Přejít na obsah
motorpoint

Kouřivost motoru

Recommended Posts

Podotýkám, že dělám 40 let pouze Volvo a Ford a Pažout mi nesmí do dílny, proto možná bude můj příspěvek tendenční, protože Peugeot poslední skutečné auto vyrobil typem 206, od té doby je to jen slepenec a něco, jako polská prostitutka "hore huj, dole fuj".

Nechal jsem se přemluvit k opravě od zoufalé kamarádky. Vlastní P3008, rok 2009, najeto 114.000km, 1.6THP benzin. Od koupě nového měla velkou spotřebu oleje, ale dle autorizáku normální (samozřejmě kecy). Dolévala olej cca 1lt/5.000km. Nyní je motor ve stavu, kdy žere 1lt/1.000km, pokud běží chvíli na volnoběh, po přídání plynu je to jako dýmovnice. Vím, že se jedná o jeden z nejhorších motorů a tento paskvil PSA/BMW je propadák, vím, že jsou kritické rozvody, vytahování řetězu, napínáky atd. Nechci rady typu "dej hustější olej" atd. Jde mi o zkušenost někoho, kdo to řešil a vyřešil. Můj názor je, že se jedná o závadu buď: 1. turbo a olej jde do výfuku, 2. kroužky a olej se spaluje ve válcích, 3. gufera na ventilech a opět jde olej do válců. Výměnou motoru z nějaké ojetiny to řešit nehodlám, protože za měsíc můžeme být tam, kde jsme teď.

Jen pro info, na mém V70XC, 2.5T benzin, 306 PS, najeto 446.000km, mám spotřebu oleje zhruba litr mezi výměnami po 15.000km, takže nedolévám...

Díky předem za každou radu a slibuji, že až to vyřeším, smažu svůj profil na fóru a budu se už navždy francouzským autům důsledně vyhýbat.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba 0,5l/1K km je v norme u tohoto motoru. Muzou to byt krouzky i turbo-už je to 9 let starý auto, může pouštět olej.

Gufera na velntilech pochybuju, stačí ale sundat dekl od vaček a podívat se. Pokud je tam centimetrová vrstva karbonu, je to na zvážení.

Kdyz delas auta 40, tak urcite znas par neinvazivnich zpusobu, jak zkontrolovat zhrubs stav turbiny (olej v sacim traktu/vystup/ic), tlak ve valcich, barvu svicek atd. Timhle bych zacal.

Smazavat profil si nemusis, hodne lidi bude rado, kdyz po vyreseni problemu reknes, kde byl problem.

Mimochodem, i Volvo a Ford pouzivalo PSA motory.

Upraveno uživatelem inoxing

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

motorpoint

Svůj příspěvek začínáš pěkně negativně a očekáváš jen pozitivní odpovědi ideálně s přesně popsaným postupem opravy. 🤔 Co na to napsat? Pokud máš praxi 40 let v servisu automobilů tak musíš vědět, že olej v motoru musí ubývat. 100% setření mazacího oleje kroužky ve válcích není možné. Při každém zdvihu pístu nepatrná stopa oleje zůstane a spálí se. Tvůj vůz olej nežere. Pokud dodáš do motoru 1 litr oleje při výměně tak v okamžiku výměny máš olej naředěný benzínem. To je fakt. Spotřeba 0,07 L na 1.000 km je nesmysl. Každý výrobce motorů udává spotřebu oleje cca 0,5 L na 1.000 km. Ano trochu se tím brání proti případné reklamaci. Jak máš postupovat při opravě? Celkem zajímavá otázka u mechanika s praxí 40 let při opravách automobilů. Jsi ještě generace která auta opravovala. Neměnila jen komponenty dle návodu dílenského počítače. Generace mechaniků, kteří běžně dělali generální opravy motorů atd. Co chceš slyšet? Že máš motor z venku vyčistit aby se vyloučil únik oleje. Že máš změřit tlaky ve válcích, podívat se na stav výfuku před a za turbem. Případně celý motor rozebrat a hledat chybu. Tyto postupy jsou stále stejné. Před 40 lety byla velká tlačenice se dostat do učení na automechanika a pokud jsi u toho řemesla zůstal tak něco znáš. Použij svojí hlavu a pokud se podělíš o tvé nálezy bude to fajn a získáš tady respekt. Někteří zdejší členové jsou odborníci v úplně jiných oborech než je servis vozů to, ale neznamená že nemají značku PEUGEOT rádi na rozdíl od tebe.

    

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Díky těm, kteří se skutečně snažili poradit (inoxing). Pro ty ostatní: nebudu se přetvařovat, že jsem milovník této značky, i když jsem přišel pro radu. Rady typu "nemáš je rád-neopravuj je" (P607Olda), tak ani složenky neplatím rád a musím. Možná jsou tu někteří nastavení tak, že mají raději řiťolezecké typy, co tu napíší, jak je P skvělá značka, pak si s ním i panáka dáte. Mě doma neučili se přetvařovat. A ano, i Volvo a Ford používaly franc. motory, ale např. V40 s 1.9 dieselem byl ještě motor a ne ekohračka. A za těch 40 let skutečně znám základní příčiny úniku a spotřeby oleje motorů. Můj dotaz je zde proto, že ani po těch 40 letech nemám patent na "vědění všeho" a domníval jsem se, že se dozvím např. nějakou typickou závadu pro tento typ, což by mi usnadnilo a zrychlilo vyřešení problému.

No a pro ozzy56...jsem rád, že ti ty gumy nemusím foukat. ale ty je určitě foukáš stejně dusíkem a to nás před 40 lety neučili..., pro P607Olda...do té 3008 jsem se pustil jen z důvodu, že přestože tato auta neznám, tak kamošce zemřel manžel, malý dítě na krku, rozestavěný barák, bez peněz a autorizák jí vypálil cenu, za kterou by ten barák dodělala...takže asi tak.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@motorpoint Je hezký, že to chceš kamarádce opravit, která je v životním srabu. Ale pokud nevíš, není lepší to poslat dál, kde budou vědět? :myslim Tyhle motory trpí na rozvody a na velkou karbonizaci. Nemají rády krátké městské jízdy, to je snad lepší diesel. Pokud všechny známé problémy jsou už odstrraněný, rozvody, svíčky, dokonce i správný olej, sucho před a za turbem, tak bych sundal hlavu a kouknul kolik je v tom karbonu. Autorizáky používají nějakou chemii na jeho odstranění a vyčištění. Jak se, ale jmenuje netuším. :xvulTady ta komunita nefunguje jako třeba někde jinde, když tu budeš delší čas, tak poznáš, že to tu není vůbec o Peugeotech, ale o lidech. Jo Peugeot je to pojítko, které nás sem všechny přivedlo, ale nakonec zjistíš, že je úplně jedno, jestli ten nebo onen jezdá v Peugeotu, Hyundai nebo ve Fordu. Jedna značka se tu nemusí a to zkřížený motyky. :D A teď do mě. :papa 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 2 minutami, brutall napsal:

motorpoint: Tento motor vyvinul Peugeot spolu s BMW. Zkus ve stejném duchu zadat dotaz na BMW club a pak nás poinformuj o reakcích jeho členů. 😐

Tam budou tvrdit, že ho neznají. Max, že se dával chvíli do Mini. :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@motorpoint kdyz se podivas na muj podpis  tak ti dojde proc se ptam odkud jsi, z jakeho mesta :), fachmana na forda uvitam :) 

o tom motoru bmw vim jen to co je tu popsano

Upraveno uživatelem Scratch

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 1 hodinou, Charlie 1 napsal:

Auto 2009,nepovedené THP motory pokud budeš opravovat,oprava vyjde dráž,než to prodat jak to je a koupit něco jinýho...a jezdit a ne za další roky řešit stejné problémy....

ano, to byla první úvaha. ale jako dýmovnice je to neprodejné a na další auto nemá...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

motorpoint

taky jsem přes 40 let v montérkách a kolem aut..., motory jsou v podstatě furt stejné, pokud to fakt hodně kouří, změř kompresi a pak nalij po štamprli oleje do každého válce a změř znovu--já si tipnu zapečené kroužky, pak to po chvíli volnoběhu tak moc kouří...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×