Přejít na obsah
JiriJiri24

Vadná baterie ? Potřebuji poradit

Recommended Posts

Ahoj, mám teď problém se svojí 307 . V pátek se mi stala nemilá věc, za jízdy se postupně začali ukazovat chyby na palubní desce (ABS.Airbagy, atd.) Jelikož jsem nevěděl co se děje zastavil jsem a bohužel auto již nenastartovalo. Druhý den jsem zjistil že se přerval řemen u alternátoru. Ten jsem dal nový a baterii jsem dobil přes startovací kabely a pak se s autem projel aby se dobila. Jenže mi přijde že je bud stále velmi slabá nebo jíž špatná úplně. Ještě před přerváním řemenu vždy po nastartování cca po 2 minutách se ozvalo jedno "tůtnutí" což i teď nadále pokračuje ale když vypnu motor a pak opět nastartuji auto neudrží nastavený čas, nejde dálkové ovládaní a ani při zamknutí klíčem se auto nezamkne celé. Jinak auto teď v pohodě startuje. Na baterii jsem po nastartování naměřil 14,2V . Je možnost že je špatná baterie? Či je chyba někde jinde ? Děkuji z odpověd 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 5 minutami, ozzy56 napsal:

když se přetrhl řemen, MUSELA svítit kontrolka nabíjení--řešil jsi to nějak?

Kontrolka nabíjení nesvítila, při jízdě se objevila Diagnostiční hláška ať zkontroluji elektroniku a pak se přidávali další hlášky, po výměně řemenu již nic nepíše. Ale jak píšu výše nejde centrál a podobně .. Nějaká rada jak postupovat ? či co zkontrolovat ? 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Má to logiku, nešlo ti nabíjení, auto ti vybilo baterku tak, že už si nenastartoval. Auto si po opravě řemenu natočil přes kabely a jízdou nabil? Jak dlouhou jízdou?

Dal bych baterii pořádně nabít na nějakou nabíječku.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mám hojné zkušenosti s novějšími bateriemi a někdy stačí první totální vybití na nulovou kapacitu a baterku můžeš vyhodit. 

Zkus ji nabít ale pořádně, nech ji napojenou na nabíječce i když bude ukazovat, že je nabita klidně i přes další noc a pak to zkus.

Centrál a ostatní doplňkové funkce musíš aktivovat přes diagnostiku. Jediné co si zpátky nastavíš sám je automatický dojezd oken po zamčení.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Po  nedobrých zkušenostech z Vartou (a to i dražší Silver), kupuju už jenom Yuasu. Od té doby nemám problémy. Bývalo to tak, že jsem v jednom autě měnil baterky, teď je to spíš tak, že měním auta a baterku si přendávám tu jednu 🙂 Žije se mnou Yuasa 3000, tuším 72Ah, předtím v starý tdi naftě, teď v 307 benzinu (až jsem se divil, že jsem ji tam dokázal narvat).

S 307 jsem jeden den jezdil bez alternátoru a z pozorování vím, že kontrolka dobíjení se nerozsvítí resp. nezůstane svítit po nastartování, ikdyž alternátor nedobíjí. Rozsvítí se až po několika kilometrech spolu s hláškou o chybě dobíjení na palubáku. Signál z alternátoru není přiveden natvrdo na kontrolku, jak někdo může být zvyklý z Felicií apod. safety cars.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To si nejsem jistý, spíš to počítá dobu nebo ujetou vzdálenost bez odezvy alternátoru z kontrolní svorky DF (možná i napětí v síti). Jezdil jsem tak den a na baterce určitě nebylo pod 11V, několikrát jsem vypínal motor a zase jel (couračky po městě) a vždycky se kontrolka s chybou objevili po zhruba stejném čase. Mimo to, pod 10V už začíná rozsvěcet stromeček kontrolek a nadává ABS, ESP, Airbag... spolu s dalšíma hláškama. Fakt si připadáš jak ve filmu, jak to na tebe v rychlým sledu začne rožínat postupně a do toho ty hlášky na palubáku se zvukovým umíračkem (passenger airbag deactivated--airbags fault--esp failure---abs failure---STOP--STOP a konec). Economy mode se zapíná psychopaticky nahodile v různých intervalech (zapnutý rádio?, zapnuté světla?, otevření dveří během odpočtu?, otočeno do kontrolek?), stav baterie na to má vliv asi takový, že pokud je opravdu napětí baterie pod nějakou prahovou hodnotou (11V?,10,5?), tak to zapne economy mode, to máš pravdu. Ale taky se vyvolá economy mode nezávisle na stavu napětí, ikdyž je baterie plně nabitá a uplyne kolem 20-30minut po vypnutí motoru. Taková trochu nepochopitelná funkce, že si ani nezatáhneš okna, pokud nenastartuješ v economy modu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×