Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Fap-emise


Guest misina25

Recommended Posts

Milane chtěl jsem toho kupovat už hodně, ale 306 jezdila tak kráááásně a to bez ironie :)

Raději ti nebudu psát co jsem nakonec koupil, už jsem se setkal ze stany dlouhodobých peugeot kolegů určité zatrpklosti :)

A tomu průseru v A, když jsem ti to psal ještě jsem vůbec neveděl že zpet na značky to dostane pouze v A a odhlasit to nešlo, platilo se parkování a byl to pěkný opruz v eurech zádná frajeřina to nebyla.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Využiju tohle vlákno ke svému dotazu. Tchán má Citroen C5 z roku 2010, je to už EURO 5. Auto koupil od prvního majitele, na první STK/emise ho v roce 2014 vezl až on. Resp. měl to řešené přes servis a přestože mělo auto zvýšenou kouřivost, tak prošlo. Stejně tak při emisích v roce 2016. Ovšem teď v roce 2018 už ho vyhodili. Součinitel kouřivosti má být do 0,51, on má 1,37🙄 Stejně tak je mimo povolený interval i rozptyl ze 4 měření. Byl na diagnostice v Citroenu, tam mu zjistili, že dle záznamů byl filtr měněný asi 10tkm před tím, než auto koupil. Diagnostika normálně načetla naplnění filtru, odhadované množství sazí ve filtru, zaplnění filtru, atd. Jediný podivný údaj je rozdíl tlaku před a za filtrem - 0 mbar. Zároveň filtr v autě zřejmě fyzicky je, už dřív se v servise koukali do výfuku a tvrdili, že ho tam vidí.

V Citroenu mu řekli, že ta kouřivost je vysoká i na auto bez filtru, takže tipujou ještě vadné vstřiky a pokud se v tom někdo hrabal, tak možná i přehraná ŘJ a prej není jisté, jestli se ji v tom případě podaří vrátit do původního nastavení, takže - FAP 20000Kč, test vstřiků 15000Kč a nová ŘJ 35000Kč...  No a teď babo raď, co s tím. Je možné, aby byl filtr v autě a to přitom kouřilo víc, než leckteré bez něj (dle servisu)? Jinak auto jede normálně, spotřeba je taky normálu (spíš výborná na tak velké a těžké auto), dia nehlásí žádnou závadu, všechny hodnoty dle dia v Citroenu v normě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to, že to měl v rukách nějaký "čiptuner". Mám také Euro5 a kouřivost 0. Regulérní STK, žádný servis nebo kamarádi :myslim 
Dokud to někdo fyzicky nerozebere, tak se přítomnost filtru neprokáže. Oblbnout elektroniku považují "čipmánci" za čest, na to bych nespoléhal :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, Ajap napsal:

Zároveň filtr v autě zřejmě fyzicky je, už dřív se v servise koukali do výfuku a tvrdili, že ho tam vidí.

To by mě zajímalo, jak pohledem do výfuku zjistili, že je tam FAP, respektive vložka v obalu FAP.

Byl proveden kapesníkový test koncovky výfuku :D.?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám nějaké nové informace:

FAP je původní a do systému zasahováno nebylo. Čímž odpadá potenciální výměna ŘJ. Hodnota "od výměny" je ukazována chybně, našel jsem na internetu psanou na chlup stejnou hodnotu výměny, kterou to píše i jiným těmhle autů. Je to 65535-6km, tedy 2 na šestnáctou...

Hodnoty ze starých EK bohužel nemám, jak jsem psal, šlo to přes servis a auto prostě prošlo, takže údaje v protokolu neznamenají nic a jiné nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad, mluvil jsem se Strakim a říkal, že nad 150tkm nájezdu není šance bez výměny půlky motoru přes emise legálně projít. Všechna čest jeho zkušenostem, ale spíš bych řekl, že dostává do ruky omezený vzorek případů, protože pokud by to platilo plošně, tak jsou aut PSA s motory RHR a FAPem plná vrakoviště (a samozřejmě i ty internety😁).

Akorát mně je divný, že to tak "hulí" i s FAPem a přitom jinak je motor chováním, spotřebou atd. zcela OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Ajap  oa ta ZATIM prazdna vrakoviste jsou doted proto ze prochazelo to nejak ojebat, emulovat, uplatit. Situce se ale i v CR na tohle tema dost dramaticky meni a tak se asi ty vrakace zacnou plnit. K romu se hodi precist si Ozzyho storry o tom co jeko kamarada stala nahodna kontrola takkhle ojebanyho auta v Rakousku. Ohodnotili to na cenù nove slusne vybavene Faby a to NE opravu, ale jen na pokutach:myslim  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem četl, ale on nemá vykuchaný FAP, auto je v origo stavu. A předpokládám, že v Německu, Rakousku, Francii ty STK dělaj poctivě, tak by snad muselo být něco "slyšet" i odtamtud. Snažil jsem se hledat pomocí překladače na francouzských fórech a nic jsem nenašel...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, nakonec píšu, že je vše původní, protože:

- filtr v autě fyzicky je (tedy není vykuchaný)

- mluvil jsem s prvním majitelem a ten ho neměnil (a proč by to zatloukal, kdyby jo)

- jediný "důkaz" o výměně je záznam v ŘJ, u kterého jsem na internetu našel, že stejný počet km od výměny filtru ukazuje diagnostika více lidem, přestože filtr neměnili (65536km).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reknu to takhle, mam taky filtr v aute - ale praskly, najeto 260.000, jednou cisteny wapkou pred cca 80.000km a emise 0.37. Mi prijde, ze pokud ten filtr neni echt dira skrz nebo uvnitr rozsypany, tak snad takovou kourivost jako mas ty proste s filtrem nedosahnes. S Xsarou 1,9D me chtel vyhodit, za to, ze auto ma kourivost skoro 2.0, coz je limit. To je stary komurkovy diesel a samozrejme zcela bez filtru.

Jinak zaznam o vymene filtru je jen par kliku v diagnostice, auto pak mozna bude i chvili spokojene. Jsou taci co takhle resili "vymenu", kdy jim auto hlasilo, ze maji filtr vymenit a neustale jim svitilo hlaseni na palubni desce. Pozdeji se to ale projevi nejakym problemem.

 

Jeste bych se prvniho majitele zeptal, zda po nem auto nechtel ovymenu filtru - resp. nemelo zavadu.

 

A po kolika kilometrech se nyni spousti regenerace?

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle předchozího majitele auto žádnou závadu nemělo, nic nehlásilo a jezdilo normálně. Ani teď nejeví žádné známky závady, zatím má od koupě najeto 55tkm a jede a chová se normálně a nic nehlásí. Dle dia je FAP naplněný cca z poloviny a regeneruje co 450km. Kdyby nemuselo na emise, tak o žádném problému (nebo "problému") nikdo neví...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 10. 2018 at 20:09, Ajap napsal:

Ne, prej rozdělali výfuk a koulali, jestli uvidí tohle:

Kde a jak to rozpojovali nevím, nebyl jsem u toho, ale tchán ano.

 

A videli to v obou castech? Nebo jen v jedne? On katalyzator na druhe strane vypada podobne.

Upraveno uživatelem MJSytic
příspěvky se citují bez obrázků
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Ajap napsal:

Dle předchozího majitele auto žádnou závadu nemělo, nic nehlásilo a jezdilo normálně. Ani teď nejeví žádné známky závady, zatím má od koupě najeto 55tkm a jede a chová se normálně a nic nehlásí. Dle dia je FAP naplněný cca z poloviny a regeneruje co 450km. Kdyby nemuselo na emise, tak o žádném problému (nebo "problému") nikdo neví...

Jak s tím jezdí nový majitel? Jestli on tomu alespoń občas pořádně vyžene pavouky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem byl vloni na emisích tak mi na první pokus naměřili 1,39 kouřivost(214 tkm,původní Fap).S každým dalším pokusem to bylo lepší a lepší....Až na šestý pokus tůrování motoru spadla kouřivost na 0.49 což je uspokojilo.Jak píše Agrafik byl jsem poučen o vhodnosti občas vytáčet motor přes 4000 ot a nejezdit jen na spotřebu....Je ale pravda že auto nekouřilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...