Přejít na obsah
skanderborg

Kontrolka motoru - závada 4. válce

Recommended Posts

Peugeot 308 1.6 VTi r.v.2012 najeto 46 tkm

Motor začal vynechávat a rozsvítila se kontrolka motoru. Motor se třese a vynechává. Diagnostika dle mechanika ukazuje na 4. válec. Zítra chce zkusit vyměnit svíčku a zapalovací cívku (pokud ji zítra sežene). To by nebylo tak zlé, ale:

1/ Po rozsvícení uvedené kontrolky dojde k sepnutí větráku chlazení naplno a už to tak zůstane i po vypnutí zapalování.
   Větrák se už nevypne vůbec, musel jsem odpojit akumulátor.
2/ Palubní počítač po rozsvícení kontrolky motoru začne ukazovat nulovou okamžitou spotřebu.
3/ Pokud po chvíli znovu připojím akumulátor, kontrolka motoru po nastartování normálně zhasne, větrák se netočí a palubní počítač ukazuje také  normálně. 
4/ Po chvilce jízdy se kontrolka motoru rozsvítí a opět sepne naplno větrák a počítač opět ukazuje nulovou okamžitou spotřebu.
   Větrák se dá zastavit pouze odpojením akumulátoru.

Je možné, že by chyba jednoho válce měla takovéto projevy, nebo to spíš ukazuje na úplně jinou závadu?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel , motory VTI se takto chovají , jakmile je nějaká závada na emisním systému , po rozsvícení kontrolky a hlášení na PP se roztočí ventilátor na max. rychlost . Odpojovat baterku nemusíš , on se vypne , ale trvá to cca 5-10 min . Opravte chybu zapalování a bude to dobrý ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Trochu jsi mě uklidnil, snad to bude jenom to zapalování.

Po bezproblémovém ježdění se to najednou začíná sypat - viz můj příspěvek "Úbytek chladicí kapaliny". Tam to nějak postupně přestalo samo, nenašlo se nic, ale kam se poděl litr vody nemám tušení.

Mechanik se dušoval, že do chladicího systému předtím nijak nezasahovali.

Doufám, že nebude nějaká souvislost mezi těmito závadami.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Sranda ta sledovat. Keby si si len trocha pocital toto vlakno, nepytal by si sa, protoze je to tu pekne poopisovane. Dokonca aj cez google sa to da pekne najst a odkaze ta na toto forum. Aj na ine s motorom 1,6 VTI. Vlastne naco sa pytas, ked tomu aj tak nerozumies a davas si to riesit servisom?

Keby si pouzival hlavu tak by si neodpajal baterku, ale nechal by si RJ dokoncit svoj program. Takze klames, ked hovoris, ze ventilator sa nevypne vobec.  Skus sa zamysliet tym co ti chyba. Vznikne chyba, rozsvieti sa kontrolka motora a odpoji ti 4 valec. Tak ako ti ma vypocitat spotrtebu? Aku spotrebu, s chybou na 3 valce? Mal si aspon sviecku vonku? Ako vyzerala? Poprehadzoval si cievky, sviecky na zaciatok? Nie..a ty sa uz dotazujes ci nebude problem s byvalou chybou a terajsou. Zajtra poziadas o cisla sportky?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já měl stejný problém s motorem 1.4 Vti po všech možných testech, přehazování svíček, vstřiků, zapalovacích cívek, výměnu svíček dokonce dvakrát kdy jsem odjel z autorizovaného servisu, že je vše OK a po cca 4km se to zase vrátilo. Občas to dělalo občas ne prostě jak se tomu zrovna chtělo, občas pomohlo zastavit vypnout motor a znovu ho po chvíli nastartovat. Do toho se ještě o něco dříve s pravidelností cca 1 rok objevovala závada snímače vačkového hřídele, řešeno výměnou v autorizovaném servisu snad 4 krát až jsem si na poslední výměnu objednal snímač sám sám si ho vyměnil způsobem pokus omyl, protože jsou tam dva a bez diagnostiky jsem nevěděl který je vadný. A hle najednou od mé výměny už smínač drží 3 roky a závada s motorem postupně odezněla a už se nevrátila takže teď zatím jezdí bez problémů.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pro Mikise:

Díky za info o zkušenostech s autorizákem. U mě to nakonec byla ta cívka, svíčky při té příležitosti vyměněny také (byly ještě původní, 6 let a 46 tkm).

Pro posměváčky (donrom + pesastor):

Máte pravdu, že je vhodné nejdřív hledat a číst a teprve pak se ptát - za to se omlouvám. Že ničemu nerozumím už zase úplně pravda není. Dříve jsem si na starém autě skoro všechno dělal sám. Jenže to jsem měl tehdy k dispozici garáž a auto byla klasika, kde bylo vše jednoduché, přehledné a snadno přístupné a byla dostupná kompletní dokumentace. Teď mám v novém bydlišti P308 bez garáže, zkušenosti minimální. Proto se při první závadě ptám a hledám info od zkušených "pežoťáků". Že volba autorizáku byla slepá ulička, to už je mi teď jasné. Nejde jenom o šílené ceny a objednací lhůty jako u zubaře, ale hlavně o jejich práci, která má k pečlivosti daleko. Včera jsem v sousedství našel automechanika, Peugeoty umí, diagnostiku má a je ochotný a cenově OK, takže výhra. Zmíněný autorizák už nechci vidět. Ale i tak bych rád o P308 věděl co nejvíc, proto prosím, mějte se mnou trpělivost při případných dalších dotazech.

Jo, a když už jste se zmínili o té chladicí kapalině - samo se to jistě nespravilo, jenom příčinu nikdo nenašel. Faktem je, že bezprostředně po servisce v autorizáku během měsíce a 1500 km zmizel takřka litr kapaliny, prohlídka nezjistila nic, tlaková zkouška také nic a pak úbytek postupně přestal a za posledních 500 km neubylo ani ťuk. Servis tvrdí, že na chladicí systém ani nesáhli. Pokud má někdo ze zkušených borců nějaké vysvětlení - sem s ním. 

Na závěr díky za objasnění typického chování diagnostiky při rozsvícení kontrolky motoru - asi jsem to časově neodhadl a nevyčkal dostatečně dlouho na vypnutí ventilátoru, proto ten omyl s odpojením aku.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×