Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

STK a FAP


proreo

Recommended Posts

před 1 hodinou, proreo napsal:

offtopic : @Charlie 607 s euro 3 s FAP mozes veselo do nizkoemisnych zon v Nemecku, mas narok na zelenu plaketu. :)

Nemůžu, homologováno je to jako euro 3 a plaketa je oranžová, řešil jsem i s homologačním odd. Peugeotu, protože v TP nebyl dostatečný zápis emisní normy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Scratch napsal:

Protoze muj fap stoji 42000, proto budu delat vse pro to, abych nemusel kupovat jiny.....

 

Jasně je to balík jako prase ale zase když to vemu tak, že po jeho výměně můžeš zase jezdit vesele dál, tak bych to až tak nehrotil, přeci jenom když se ti vysmolí cokoliv jiného dražšího rázu tak to auto prodáš? Samozřejmě se na to nedívám zcela objektivně , jelikož mne nové DPFko nestojí takovou raketu ale zase svezení ve tvé lodi a v mém čistě bezemocionálním voze je sto a jedna, možná proto je takový rozdíl i v ceně.

Některé automobilky to prostě berou s tou cenou nového FAPu hodně vážně a jiné zase dostaly rozum a např. škodilak chce za nové DPFko 12-15tisíc, nový EGR 13-16tisíc včetně práce, což si myslím není taková raketa, prostě čím novější technologie, tím dražší opravy/výměny.

Upraveno uživatelem Tony Stark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Pacho69 napsal:

Scratch: Hele, se mi zdá, že spíš děláš vše pro to, abys ho co nejdřív naplnil :D. Leda, že tím myslíš, že ho včas prodáš ;)

cim rychleji (rozumej na dalnici na vyssi otacky) jedu, tim si spis cistim :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Pacho69 napsal:

Si nemyslím, čím víc to spotřebuje paliva, tím víc to vygeneruje sazí. Sice je spaluješ, ale filtr stále plníš. :myslim

takze v mestskem provozu za 5L kadla kadla na 1800ot. je lepsi nez za 8L ve 3500 ot. treba na petku, kdy se zvysuje teplota sazi a filtr se cisti? Ale no tak...........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je otázka, kolik sazí v kterým režimu vyprodukuješ. Reálně v tom nemusí být rozdíl. Filtr se nečistí, částice se vypálí, ale tím se filtr jen dál plní. Provozem se filtr nečistí, jen stále více zanáší, až to víc už nejde. Vypálení sazí není čištění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pacho69Pri spravne funkci - teorie - tj. vzdy probehne cely cyklus aktivni regenerace by mel mit FAP zivotnost predpokladanych 180k km. Saze se spali za pritomnosti aditiva a neni technioicky duvod proc by se FAP zanasel. JENZE tohle je teorie a praxe strom zivota zeleny!:myslim

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Regenerace jen spálí saze, ale to není čistý proces, vznikne vysoce karcinogenní cerín, který tam zůstane. Aditivum tam je na snížení zápalné teploty sazí (s aditivem se zapálí již při 450°C, jinak cca 600°C), tím pádem je možné filtr vyrobit z levnějších materiálů, takže nový nestojí 60t ale 20t. Předpokládanou životnost mám tedy cca 250tkm, aktuálně mi při nájezdu 145tkm hlásí naplněnost 56%.

Takže technicky je samozřejmě důvod, aby se zanášel (právě cerínem) a část filtru se pak stává neúčinnou pro zachytávání sazí. Když se zanese, buď se vymění nebo v dnešní době, pokud vložka není prasklá, je možné jí vyčistit, což nemá hodnotu vložky nové, ale dávají záruku na vyčištěný i 100tkm.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Jsem čerstvě po měření emisí na našem Oplu s motorem Z14XE, rok 2001. Motor má funkční katalyzátor, dvě Lamdy a odstavený EGR ventil cestou zaslepení kanálu od sběrného výfukového potrubí, takže samotný EGR ventil pracuje, jen není co přepouštět. Ventil je elektronický, pětivodičový se zpětný vyhodnocováním jeho polohy do ŘJ motoru. Emisema prošel s velkou rezervou podle tabulky a porovnání předepsaných a naměřených hodnot, kdy maximální přípustné % CO je 0,5% a nejvíce bylo naměřeno 0,04% na benzín, na LPG vždy nula. Co se týče hodnot CO2, tak limit není a změřilo se maximálně 15,2% při benzínu a 13,9 na LPG. Lambda se pohybovala na 0,995 při benzínu a 1,002 u LPG. Auto plní EURO4. Horší to bylo na STK, kde se technik zaměřil na instalaci LPG, která je stejná ve voze již 12 let a vyhodil mě, ať jí nechám předělat, natáhnout jinak, nebo odstínit. Přitom ve stejné stanici STk už bylo auto se stejnou instalací nejméně dvakrát, má revizi zařízení LPG, ale na této STK vše marné ...

 

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na STK nemá vůbec co do instalace Lpg co kecat,pokud je revize LPG....provozuji od roku 2001 jen auta na Lpg,jediný co může zkontrolovat je tak platnost tlakové láhve,ale to má na starost ten co dělá emise,alespoň u nás....

Tě s tím Lpg vyhodil?co napsal jako důvod?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Ještě do včerejška jsem v tom žil taky. Přesně, za LPG ručí instalační firma a pak ten kdo dělá revize, navíc instalace je provedená podle a v souladu s homologací. Bohužel, přesto všechno jsem obdržel zápis do protokolu jako závadu B, z milosti, jinak C a STK na 30dní. Na STK jsem znova vyklízel kufr, ukazoval nádrž, chtěl i rodný list nádrže, ještěže jsem ho měl v dokladech sebou.

Zápis:

Vážné (B) - 6.1.3.6.3, Upevnění palivového potrubí / hadic je uvolněné, nespolehlivé, nebo způsob montáže palivového potrubí / hadic neodpovídá požadavkům a tato závada má vliv na bezpečnost, nebo spolehlivost systému.

Poznámky: "Potrubí LPG vedeno v blízkosti výfuku"

 

Na otázku, zda lze vidět homologaci instalace LPG na tomto voze a zda je tedy instalace podle ní provedená, když je podle ní potvrzená se kysela smál.

Jinak jsem psal jinde tento můj příběh, tak snad nevadí:

...
Byla a je to údajně bezproblémová, rozuměj bez buzerování, STK v Novém Boru, kam jezdí řidiči i z Děčína, aby nemuseli řešit problémovou STK v DC. Jsem ochotný vyřešit každou odůvodněnou závadu, o auto se staráme, ale tohle mne opravdu vyvedlo z míry.
Instalace je tak provedená od doby co jsme auto koupili. Ano je, byla, v jisté části u výfuku, jeho zadního tlumiče, kde sice teplo je, ale díky průchudu výfukových plynů skrze katalyzátor, střední díl tlumiče a trubky již ne takové, aby bylo výkonným zdrojem tepla. Navíc měděná trubka byla omotaná kabelem ekektroinstalace LPG vedoucí od ŘJ k multiventilu a palivoměru na nádrži, bez známek sebemenší tepelné zátěže. V diskuzi s technikem STK jsme dospěli až do stavu, že by se spokojil i s obalením místa alobalem, což je úplně absurdní.
Nakonec mi to teda celé předělali, měděnou trubku, letama pěkně tvrdou, vyřízli a nahradili flexi hadicí, kterou natáhli více jak 200mm od výfuku a následně napojili spojkou na původní trubku. Zaplatil jsem v dílně 650,-Kč a jel na opakovanou STK. Tak mi stejný technik STK opět auto prohlédl, byl spokojen, utrousil poznámku, že mi to v dílně LPG měli udělat zadarmou, když mi potvrdili pravidelně revizi LPG přestože podle něj byla provedena špatně, zaplatil jsem další 100,-Kč za opakovanou STK a odjel jsem.

Joko bonus jsem si vyslechl přednášku na téma jak je technik STK hodný, že mne nechá STK projít aniž bych měl ve voze řádně upevněnou rezervu - náhradní kolo. Na mojí reakci, že mám v autě, stejně jako celá léta opravnou sadu na pneumatiky a navíc kompresor, mi vysvětlit, že opravná sada je přípustná pouze u vozů, které mají indikaci poklesu tlaku v pneumatikách buď přímou, nebo nepřímou. Takže zase problém! Navíc jsem mu řekl, že mám zaplacenou celoevroupskou asistenční službu v rámci havarijního pojištění, tomu se také vysmál. Tak nevím, lze tedy mít pouze sadu na opravu pneu, nebo ne?

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš foto motoru,měl si jít s technikem do sporu ,nechat si zavolat šéfa STK ,že auto je u nich opakovaně a vždy prošlo...a má homologaci od firmy co montovala...jak daleko je trubka od výfuku?......

Mě chtěl dát taky C ,že mě u 406 break nesvítí pravé a prostřední brzdové světlo v křídle, zrovna se přetrhli kabely průchodem dveří a prasklá pojistka,tak jsem chtěl vidět v tom jejich deníku nebezpečných závad tuto chybu,ale to by nesmělo svítit žádný brzdový světlo,když svítí 1 ze 3 je to jen B....některý technici si hrajou na machry....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Instalace u motoru ač je blíže než 200mm a neodstíněná od zdroje tepla, teda motoru, chladiče, hadic chlazení není paradoxně problém, ač v metodice pro STK, kterou mi technik ukázal a okopíroval je tato podmínka také! Problémem byla instalace v zadní části vozu někde mezi vývodem z nádrže skrze podlahu (prostorem pro rezervu) a zadní nápravou, kde byla vedena podobně jako kabelář a brzdové trubky tak 60mm od výfukové trubky vstupující do druhého zadního tlumiče výfuku.

Co Vy na tu nepřípustnost sady na opravu pneumatik, kompresoru pokud auto nemá kontrolu tlaku v pneumatikách?

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...