Jump to content
Standa 1

Automatická převodovka Peugeot 807

Recommended Posts

Dobrý den

Chci se zeptat ,kde najdu měření oleje v automatické převodovce, kolik a kde jsou filtry,co tam přijde za olej a kolik litrů.dekuji za info

Jelikož jsem koupil Peugeot 807 a zaradim zpátečku na rovině couve do kopečka kousek a stojí je slyšet čerpadlo jak tlačí .Napadlo mně málo oleje.

Děkuji za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr je uvnitr prevodovky a nemeni se, az pri repasu. olej kontrolni mereni hladiny nema. je na to postup kdy pri sundanem vypustaku dolivas olej tak dlouho az oleje zacne tect. je tam trubicka urcujici hladinu  . navod najdes spise pres google  . zadej change oil hp4-20 , teda pokud mas 4 kvalt , u sestikvaltu netusim postup ale google bude vedet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem byl dnes v Peugeotu.

Tam mi řekli že automat 807 ještě nedělali.Tak jsem si vzal olej a dali mi nahlédnout do schémat jak na to.

Našel jsem dolevaci, vypouštěcí i kontrolní šroub.Kdyz jsem ho povolil asi cca 0,5litru vyteklo, zkoušel jsem to projet a jede líp.Porad je slyšet jako když klouže lamela,na zpátečku už couvá ale začne klouzat lamela když je delší kopec a pak se auto zastavi a je slyšet jak to nemůže utlacit.Napadla mně ještě špatná lamela,ale nevím jestli to mám řešit nebo auto vrátit prodejci a trvat na vrácení peněz.Dekuji za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajny servis ten autorizák :myslim, dali ti nahlédnout obrázky, ať si to vyměníš sám?  ještě chápu, že se do toho nechtěli pouštět, když to u nich nikdo nedělal,  ale odkaz na jiný autorizák, kde dělají automaty (nebo kde je nechávají smluvně dělat) by ti měli dát automaticky :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 14. 10. 2018 at 19:09, Pe.Tr napsal:

filtr je uvnitr prevodovky a nemeni se, az pri repasu. olej kontrolni mereni hladiny nema. je na to postup kdy pri sundanem vypustaku dolivas olej tak dlouho az oleje zacne tect. je tam trubicka urcujici hladinu  . navod najdes spise pres google  . zadej change oil hp4-20 , teda pokud mas 4 kvalt , u sestikvaltu netusim postup ale google bude vedet ;)

Hele zjišťoval jsem info a mám tam označení převodovky AL 4

Kontrolní šroub oleje je za kolem 30klic?

Jestli jo tak jak jsem to měl cca před měsícem v servisu tak cca půl deci vyteklo a je ho tam ještě dost.

Mám problém cca po 40km se převodovka hodí do nouzového režimu píše porucha převodovky, nevím jestli je to tím že je tam hodně oleje.

U vypustaku je jen klasický šroub

Nalévací jsem našel ale je dost strhaný.

Děkuji za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím.

Mohl by mi někdo potvrdit správnost navodu dle youtube

VIN VF3EB4HSJ13376559.Měl bych mit AM6.jaky olej koupit?

Někdy mi nechce za studena přeřadit z 1-2 nebo 2-3. Chci zkontrolaovat hladinu. Před 30.000km (po koupi) mi doleval litr.

Díky.

 

Edited by Vlado81
Špatný odkaz video. Nedaří se mi smazat první

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video s výměnou oleje je OK, diagnostika je nutnost, na čištění hadr, co nepouští vlákna.Při dolití toho litru měl diagnostiku a dodržel postup?. Máš AM6. Olej třeba tady https://www.citroeny.eu/prevodove-oleje/mobil-esso-atf-1-litr-prevodovy-olej-am6-9980d4-9730af-jws-3309.html

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diag mám.

Ohřeju na aspoň 65°C olej prevodovky(podle diag)demontuju střední šroub(nemělo by nic vytect?)Funguje jako kontrola množství. Potom vyšroubuju ten krajní aby vyteklo skoro vše. Dám tam krajní i vnitřní a doliju nový.Asi projedu kousek, vyšroubuju ten vnitřní aby vyteklo vše nad potrebnou hladinu.potom teda nastaveni(nejake v diag)ještě nevim jak.

Jen ten konec videa je divný. Jako by to spíš proplachoval. Nebo tam nalije moc a pak vyšroubuje ten šroub aby to co je navíc vyteklo.

Diag nevim jestli měl. Dělá 20let převodovky. Našel sem na googlu.Chtěl sem poněm výměnu ale říkal že je to zbytečný když chybělo. Že se dolije a misto po myslim po 50tis se vymění po 30tis. Proplach nedoporučil kvuli filtru uvnitř. Že by se mohlo neco z filtru dostat ven a napáchat spíš škodu.

Diky za ten olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro vypuštění nemusíš mít olej zahřáty. Demontuješ oba šrouby - dva v jednom. Vypustíš olej a doliješ nový a trochu navíc, aby mělo co vytéct přikontrole hladiny. Potom zahřeješ olej , projdeš v klidu několikrát P-R-N-D, nikam nejezdi, až dosáhneš požadované teploty, demontuješ ten malý šroubek a měl by ti vytéct olej. Jak začne jen lehce kapat, namontuješ šroub zpět. Dělá se to s nastartovaným motorem. A můžeš tu výměnu několikát zopakovat. Pak podle množství vyměněného oleje spočítáš novou hodnotu ukazatele "stavu" oleje a změníš původní hodnotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...