Přejít na obsah

Recommended Posts

Ahoj,

ač mám 2 pažouty, jeden je za hranicí životnosti a druhý taky stárne... Navíc teda ne uplně vždy vyhovuje mým potřebám. Peugeot nenabizi vyhovujici vuz a tak musim ke konkurenci.

Nejvíce uvazuju o Ford Ranger, druhy v rade je VW Amarok.

Je mezi vámi hodne techniku, kterí znaji auta docela do hloubky. Dokazete rici na co si dat pozor (například Ranger jen s manualni převodovkou, protože automat …..).

Diky za jakekoliv info.

T.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No tahle kategorie má spoustu svých specifik. A je asi potřeba aby jsi přesně věděl na co to auto potřebuješ. Jestli spíše jako tahač přívěsů nebo jako auto do těžkého terénu. Co vím já tak většina těhle aut která jsou volná na trhu jsou vyřazené služební auta od různých poruchových služeb ( elektrikáři, plynaři, vodáci apod. ) takže to jsou auta sice servisovaná dle požadavků výrobce ale určitě jsou to auta která za sebou mají dost těžkou službu. A většinou jsou to auta na kterých se řidiči střídali a rozhodně je nikdo nešetřil navíc většinou ty auta jezdili naložený minimálně na 75% váhy od začátku do konce služby u těch firem.  Co se týče zmiňovaných tak bych řekl že Ford je z těch pracovnějších a VW je spíše z těch prémiovějších v této kategorii. VW se dělají i s " velkým " motorem Rangery tak " velký" motor nemají. Na druhou stranu VW bude asi lépe držet cenu než Ford. Tuším že VW na tom bude trošku lépe co se týče váhy nákladu na samotné auto nebo vlek.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mluvíš o jetých vozech, tak Ford tam dával naprosto libový 3,2 TDCi pětiválec, cca 200 koní. Motor původem z transita, držák. Do těch nejnovějších, evropských, si ale nejsem jistý jestli ho ještě dávají.

EDIT: tak ještě se tam dává, oproti motoru od VW bych tomu pětiválci věřil víc

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-ranger-4x4-limited-3-2-tdci-200km-a6-off-road-hak-nawigacja-od-reki-ID6BqBQh.html#73a6821eea

Upraveno uživatelem David 106s16

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Uvazuju o novem nebo o zanovnim. V reci VW to znamena jedine V6 3.0 protože nic jiného uz se nedela.

V pripade Rangeru mam na vyber 3.2 nebo 2.2 a uvazuju pouze o te 3.2

Zatímco Amarok ma 8 stupnovy automat, kterého bych se nebal, ale nemá redukcni převodovku. O automatu Rangera nevim vůbec nic nez ze je to 6kvalt. Zadny predvadeci Ranger v CR nemá motor 3.2 a k tomu automat :-) Manual ma udajne převodovku z F150, tedy auta o kategorii většího. Ranger ma redukcni převodovku.

Pokud jde o testy, většinou vitezi Ranger, Amarok je na druhem miste. Obcas si role prohodi. Parametrove vitezi Ranger (uhly, zatizeni, brodivost, zatez na tazne,...) je ale potřeba rici, ze nemam v planu dostavat auto do extremu, kde by tyto parametry mely hrat nejakou roli.

Proc o takovem auto uvazuji:

Obcas potrebuji projizdet terenem, kde se 407 nemam absolutne sanci, občas potrebuji projizdet bahnem, kde jsou na hrane "silnicni" ctyrkolky jako Audi Qx.

Zdalo by se, ze prestreluji kategorii, ale potrebuji mit moznost auto poradne nalozit. Sebevetsi "klasicke" auto ma uzitecne zatizeni kolem 500-600kg, snad XC90 ma vic, ale potrebuji vozit cca 750kg, občas i vic a nechci byt na maximu co auto snese.

Docela mi vyhovuje princip ciste kabiny a "spinaveho" nakladniho prostoru.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Vím že je dnes moderní mít automatickou převodovku. Vím že ještě dnes je spousta lidí kteří tvrdí že automatická převodovka je pro blbce. Ale podle mě do auta této kategorie je vhodnější manuál.  Přiznám se že zatím ač by se dalo říci že za volantem jsem dospělí( 20 let kariéry profiřidiče) ale k automatu v osobáku jsem zatím nedospěl v městském busu už nic jiného není ale tam už si taky nedovedu představit manuál. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Menicovy automat si myslim, ze nebude zla volba.

Co tak Mitsubishi resp jeho dvojca Fiat Fullback?

Osobne sa mi pacia pickupy ale tie predavane v europe vyzeraju divne. Najkrajsi je asi RAM :-)

@Vena garážmistr pamatam si autobusy MHD s manualmi, to musela byt sranda :-) casto som vidal jak s tym vodic zapasi, lebo tie kvalty tam nesli najlahsie

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak ony ty americké pick-upy jsou úplně jiná liga. Kdysi jsem v NSR viděl Forda F-750, ten měl i takové schůdky aby se tam dalo vylézt. A motor, to byla kapitola sama pro sebe, Caterpillar,6 válců v řadě, takový ingot původem snad v nějakém buldozeru.

Ale takový RAM, nebo Toyota Tundra, to by šlo.

Ještě tak na okraj, pokud to má být první zkušenost s pick-upem, doporučuju delší zkušební jízdu. Sedí se v tom tak zvláštně, sedadlo je vůči podlaze celkem nízko a nohy jsou natažené dopředu. No a ta lavice vzadu je tak maximálně pro děti, dospělý má kolena pod bradou a opěrák má blbý sklon, je dost kolmo.

A pak ještě jeden detail, ne na každém se dá zamykat to zadní čelo. Což je teda jedno, když to nemá kryt, ale s tou budkou už to pak je celkem problém. Ale možná už je to dneska jinak, já mám zkušenost akorát s Rangerem rok cca 2010, tenkrát to byla spíše Mazda B-fighter s logem Ford.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jo to sezení je pravda, na to že jsou to poměrně velký auta, tak kabina je malá. Mám zkušenost s Navarou předchozí generace, půjčuju si ji na tahání 8m vleku s lodí - 3,5t. Dopředu se se svými 190cm v pohodě vejdu, za mě má ale problém 7mi letej kluk na podsedáku se vejít, navíc zadní dveře úzké. Ale jinak svezení v tom není špatné. U Navary mi ale chybí mezinápravovej diferenciál, 4x4 je natvrdo, takže jen na nezpevněném. Zas ale redukce a uzávěrka zadního diferenciálu. 

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×