LuckyAB Odesláno 26. říjen 2018 Autor Sdílet Odesláno 26. říjen 2018 před 4 hodinami, Ajap napsal: To jsi udělal zbytečně, jak už píše několik lidí výše, šrouby litých kol má Peugeot univerzální. Je tam plochá podložka pro liťák a kužel pro plech. Stačilo odšroubovat jeden šroub, pochopit a zase jej zašroubovat zpět V létě jsem si tohle nedobrovolně absolvoval, když jsem musel na dálnici měnit kolo za dojezdovku (plech, samozřejmě). Viz obrázek... Tohle je přesně ta informace kterou jsem potřeboval vědět. Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. listopad 2018 Sdílet Odesláno 19. listopad 2018 (upraveno) Tak se musím omluvit za předcházející tvrzení. Podlehl jsem omylu, jako i tvůrci těchto šroubů. V servisu mi vysvětlili, že praxe ukazuje, že ty univerzální šrouby nejsou vhodné pro trvalé použití. Z těchto důvodů: - prostor mezi podložkou a hlavou pomalu rezne, takže kluzné vlastnosti se mění. (no je otázka, když je na hliníkáčích utažený, zda se tam vlhkost dostane taky, nebo ne) - zajišťovací vroubky se omlátí, později se podložka při manipulaci může ztratit - podložka prý zřetelně cinká - no a nejdůležitější: dosedací plocha kužele je menší, takže otvor v plecháči se opotřebovává, protlačuje, až potom při silném zatažení se může protlačit skrz. Nicméně, asi 5 aut mi takto s univerzálními šrouby na plecháčích jezdily 2 až 3 zimy (v součtu asi 250 t. km) a problémy se dosud neobjevily. Ale protože se jedná o jiné osoby (na sobě bych možná šetřil, ale na ostatních nemohu a dodržuji odborná doporučení), tak jsem dnes objednal kuželové šrouby pro uvedená auta a postupně je vyměním. PS: ještě to proměřím šuplerou, jak kritické je to "protlačení". Upraveno 19. listopad 2018 uživatelem P607Olda sallyk ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. listopad 2018 Sdílet Odesláno 19. listopad 2018 (upraveno) Univerzální šroub má dřík (u závitu) 12 mm, nad kuželem 16,9 mm. Starší plechový disk z 307 má vnitřek díry 13,8 mm, vrch díry 16,5 mm. Disk je z auta z roku 03, najeto asi 150 až 180 t. Že by se protlačil, to asi ne, takový disk by byl spíše na vyhození. (musel by se průměr 16,9 protlačit dírou 13,8) Takže obavy nejsou nutné, šroub neprojde. Šroub kuželový, který jsem fotil pro porovnání, je stará 19-ka z 406-ky. Upraveno 19. listopad 2018 uživatelem P607Olda pavelu96 a Péťa ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.