Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Citroen C4 1.6VTi


Guest StibTo

Recommended Posts

Auto se teď v poslední době 2x přihlásilo o doplnění motorového oleje, takže jsem si to začal psát. A taky trochu pročítat toto i jiná fóra kvůli zkušenostem ostatních majitelů. Pravděpodobně jde o problém s viskozitou oleje, který výrobce doporučuje. Zároveň (nikoliv překvapivě) o nesmyslný interval výměny 30.000km - spíše se dá doporučit měnit po 15.000km (což je stejně plán). Taky bych měl někdy zkusit zjistit, kolik se toho vejde mezi minimem a maximem na rysce měrky.

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o problém s viskozitou, resp. se sníženou HTHS viskozitou. Je to fenomén známý u všech automobilek, které oleje se sníženou HTHS viskozitou používají. U všech mých aut jsem okamžitě přecházel z olejů se sníženou HTHS na oleje s normální HTHS. Ostatně kromě našich zdrojů lze čerpat z mnoha světových zdrojů ať německých, belgických, holandských, ruských kde je luxusně zdokumentován negativní vliv olejů se sníženou HTHS na motor. Bohužel spousta lidí stále tvrdí "výrobce ví nejlépe jakou náplň použít", ale už si neuvědomuje, že výrobce to nepoužívá dobrovolně, ale z důvodu snížení emisí nařízených úředníky z EU. Stejně jako fakt, že spousta motorů se používá v různých autech a některé automobilky předepíší olej se sníženou HTHS, ty lepší naopak s normální HTHS, resp. ty, které zvládají plnit limity napříč portfoliem. Vše jen z důvodu snížení pár gramů CO2. Životnost nikoho nezajímá, vlastně nemůže. Pravidla EU jsou neúprosná. 

Upraveno uživatelem kratales
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@kratales  no - a teď je to 10.000km od výměny v autorizovaném servisu a 5.000 před 1/2 intervalu, kdy tam mohu nechat dát olej s tou normou A3 tedy s normální viskozitou (viz. třeba ZDE). A nebo dokonce 5W40. Problém nastane až bude zase interval předepsaný výrobcem - auto má servisní knížku a rádi bychom jí zatím udržovali :myslim

 

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@StibTo Kamarád to dělá taky že při odjezdu z autorizáku to vypustí a dá tam A3/B4 olej. Ono bohužel tyto oleje, pak inteligentní dobíjení a další blbůstky ve skutečnosti dokáží fakt něco maliličko ušetřit a každý gram je pro automobilku sakra dobrý. Limity musí plnit napříč porfoliem, tak musí udělat spousty eko motorů ať pák můžou vesele valit i silné bestie. Viz. třeba VAG koncern, kdy valí TSIčka, ať pak vesele můžou prodávat třeba Audi RS Q8 a nemusí platit obří pokuty 🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@kratales   no tak mám 5.000km na to vybrat ženě do auta nějaký A3 olej :)   Je fakt, že ve stavu 66.000km se měnilo za použití Total Quartz Ineo MC3,ten se pak i doplňoval. A auto máme od stavu 62.500km a vše nasvědčuje tomu, že první majitelka s tím jezdila do autorizaku Citroen > tedy předchozí výměny (dvě) oleje byly na 99.9% také za použití C3 normy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo tady https://www.millersoils.cz/synteticke-longlife to píšou no...

Všechny motorové oleje Millers Oils typu "Longlife" mají nejmodernější aditivaci ACEA C3-16,

která poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje ACEA A3/B4 bez C3.
Stejně tak všechny ostatní aditivační balíky ACEA C1, C2, C4 a C5 jsou vždy s nenovějším rokem vydání.

Dříve oleje specifikace ACEA C3 neposkytovaly tolik ochrany motoru,
kvůli snížení obsahu SAPS protiotěrových aditiv.

ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.

Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání
od C3-04, C3-07, C3-08, C3-10 až po C3-16 a další.

Míra ochrany je od roku 2010 (ACEA C3-10) stejná jako s oleji ACEA A3/B4 bez C3!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56    tak Kelly není samozřejmě zrovna na náplně nejvhodnější.... TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 - 5 litrů dokonce 1.995,- s DPH ovšem cena na klub 1.028,- s DPH.

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56  díky já svůj příspěvek předtím upravoval tak sorry - na Pemu jsem teď koukal také ale jak se výše dočteš - řešíme, že C3 je sice předepisováno výrobcem, ale z důvodu vyšší spotřeby oleje u staršího vozu bude chodné nahradit A3/B4 ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...