Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

1.4 KFW podmínky pro start


greg

Recommended Posts

Jjo, to co píšeš je pravda. Čidlo teploty mě napadlo ráno, to jsem zatím nekontroloval kouknu co ukazue, mám screeny z DIA nafocene ;)

 

Edit... tak to vypada...ze cidla nekecaji

20181019_163632.jpg

Upraveno uživatelem greg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poloviční zdvih škrtící klapky, tam bych hledal. Měl by být volnoběh/idle. 

Stejně si to ověř multimetrem na out z tps. Nevim přesně hodnoty pro volnoběh mV. Každopádně je to jedna z krajních poloh (kolem 0,5 nebo 4,5V), pokud je tps napajeno 5v. Divim se, ze to diagnostika neukazuje v procentualni hodnote a v mV ...

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel, pálí. Dneska jsem dal novej TPS Magneti Marelli a procenta už chodí. Maximum je však jen 25% při plném plynu. Jinak tam ale ten snímač dát nejde. Každopádně na start nebo chod motoru to nemá vliv.

Ještě mne napadlo jestli by to nemohlo být tímto.Moc tomu ale nevěřím. Když se snížila hlava o 0.8 mm teoreticky by se měli rozhodit rozvody ( jiná poloha kladek a řemenic a tímpádem pootočená vačka vůči klice)

Tohle jsem ale ověřoval několikrát, a to tak že to dám na kolíky, Kolík na setrvák kolík na vačku. Sedí. Může tam ale být nějaká "možná" desetina stupně díky propružení řemenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maximum by mělo být 100%, jak u elektronické klapky, tak u mechanické s tps... něco tady nesedí. Jinak k těm rozvodům, ta vyšší komprese nemá žádný vliv na nastavení rozvodů, spíš, jestli si vačku měnil za nějakou neoriginal, tak tam by pak mohlo dojít k nějakému omylu v nastavování. Kdyby byla original vačka, original kolo, je to jasné. Reset adaptačních hodnot nepomohl- ohledně škrtící klapky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

staci ze pri vybere modelu v diag zadas spatny model alebo rocnik a potom ti to ukazuje bludy  v meranych hodnotach 

napojil by som to na inu diag a sa uvidi co bude ukazovat tam 

skusil by som sa s tou diag pripojit inak (lexiu myslim)

neviem ako postupuje ak celkovym testom  tak by som siel testom jednotlivo  do ecu  vybrat kod motora rucne 

 

kukam do lexii a je tam na vyber  KFX bosch alebo magneti mareli

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vačka je CATCAM a díky tomu že je tam pero tak vačkové kolo jinak dát nešlo. Taky bych si myslel že plný plyn je 100%. NN reset hodnot nepomohl. (ono ten reset je uplný když po něm nastartuješ motor a měl by běžet až do sepnutí sahar. což jaksi nejde ;))

Já jako diag používám lexii, zadávám 1.4 KFW P2000 Sagem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tomu rozumím, myslel jsem to tak, že ikdyž je tam kolík, tak může být na catcam jinde, než podle originálu. Možná to blbě vysvětluju, ale předpokládám, že nastavuješ rozvody podle značek na klice a na kole vačky. Takže jestli si kontroloval opravdu střih ventilů na 4.válci při horní úvrati 1. válce- tedy jestli to opravdu odpovídá. U originální vačky a kola vačky by mě nenapadlo pochybovat, ale tady to může být jinak. Může a nemusí, od stolu se blbě radí.

I podle jejich dokumentace by se měly rozvody nastavovat podle TDC a ne podle značek na vačkovém kole. http://www.catcams.com/media/documentation.aspx

Na druhou stranu se nezmiňují o nutné změně vačkového kola na motorech TU3 (u všech verzí jejich vaček). Nevim, jestli je to možné a vačkové kolo se dělalo ve více provedeních (různé roky/modely). U něčeho jsem to už viděl, že značky na kole neseděly z jiného motoru/roku, ikdyž přesně seděli na vačce.

Jen tak pro zajímavost, na mojí 1.6 NFU jsou dvě kola/dvě vačky IN/EX. Sranda může nastat, když shodíš kola a vačky uložíš do bedny neoznačené. Pak vytáhneš a vačka na sobě má nějaké čísla, které nejdou identifikovat přes service box a ani přes google a babo raď (něco jako vyražené EX/IN tam není. Protože, kola seděj tak či tak a vačky seděj v hlavě tak či tak také (rozměrově).  Co vymakali u PSA je to, že pokud je někdo debil a splete vačkové kola EX a IN a prohodí je, nejdou nastavit rozvody za použití zajišťovacích kolíků (rozvoďák zůstává na jednom kole jakoby mezi zuby-z vrchu). Pokud ale někdo prohodí vačku, neexistuje žádná mechanická "pojistka", spléct to lze a zamontovat do hlavy také. Vačkové kola jsou jinak rozměrově stejné a lze je nasadit na vačku IN i EX bezproblému, jinak se samozřejmě liší značkama a prohození bude patrně fatální a motor se potká (nezkoušel jsem, neověřoval jsem 🙂 ). Ale to už je off topic...

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha.. tak už vím jak to myslíš. Je to poměrně zajímavá poznámka. Při objednávání i montáži vačky jsem právě ověřoval, že není třeba dávat jiné vačkové kolo. Avšak, může to být tak, že není třeba dávat jiné ale drážka pro pero může být otočená. V tom případě jsi mě trochu rozděsil.

To by tak bylo aby se čerstvě složenej motor potkal.  Připomeň mi prosím zkratku TDC.  Top dead center ?

Upraveno uživatelem greg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDC je místo, kde je nejvyšší společný zdvih obou palců- kdy se překrývají zdvihy obou palců EX a IN.  Přesně tak, TDC top dead center.

 

Obrázek vysvětlí snad vše (tahkle to zhruba vypadá na 1.válci při nastavení klikovky na značku;  na 4. válci je přesně naopak- o 180°pootočena):

LSA_01.jpg

 

 

Tady je vyfocený 1.válec (1.válec od rozvodů), takto to má vypadat na 1.válci, když je 1.píst v horní úvrati (pokud nastavuješ klikovku na značku). Na 4. válci jdou palce do "střihu" - jsou přesně o 180° otočené (opírají se oba palce o ventilové hrníčky). 1.válec zde nyní zapaluje, kdežto 4.válec jde na sání.

tdc2.jpg

 

 

A graf, jak vypadají zdvihy vaček (zhruba):

237.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za osvětlení.. pomohlo. Takže následující postup bude: kontrola endoskopem, kontrola zda při zakolíkované klice je vačka nad prvním válcém v této poloze (tzn. zápal).

edit. Dohledal jsem fotky kde jsem si fotil obě vačky pro porovnání. Natočení drážky pro pero vypadá ve stejné poloze. Uvidím jestli mi to potvrdí od výrobce.

Upraveno uživatelem greg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celá věc má zajímavé pokračování. Z CAT CAMS mi přišlo mailem utvrzení, že vačkový hřídel, který byl objednán ze SPEEDPRO.EU  jako vhodný pro tento typ motoru, vhodný není. Není vhodný pro roller rocker arms .... ikdyž po vyklikáni eshopu na speedpro lze s klidem na tento motor objednat. Takže nyní to řeším s e-shopem, uvidíme jak se k tomu postaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak... celé to vygradovalo včera a dneska, když jsem ze sebe udělal blbce abych zjistil kde je pravda. A ta je taková, že TU3...... mají v hlavě rocker arms   kdežto  TU3...(JP) mají roller rocker arms. Takže jsem se směrem k eshopu musel omluvit, jelikož to tam nejspíš mají správně. Nicméně fakt že mají na webu tři čísla motoru a pak pošlou vačku primárně určenou pro jiný zůstává faktem.

Směr řešení je tedy následující. Je roller rocker arms záměnný s rocker arms? co se roztečí děr pro šrouby do hlavy týče? Nejspíš zde bude rozdíl v délce ventilu (musím ověřit).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...