BooST Odesláno 15. listopad 2018 Sdílet Odesláno 15. listopad 2018 V 13. 11. 2018 at 16:56, ozzy56 napsal: myslí naplnění FAPu ahoj, před cca měsícem jsem byl na pravidelném intervalu oleje + ostatní a našel jsem v protokolu "kontrola hladina aditiva pro filtr pevných částic, údržba" - jedná se o starší (ne blueHDI) a tak jsem si říkal, jaké aditivum může být ve FAPu. teď vidím tady, že tam tedy skutečně něco je, objasníte mi to (lehce)? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 15. listopad 2018 Sdílet Odesláno 15. listopad 2018 aby mohl FAP pracovat, přidává se do nafty aditivum (kapalina), které je v nádobce vedle nádrže na naftu--dávkování řídí elektronika, kontrola hladiny (množství) aditiva se provádí nejdříve kolem 100 tisíc ujetých kilometrů...(od novoty je nádobka plná) do novějších motorů BlueHDi se přidává ještě jedna kapalina (močovina), aby motor plnil normu Euro 6 BooST ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 15. listopad 2018 Sdílet Odesláno 15. listopad 2018 U starších HDi, co máme my se aditivum jmenuje Eloys a je to ve vaku vedle té nádrže paliva. A je víc druhů. BooST ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 16. listopad 2018 Sdílet Odesláno 16. listopad 2018 BooST: Citace ozzyho je myšlena, zanesení FAPu nespálenýma, nehořlavýma částicema, vznikajícíma při vypalování FAPu. Říká se jim cerin a jsou karcinogenní. Mají cihlovou barvu a když je jimi FAP zanesen nadmíru, přestává regenerovat a objeví se hláška o jeho poruše. To byl i můj případ. BooST a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 16. listopad 2018 Sdílet Odesláno 16. listopad 2018 ano, přesně tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 16. listopad 2018 Sdílet Odesláno 16. listopad 2018 Ještě doplním, že FAP/DPF se používá ve dvou verzích - s a bez aditiva. S aditivem používají francouzi, ale už taky ne výhradně. Aditivum sníží teplotu vznícení sazí ve filtru (při vypalování), takže pro výrobu vložky katalyzátoru lze využít méně odolných materíálů (rozuměj levnějších), takže by to mělo zlevnit následnou výměnu filtru. Bez aditiva je teplota vznícení sazí až od 200st vyšší a filtr na to musí být dimenzován. Proto je cena filtrů pro tyto auta třeba víc než dvojnásobně. Odpadá zase údržba systému dodávajícího aditivum. Dnes se vložky filtrů běžně čistí, tedy pokud nejsou poškozené. A k AdBlue jen dodám, že se nedává do paliva, ale vstřikuje se do výfuku, rozkládá jedovaté NO(x) na "neškodný" čpavek a CO2. Čpavek se pak v katalyzátoru rozloží na vodu a dusík... To vše ovšem funguje v provozních teplotách, při zahřátém motoru. pesastor, loque a BooST ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
loque Odesláno 24. listopad 2018 Sdílet Odesláno 24. listopad 2018 Tento príspevok od Pacho69 by si mal povinne prečítať každý, ktorý dá nejakú otázku k emisnému systému dieselových motorov, lebo keď potom čítam príspevky typu "na 407 hdi mi vypisuje málo močoviny" tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 26. listopad 2018 Sdílet Odesláno 26. listopad 2018 Nedělej si iluze, lidi nečtou, leda by je s tim prudil fejs(k)bůk co 5 minut... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 26. listopad 2018 Sdílet Odesláno 26. listopad 2018 Tam je to zase třikrát denně Antipollution fault, nevíte co s tím? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.