Přejít na obsah
papas

nová 5008 - 1,2 PURETECH zkušenosti

Recommended Posts

Mám dotaz zda má někdo zkušenosti s tímto motorem. Mám 4 měsíce novou 5008 Allure, 1,2 PURE TECH EAT6, zatím tedy plná spokojenost, ani s dynamikou nemáme problém, ale když jsem se rozhodoval (nechtěl jsem naftu, auto je manželky, jezdí ta 15000 ročně), hodně jsem zvažoval zda to nebude moc slabé. Po zkušební jízdě mě přesvědčili, motor a dynamika úplně v pohodě i se 2 dětmi na palubě. Čeho se obávám je životnost motoru, máte někdo zkušenosti, rady?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@Charlie 1 A ty jsi nějakej expert na tyhle motory? Vždyť jsi to ani neviděl, jak mužeš něco takovýho napsat. Máš snad křišťálovou kouli, kocoura na rameni a vidíš to co nevidí ani experti ve vyvoji těch motorů??!!!

 

Já netvrdím že ten motor nevydrží, ani že to bude 200 nebo 800tis km, ja se jen pozastavuju nad tím jak muže někdo napsat takovej blud!

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jak jistě víš než se auto pustí do výroby najíždí se na něm kilometry,motory se testují na stolicích ,aby vydrželi probeh a odhalíli se případné chyby na součástkách.... samozřejmě kdo bude motor podtacet měnit olej po 30000km může mít motor v hajzlu po 80000km.....ptal jsem se na to švagra,toto jim jako prodejcům bylo sděleno na prezentaci k těmto motorům,takže při údržbě a správné m stylu jízdy ten motor vydrží rozhodně víc než co je tu psano že po 150000km bude motor KO

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 21 minutami, Charlie 1 napsal:

Pokud nebudeš motor podtacet a chodit pod 1800 otáček,a měnit olej max po 15000 km tak počítej kolem 400000km

jelikož mám automat, otáčky snad odpovídají potřebám motoru a nepodtáčí se. Každopádně mě auto i s motorem vyloženě baví. Zajímali by mne zkušenosti lidí s tímto motorem, protože k němu nemám žádné výhrady.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 23 minutami, Charlie 1 napsal:

Jak jistě víš než se auto pustí do výroby najíždí se na něm kilometry,motory se testují na stolicích ,aby vydrželi probeh a odhalíli se případné chyby na součástkách.... samozřejmě kdo bude motor podtacet měnit olej po 30000km může mít motor v hajzlu po 80000km.....ptal jsem se na to švagra,toto jim jako prodejcům bylo sděleno na prezentaci k těmto motorům,takže při údržbě a správné m stylu jízdy ten motor vydrží rozhodně víc než co je tu psano že po 150000km bude motor KO

Tak více jak 150tis snad vydrží. Jinak co pišeš jsou běžné věci, nic noveho pod sluncem. Ale jak mužeš napsat že vydrží zrovna kolem 400tis :myslim

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

nějaké relevantní zkušenosti budou časem, tohle se nedá zjistit přes počítače ve zkušebnách, na druhou stranu výrobce nepustí ven něco, co by pořádně nevyzkoušel ve všech možných podmínkách :roker

asi takhle--na felicie se při počátku výroby taky psaly o'dy na radost a vychvalovala se do nebes..., dnes, po 20 letech se o ní píše jinak, no a přesně tak dopadne i řada motorů puretech--uvidí se časem...,já jsem optimista a jsem přesvědčen, že tyto motory vydrží bez problémů 300 tisíc KM, což je pro obyčejného čecha 30 let provozu :super, takže máte někdo auto 30 roků??

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Před hodinou, Charlie 1 napsal:

Pokud nebudeš motor podtacet a chodit pod 1800 otáček,a měnit olej max po 15000 km tak počítej kolem 400000km

400.000 ti zadny moderni auto nevydrzi, to ani neni v zajmu vyrobce. A kdyz tak jen "naoko". Taky jsem to nevidel, ten konkretni kus, ale zaroven sem nikdy nevidel ani neslysel o 1.2 PureTech s 400tkm. Mozna proto, ze to zadny ani jeste nemohl stihnout najet?

PS.: Co se PSA motoru tyka v poslednich par letech spis casteji v servisu slysim zminky o tom, jak to ve 100.000 uz ma podruhe delanou spojku ci rozvody a tak podobne. Tedy veci, co drive drzivaly vyrazne ale vyrazne dele. Ale to jen tak na okraj :)

Upraveno uživatelem StibTo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda: Ještě může jezdit v režimu SPORT :myslim:aut

Tedy taky nechápu, jak někdo může napsat že 400t v pohodě... Záleží to na konstrukci, tam už by zkušenost snad byla, pár let už se motor prodává, ale 5008 je velký těžký auto, takže zátěž bude jiná než v 208 nebo 308. Těch 500kilo navíc musí dát motoru záhul. Ale o spojku bych se nebál, je to automat a protože to není nejmenovaný německý koncern, tak to nemá DSG, a tedy místo spojek dvou, to nemá žádnou ;). Papas může být v klidu, spíš jak píše Olda, že si nebude moc vybírat, jestli motor podtáčí... Asi to bude chtít občas vyflusnout karbon...

Upraveno uživatelem Pacho69

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 40 minutami, StibTo napsal:

400.000 ti zadny moderni auto nevydrzi, to ani neni v zajmu vyrobce.

Tak jasně že. Hlavně taková poprděná 1,6HDi to nedá ani náhodou :aut 
https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Peugeot-508-SW-HDi-FAP-110-FULL-SERVICE-AT/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:19300_42_,mln:200000/pg:vipcar/268206490.html 

508.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@MJSytic   to je 7 let stary ... ne uplne to, co jsem myslel "modernim autem"

A i kdyby - ocekaval bych od Tebe neco inteligentnejsiho, nez to otocit do extremu a postnout sem jednu jedinou vylitanou vranu. To bych sem taky mohl dat odkaz na ten clanek o Octavia 1 1.9TDi s asi 750.000km a napsat, ze kdy chce nekdo auto, co vydrzi pres pul milionu at si koupi jednickovou Octavku.

Upraveno uživatelem StibTo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To já jen, že přesně tohle se v roce 2012 říkalo taky. "Tyhle moderní motory a auta už 400tis nedají".
Na tak velký nájezd u těch aktuálně moderních musíme zase chvilku počkat. Málo které najezdí 200tis ročně, aby měl pak ročník 2016 těch 400tis :aut 

EDIT: Těch "vylítaných vrán" je v nabídce mnohem víc. Nikomu nic neradím. Jen si myslím, že to s tou kvalitou nebude tak hrozný. Myslím si, že větší strašák ohledně životnosti jsou na autě jiné komponenty, než motor.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nedávno koketoval s myšlenkou vyměnit 306 za tohle: https://skladovevozy.peugeot.cz/ojete-vozy/detail-vozu/peugeot/308/kombi/peugeot-308-sw-16hdi-man6-115k-1maj-cr/78084

No a co, že to má čtvrt mega za tři roky ... i kdyby do toho měl člověk 30 pustit, pořád cena je velmi dobrá. Ale vyhrál rozum, když 306 jezdí i po 440 000 km.

Já třeba doufám, že to moje THP je skutečně dobré, nemoci prvních generací by mít nemělo ... jelikož já jsem takový, že si to auto klidně těch 30 let nechám. :D 

PS: To by mě zajímalo jak nepodtáčet motor u automatu ... pořád na sport? Už z toho důvodu chci manuál ... sekvence (pádla) mě nezajímá, po chvíli klidné jízdy stejně automat "převezme řízení".

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Milane tak jasně ty optikou člověka co provozuje mimojiné auto s >400tkm si asi řekneš, že 258.000/3r je fajn. Kdybych to auto zvažoval já spočítám si, kolik je to měsíčně a kolik týdně a vyjde mi z toho jediné - "služebák". A víme jak se většina lidí ke služebáku chová. Ale to už jsme off-topic :)

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Problém vačšiny jazdeniek, ktoré majú cca 4-5 rokov je ten, že to boli služobné autá na operatívny leasing. Vrátim sa ale k pôvodnému dotazu: tiež mám tento motor v 3008 a nemožem sa naň zatial sťažovať, osobne si myslím, že výkon je asi aj vyšší ako uvádzaných 96kw, minimálne po modernizácii na euro 6.2, nakoľko tabuľkovo klesol čas z 0-100 z nejakých 10,5 na 9,5s :myslim nemeral som to, ale aj pružnosť motora je výborná, pri predbiehaní z cca 80kmh na 4ke je ten motor veľmi pružný, neviem kde sa berú v recenziách tie info o "strácaní dychu pri svižnejšej jazde mimo mesta" čo často krát čítam... Jediné k čomu mám ja výhradu je spojka, ale to sa Papas-a netýka, chce to naozaj cit v nohe pri preraďovaní ale to je aj o zvyku. Životnosť bude určite hlavne o pravidelnej údržbe, výmena oleja 15.000km a nie predpísaných 20.000 alebo aj viac. Tiež si myslím, že problém týchto áut bude časom niečo iné ako motory, napr. elektroinštalácia, uvidíme aj, koľko vydrží interiér z koženky 😁 nové to vyzerá super, ale falošné nádeje si nerobím.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@StibTo to víš, že to je služebak... ale kdo prodává auto po 3 letech... ten kdo to točí (je jedno, zda na firmu nebo soukromě, lidí jsou prasata obecně). Pokud to má plný servis, neměl bych problém koupit auto se stavem o 100tkm více, ale se slevou 100k Kč. 

Jinak na PureTec jsem neslyšel nic špatného... má nějaké ocenění jako motor roku... Já mám dojem, že to bude povedený motor, ale to ukáže čas. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, "motor roku" je skutečně nic nevypovidajici ocenění. A akcelerace 9,5 na 100? Ale to je hodnota s 1 pasažérem (řidič) cca 80kg, poloprazdnou nádrží apod. Nic moc upřímně. V reálném provozu s běžným zatížením bude to pružné zrychlení dost tristní. Jasně, hlavně že to žere kombinovane asi jen 5.5L. To je hlavní pro české Pepíky 😂

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×