Přejít na obsah
danthe

webasto - hadice

Recommended Posts

hezký den, nemáte někdo vymontované webasto? potřebuji znát průměry hadic, které přivádí a odvádí chladící kapalinu, bohužel auto stále není doma kvůli protékajícímu webastu

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nejspíš bude prohnilé potrubí. Mně už takto 2x teklo. Hadice většinou vydrží. Nové trubky budou asi určitě za ranec a dávat použité nemá cenu, to je na chvíli. Já místo nich dal nerezovou korugovanou trubku a je zatím klid. Kdyžtak dám fotku až najdu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Wensdy - díky, pokud to bude stejný hnus jak u Chrysleru Grand Voyager a zadního topení, to se vyřešit vše dá, ale potřeboval jsem stím přejet 50km, což se mi moc s vytékající kapalinou nechce, tak odtah..a uvidíme, jako cena byla přijatelná a na vození balíků to postačí...nevím právě, jak je tam řešeno vedení kapaliny z motoru dál...nemůžu dohledat žádný servisní manuál na 807 s rozumnýma fotkama..

Určitě uvítám jakoukoliv fotku, našel jsem na youtube, že ty trubky občas hnijou :D

 

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud s tím chceš přejet 50km tak bych zaškrtil hadice před nejspíš tekoucíma trubkama a pro jistotu odpojil webasto aby se nechtělo rozeběhnout. Existujou i na to originální kleště na zaškrcení hadic. Ale asi by to šlo pořešit jakkoliv jinak provizorně.

Manuál kvůli vedení k webastu nepotřebuješ. Až se koukneš pod auto tak to uvidíš.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak když jsem byl dnes pod autem tak jsem to vyfotil. Webasto je pod tím krycím plechem uprostřed fotky, z něj jdou dvě gumový hadice, do nich jsem napáchal místo prohnilých trubek dvě nerezový korugovaný trubky (ke koupi ve většině vodo-topo obchodech). Výhoda je že se dají nádherně v ruce naohýbat do tvaru těch původních trubek. Dál jsou směrem k motoru další dvě gumový hadice (napravo) a za nima zase dvě kovový trubky nahoru celkem blbě přístupný za motorem ale ty zatím drží ... ťuk, ťuk.

Trubky k webastu.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Wensdy

ty nerezové trubky spojíš s hadicí jen tak, že navlíkneš hadici na trubku a stáhneš objímkou, nebo je tam ještě něco?  ty trubky totiž dávali u nás v práci jako náhradu při rekonstrukci ústředního topení, ale mám nemocenskou, takže jsem nemohl s nima dát řeč..., ta trubka má uvnitř gumu, nebo plast ?  díky

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jen jsou na trubky navlečené gumové hadice a stažené "motex páskou", nic víc tam neni. Ty trubky jsou poměrně pevné. Je to jen holej nerez, žádná guma uvnitř.

Jo, já tomu říkám potrubí líného topenáře. Ti méně šikovní co nedokážou patřičně naohýbat měděnou trubku nebo použít standartní kolena a pájet to s oblibou používají.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

super fotka diky moc byt opozdene..byla to opravdu ona, prokorodovana jak cednik nekdo to uz nekdy opravoval..jeste vyresit kontrolku airbagu a abs a jeto:)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V 22. 11. 2018 at 16:22, Wensdy napsal:

Jo, já tomu říkám potrubí líného topenáře. Ti méně šikovní co nedokážou patřičně naohýbat měděnou trubku nebo použít standartní kolena a pájet to s oblibou používají.

:xvulMi nedá na to nereagovat. Občas používám tuhle flexi trubku taky. Hlavně na dopojení kotle, bojleru, klima jednotky nebo na nouzovou opravu. Samozřejmě to nesmí mít víc jak 0,5m délky. Ono totiž, když je to hodně nakrátko a v malým prostoru a nějak vyosený nebo když se dává jinej typ kotle, bojleru s jinejma roztečema než původní tak je to občas pěkná pakárna dopasovat klasicky a tahle trubka to dost urychlý. Nehledě na to, že když je potřeba nějaké opravy či údržby tak tyhle trubky snadno sundáš a je víc prostoru na práci. ;) Asi je jasný co dělám. :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jo, chápu že jako snadná oprava nebo tam kde není místo na standartní řešení se to dá dobře použít. Proti tomu žádná. Osobně jsem se ale mnohokrát setkal s použitím nerezové korugované trubky i v nových instalacích kde bylo místa dost a i tam kde to nemá co dělat. Třeba napojení expanzky s použitím 2m tohoto potrubí nebo připojení zásobníku ke kotli za pomocí 2x 1m tohoto potrubí. Těch prasáren bylo samozřejmně víc ale tyto dvě pro zasmátí. Proto tuto trubku označuju jako "potrubí líného topenáře". 🤮

Takže je doufám jasný o jakých "topenářích" píšu. 

Lemplové jsou v každým řemeslu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak s poslední větou plně souhlasím. Už párkrát jsem narazil na maníky co si říkali instalatéři, ale ve vyučním listě "truhlář","natěrač", "řezník" apod. A podle toho to kolikrát vypadalo. Ale je i pár z jiného oboru, který to ovládají velmi dobře.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak můj problém byly totálně zhnilé trubky u webasta, kterýma to protíkalo jak cedník a hlavně, oprava alobalem nebo nějakou hmotou a stahovací páskou předchozím majitelem není dobrá volba. nyní zaslepeno a nové trubky se dneska ohýbají. Problém je a v samotném webastu, je odpojené, teda bylo, takže akce č.2 oprava topení, je venku a čeká na opravu nebo šrot..uvidíme.. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ja som ju rozrezal,nasadil rýchlospojku na PA trubky (používajú náklaďáky na vzduch) myslím 4mm a do nej kolík . Pri spiatočnej montáži vytiahneš kolík a nasadíš rozrezanú hadičku.

https://www.google.com/search?q=rychlospojky+na+pa+trubky&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 7 hodinami, Jarda5 napsal:

danthe, prosím tě, když jste vyndali webasto, jak jste pořešili palivovou hadičku. Je tam nějaká spojka. Teče po rozpojení, nebo se uzavře?

eee..jelikoz jsem prase a neni casu nazbyt ja ji zohl za zapaskoval..

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×