazda 2007 1.6 Diesel DPF http://total-dnk.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=eng&br=total&type=4a52be41d3415e11f617fdcd89c86ea9 Upraveno 12. prosinec 2018 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tina * Odesláno 12. prosinec 2018 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2018 Posielam pre zaujímavosť, čo mi odpísali na mazda klube: "Tam je problém najskôr v tom, že všetky tieto Peugeot motory trpia nadmerným zanášaním v podobe karbónu. V prvom rade je nutné demontovať všetky vstreky, prefrézovať dosadacie plochy, vymeniť štifty konzol vstrekov, podložky, tesniace O-krúžky, matice, demontovať olejovu vaňu, prepláchnuť a prefúkať motor chémiou, vyčistiť sací kôš, zdemontovať a vyčistiť prívodnú trubku mazania turba + holender a to čo najskôr, pretože dôjde zanedlho k poškodeniu turbodúchadla, aj motora. Je tu ešte ale otázka, že koľko bežal ten motor na minime tlaku motorového oleja, to by chcelo demontovať aj ojničné ložiská pre pokoj duše a spraviť hĺbkovú kontrolu. K tomu oleju, nie je tam klasické suché DPF, ale FAP na Eolys / Infineum, z toho dôvodu nie je viazaný primárne na DPF oleje, postačuje štandard 5W-30, min CF, B3, najviac na tieto motory momentálne použivame Shell Helix Ultra 5W.30." Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2018 ano, je tam opravdu FAP, který potřebuje ke své funkci kapalinu Eolys, ale neřekl bych, že ty motory obecně trpí na zanášení karbonem--jedině asi tam, kde se olej měnil po 30 tisících a nedodržoval předepsaný olej, jinak s tou trubkou mají pravdu--ve šroubu přívodní trubky oleje je sítko, které se po zkušenostech dávalo pryč, udělat úplnou dekarbonizaci znamená rozložit a pak složit motor, což asi nikdo nezaplatí, jinak koupit ojeté auto po někom, kdo se k tomu choval jako ho...., je prostě risk, jako u všeho ojetého co bych udělal já jsem už napsal, sama se rozhodni jak chceš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.