Přejít na obsah
Tina *

Olejové sitko

Recommended Posts

Dobrý deň, chcem sa opýtať mám dlhšiu dobu problém so zanášaním olejového sitka v olejovej vani. Mám Mazdu 3, r. 2007, 1,6, diesel, najazdené 230 000 km. Minulý rok som repasovala DPF a vymenila EGR ventil, nakoľko mám auto s dpf, v servise mi naordinovali novy olej 5W-30 (viď. príloha), ktorý je určený pre auta s dpf, pravdaže išlo o iný olej ako som doteraz používala (neviem aký to bol). Po troch mesiacoch  mi začala blikať kontrolka oleja a motor mal klepotavý zvuk. V tom istom servise mi povedali, že auto nemaže  a že to bude upchaté sitko v olejovej vani. Tak aj bolo, sitko bolo vyčistené ultrazvukom, vymenený olejový filter. Po ďalších troch mesiacoch sa problém opakoval. Zas sitko dole vyčistiť a pod. Momentálne je auto opäť v servise (už po dvoch mesiacoch). Som zúfala :(  Mal tu niekto takýto problém? Vyskúšal už niekto preplach motora?

36515551_1848253281863951_7452538694088523776_n.jpg

36571960_1848558215166791_3329596391755350016_n.jpg

Upraveno uživatelem Tina *

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pravděpodobně motor jezdil na olej, který tam neměl co dělat, taky nevíme, jak často se měnil (po kolika kilometrech), takže za sebe si myslím, že motor je zapraný karbonem a vůbec bordelem, takže když dali v servisu po opravě nový olej co tam má být, tento olej rozpouští ten usazený bordel a tak se zanáší sítko čerpadla--nasvědčuje tomu okamžité rozpoznání poruchy v servisu, aniž by to rozebírali :myslim

možná ti pomůže párkrát vyměnit olej po 500 KM, aby se nestačilo zanést sítko a ten bordel se starým olejem vytekl ven :myslim, no uvidíš, co ti řeknou v servisu, až to opraví...(nepíšeš, proč tam je teď)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Presne to mi povedali, že auto pravdepodobne jazdilo na olej, na ktorý nemalo a teraz je tam taký aký má byť a preto sa splavuje karbón lebo ho  rozpúšťa. Olej odkedy sa tam dáva ten nový - správny už bol menení 3krát, vždy sa zanieslo sitko, vaňa musela ísť dole, prečistiť sitko, vymeniť olejový filter, vyčistiť vaňu a tak dookola. Dúfam že tie intervaly sa budú predlžovať, lebo ak nie, čaká ma už len preplach motora nejakou chémiou. A toho sa dosť bojím

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

takže jsem se v mé úvaze nespletl  :), řešil bych to jak píšu nahoře--olej měnit co 500-1000 KM, samozřejmě i s filtrem, je to sice drahý postup, ale zas levnější, než furt sundávat vanu  atd. a stejnak potom musíš dát nový olej,  jinak pokud budeš olej a filtr kupovat po e-shopech, tak dost ušetříš

jestli to budeš dělat jako doposud, to znamená, že jezdíš do té doby, až se zanese sítko úplně, můžeš zadřít motor... :myslim

Upraveno uživatelem ozzy56

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Trošku mne zaráží tolik karbonu. To jezdilo na M6A, nebo co tam kdo lil? Pokud se tam lil původně olej, který nebyl určený pro DPF (bez ACEA C3 normy) tak by to DPF filtr odpískal daleko dříve. Mé podezření na velmi dlouhé intervaly výměn oleje mi dávají (vzhledem k množství karbonu) větší smysl, pokud tedy auto nejezdilo na M6A apod. olej.

Dnešní běžné moderní oleje různých viskozit mají v sobě toliko aditiv, že je velmi nepravděpodobné, že by byl v normálních intervalech(15 tis.km) takto zakarbonovaly motor.

Upraveno uživatelem vagi

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Také si myslím, že někdo si nechal při výměně zaplatit ten Castrol Edge turbo diesel 5W-40 a přitom tam nalil něco ve stylu M6.... Jinak někde jsem tu možná popisoval mnou provedený  úspěšný výplach (TEC2000) a jeho celý postup.... Známý přijel, že mu začal cvakat hydroštel…. Po demontáži ventilového víka jsem nevěřil vlastním očím....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Však toto, že motor sa môže zadrieť, aj keď sa snažím meniť olej ešte predtým ako sa vysvieti kontrolka oleja, lebo to už je deadline. Auto vlastním 4 roky, aký olej sa dávala predtým a  ako často nemám poňatia. Kupovala som ho od ženy, ktorá jazdila prevažne v meste, takže pochybujem že sa jej DPF regenerovalo pravidelne. Aj kvôli tomu môže byť, že celý motor mám zanesený od karbónu. Asi posledná možnosť bude naozaj poriadna dekarbonizácia u profíkov. Má niekto skúsenosti so servisom Dekarbo Košice?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

napiš pak, prosím, jak to dopadlo--asi to bude zajímat více členů klubu :papa

osobně bych to řešil tou častější výměnou oleje--dá se koupit levně a práci si dělám sám, pro tvůj motor s DPF je doporučený třeba tento levný olej firmy Total -- https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-total-quartz-ineo-mc3-5w-40-5l_165513.html

viz. mazací plán Total pro Mazda 2007 1.6 Diesel DPF  http://total-dnk.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=eng&br=total&type=4a52be41d3415e11f617fdcd89c86ea9

Upraveno uživatelem ozzy56

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Posielam pre zaujímavosť, čo mi odpísali na mazda klube:

"Tam je problém najskôr v tom, že všetky tieto Peugeot motory trpia nadmerným zanášaním v podobe karbónu. V prvom rade je nutné demontovať všetky vstreky, prefrézovať dosadacie plochy, vymeniť štifty konzol vstrekov, podložky, tesniace O-krúžky, matice, demontovať olejovu vaňu, prepláchnuť a prefúkať motor chémiou, vyčistiť sací kôš, zdemontovať a vyčistiť prívodnú trubku mazania turba + holender a to čo najskôr, pretože dôjde zanedlho k poškodeniu turbodúchadla, aj motora.
Je tu ešte ale otázka, že koľko bežal ten motor na minime tlaku motorového oleja, to by chcelo demontovať aj ojničné ložiská pre pokoj duše a spraviť hĺbkovú kontrolu.
K tomu oleju, nie je tam klasické suché DPF, ale FAP na Eolys / Infineum, z toho dôvodu nie je viazaný primárne na DPF oleje, postačuje štandard 5W-30, min CF, B3, najviac na tieto motory momentálne použivame Shell Helix Ultra 5W.30."

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ano, je tam opravdu FAP, který potřebuje ke své funkci kapalinu Eolys, ale neřekl bych, že ty motory obecně trpí na zanášení karbonem--jedině asi tam, kde se olej měnil po 30 tisících a nedodržoval předepsaný olej, jinak s tou trubkou mají pravdu--ve šroubu přívodní trubky oleje je sítko, které se po zkušenostech dávalo pryč,  udělat úplnou dekarbonizaci znamená rozložit a pak složit motor, což asi nikdo nezaplatí, jinak koupit ojeté auto po někom, kdo se k tomu choval jako ho...., je prostě risk, jako u všeho ojetého :myslim

co bych udělal já jsem už napsal, sama se rozhodni jak chceš :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×
×
  • Vytvořit...