Přejít na obsah
Mjollni

P307 SW (1.6i) chcípá v zimě - jen za studena

Recommended Posts

Ahoj kamarádi, mám takový problém s mým Peugeotem 307sw (2002, 1.6i, benzin, 80kw, naj. cca 170tis km, Vin VF33HNFUC82716966). Auto mi chcípá...

Pokud je venku teplota cca kolem 5°C a méně tak se děje (při vyšších teplotách se to nestává).

Když ráno nastartuji, ujedu cca 1km (nebo více), tak pokud zastavím (na neutral, nebo na spojku, většinou se stane u přechodu, křižovatky apod) mi auto chcípne.

Při opakovaném nastartování pokud sešlápnu spojku, zařadím a rychle dám plyn tak jedu dál... pokud nastartuji a mám to jen na neutralu (spojce), tak mi to zas chcípne.

Děje se to jen ráno, kdy je teplota nižší.

Díky za pomoc, už si fakt nevím rady, v servisu také neví co stím. Olej měněn před cca měsícem.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

na diagnostice (od kamaráda) to nic neukázalo, včera jsem čidlo vyměnil, a jelikož dnes ráno bylo kolem 2°C tak to bylo ideální na vyzkoušení... Situace stejná, chípá stejně.

Tak už fakt nevím... Vím od servisáka, že bych měl vyměnil zapalovací lištu (prý probíjí), může to mít nějakou společnou věc?

Díky

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo slouží pro otevření termostatu, pro řízení motoru (bohatost) a pro ukazatel na palubce. Některá auta mají více čidel (dvě, tři) pro uvedené funkce. Říká se "modré", "zelené", a snad i "hnědé". Teď přesně nevím, ani nedokážu najít, jak je to na tvém autě. Zda jsi vyměnil to správné. A - zda tam už před tebou někdo nedal jiné.

Dělá to od koupi, anebo to začalo samo?

Zapalovací rampa to taky může být, obvykle se nejdříve půjčí ze stejného auta a zkusí. Kdybys kupoval, kup tu dražší.

Vadná rampa=běží na dva nebo tři válce, to bys měl poznat na zvuku.

Upraveno uživatelem P607Olda

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To čidlo bylo zelené ... když se odmontovalo tak vytekl fridex ... no to je teď otazka to modre sem tam myslim taky videl... zkusim pak hodit foto... No auto mám 6 let ... toto začlo dělat až tak před 2 roky... co sem si toho všiml, aspon tak si vzpominam. Diky za odpověď.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Může to být klidně cívka (modul cívky). Může se to klidně chovat tak, jak popisuješ. Kdy u studeného motoru to je problém a u zahrátého bez problému. Pro tohle zjištění stačí vlést do ecu motoru a kouknout na chyby (jakákoliv chyba spojená s modulem zapalování- svíčky/modul) a pak kouknout na měřené data. Potebuješ k tomu origo diagnostiku PP2000. S elmem a podobnýma hračkama nevyčteš nic moc. To je tak na hraní do telefonu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podle mých zkušeností, cívka (rampa) se časem zhoršuje, v průběhu týdne až měsíce. V izolační zálivce (epoxid?) se udělá prasklina a v ní jiskra prošlehává mezi drátky. Najde si cestu menšího odporu, takže skočí do válce, kde není komprese. Taky by měla vliv vlhkost (mlhavé ráno).

Možná bys mohl zkusit, večer a studený motor, nastartovat bez krytu cívky, možná uvidíš jiskření. Pokud vzpomínám, cívka má zálivku shora, jiný kryt tam není.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Cívka pálí současně 1,4 a 2,3, je to klasická dvouvývodová cívka. Pálí vždy současně 1 s 4 (jedna cívka) a pak pálí 2 s 3 (to je druhá cívka). Dohromady jsou tam 2 cívky. Zapojení na konektoru 1x plus napájení, 2x spínací mínus na každou cívku a signál zpětná vazba. Když jsou cívky starý, začnou dělat bordel a ikdyž je oměříš na vše možné, projeví se to stejně až v pracovním cyklu, kdy je ve válci tlak a na jiskřištích svíčky je potřeba dodat víc energie, než když je cívka venku a bez tlaku. Takhle ti bude klidně cívka krásně fungovat položená na stole, svíčky budou krásně házet jiskru, ohmicky bude vše v pořádku, ale v ostrým provozu to nepojede správně. To je ten stav, kdy není cívka úplně KO- ani diagnostika nevyhodí trvalou závadu mnohdy. 

Multimetrem můžeš měřit mezi válcema 1,4 je 15K ohm (zhruba), mezi válcema 2,3 totéž. Pak přepneš na nejvysší možný rozsah na multimetru (20M ohm...) a žádný výstup na svíčku nesmí ukazovat jakoukoliv hodnotu proti kostře, musí tam být nekonečný odpor (ležatá 8 na displeji), kostrou zde myslím trafoplechy na boku cívky. To je sekundár.

Pak je primár, to je ze strany konektorů a tam musí být snad jenom 1ohm mezi plus a jedním spínacím mínusem, to stejný plus a druhý spínací mínus. Už si to přesně nepamatuju. Přes jednotku motoru si můžeš jednotlivé cívky zapínat pomocí diagnostiky. Ale jak říkám, tato napůl KO cívka bude pravděpodobně krásně chodit položená na motoru, ale nebude chodit v záběru (nutno mít zastrčený svíčky v modulu cívek a svíčky všechny ukostřit- stačí drát kolem závitu a na motor). Stejnou záležitost jsem řešil na svým autě, původní cívka Sagem, podobný projev. Nedoporučuje se kupovat údajně NGK moduly a ani NGK svíčky.

Schema zapojení konektoru níže. 

15-41-23-fc96307.JPG

Upraveno uživatelem inoxing

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Oldo, ty myslíš napětí na svíčkách? Jasně, napětí na svíčkách nemá cenu měřit. Je tam kolem 20KV, které vás nezabije, maximálně pokope, ale multimetr to odpálí. Modul měřit pouze ohmicky, odpojený od auta! Primár se měřit dá, sekundár ne (to je ten výstup na svíčky), alespoň co se týče běžných multimetrů.

Ještě upozorňuju, že cívku nezkoušejte ''prskat'' bez ukostřených svíček, jinak cívku můžete odpálit, jelikož naindukovaná energie se probije někde uvnitř cívky, což je nežádoucí.

Upraveno uživatelem inoxing

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jj, já jsem zkoušel připojovat na stole cívku ke zdroji 12V a měřit, jestli na sekundáru něco je... Ale to už byla evidentně vadná cívka s prasklinou. A měřák za 200 - to stálo za novou zkušenost.

Jj, kondenzátor... na co tam vlastně byl? Prý na odrušení, ale bez něj to nejelo, jak dobře víme... Já teda asi vím, naco...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×