Přejít na obsah
ozzy56

Značení benzínů

Recommended Posts

ráno v telce mluvila redaktorka, že označení benzínu 95 a 98 je na pistoli u čerpačky podle těch nových pravidel stejné :mrk, odpovídal jí nějaký odborník přes paliva a údajně se má jít raději k obsluze dovnitř zeptat, která pistol je na který benzín :mrk, to je fakt pravda, nebo si dělali v televizi prču ?? dokonce jí říkal, že je jedno, jaký benzín natankuje :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Když přijedu na Benzinu, podle nového značení, je natural 95 i verva 100 shodně označeno "E5". :D

Určitě je jedno, co tankují... :D Moje GTi jezdí určitě i na Speciál. :D

Upraveno uživatelem MilanF1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ono ZADNE auto ani motorka @MilanF1 nema rado BB. Nejlip je to videt na karburatorovejch veteranech, kdyz clovek pred zimou necha v karbci trochu takovyhodle benzinu. Na jare nenatocis, kdyz rozeberes karbec tak jsou tam podivny lepivy zbytky a pomuze jen cisteni UZ. Ale zrejme bude jeste mnohem a mnohem hur! Doby kdy jsme se ptali NE za kolik jazdis, ale kolik Ti to jezdi, to jsou uz jen Stare povesti ceske.... Brrr, po ranu mam nejakej splin!!! :roker      

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

mno, vidím, že je to s tím značením pravda, já sice tankuju naftu, ale stejnak nechápu, který blbec v Bruselu mohl toto pustit ven, přece nějaký rozdíl v benzínu 95-98-100 asi je :myslim, doufám, že na pumpách zůstane i staré označení...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já také nevím co s tím, přidávám do benzinu VIF, (do nafty taky, ale tady mluvíme o benzinu), motor jede hlavně za studena kultivovaněji (motory se vstřikováním mají za studena tendenci cukat, což souvisí s prácí řídící jednotky, která nestačí měnít poměry paliva a vzduchu)  a také by to mělo eliminovat BB. Teď ale poprvé budu mít přes zimu plnou nádrž u veterána.  Dříve jsem u vozů, které přes zimu stály dával do benzinu trochu technického líhu, aby případná voda na dně nádrže nezamrzla, jenže od dob přidávání BB tohle nedává smysl. Jenže on bude asi rozdíl mezi BB a technickým lihem v kvalitě i složení. Takže i do veterána z r. 1985 dávat VIF? U karburátorového vozu se jeho vliv na chod motoru pojevit asi nemůže, na tvorbu úsad ano, ledaže by skutečně dokázal ty BB nějak eliminovat.

Upraveno uživatelem Espero

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pro @Espero do karburattorovejch veteranu je podle mejch letitejch zkusenosti nutnej prazdnej karbec, plna banda aby netezavela a VIF. Jak nechas v karburaci benzin, tak i od znackovy nejmenovany zlutocerveny benzinky s nejdrazsim "premiovym"benziem byly ty lepivy usady!!!:myslim

Upraveno uživatelem pesastor

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 6 hodinami, pesastor napsal:

Ono ZADNE auto ani motorka @MilanF1 nema rado BB

Moderní motory by na to měly být stavěny, ne? Ač moje GTi má předepsaný min. N98. :D 

Na mé 106, jednobod, tam to dnešní N95 vezme a klidně tam je v nádrži rok a motor naskočí na první otočení. Ale to je stříkačka. Se zvýšením etanolu ale raději přejdu na premiové palivo.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

v Nemecku, to uz budu 4-5 rokov, som nad tym maturoval, lebo tam to neznacia oktanmi ale slovne a k tomu je tam este to E5 a E10. Niekde tam ale bolo napisane, ze do starsich aut nepatri E10, tak som zobral ten lacnejsi E5 zelenej farby, co bola bezolovnata 95-ka. Niekde este predavaju aj 91tku, myslim, ze sa nic nestane, ak ju clovek raz vezme.

v CR by mali ostat oznacenia ako doteraz s tym, ze sa doplnuju (uz ich vidam vsade) E5 a E10 a pre naftu B a nejake cislo. a Benzina tvrdi, ze ich Verva 100 nema biolieh ale nieco, co sa nazyva ETBE a hodne sa o tom pise na moto-forach, ze to tam tankuju na zimu.

off topic - pozeral som nejaku americku show o autach a tam typek vravel, ze ked vezme auto, ktore stalo 20 rokov, tak ho v pohode s tym starym benzinom nahodi. A ze ten novy benzin s etanolom po roku spravi usadeniny a musi sa to cistit atd. (to nam pekne zavarili legislativci, jednak tankujeme takyto vytvor a jednak ten etanol sa ziskava vlastne z potravin...)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem o tom psal na vlakne "za kolik tankujete": Na SK v okoli Trnavy u Shellky jsou VSECHNY benziny vc. premioveho V Power Racing oznaceny jako Ë5, takze NIKDE neni zaruceno ze neobsahuji bioslozky!!!:grr

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

asi jsem starej a blbej  @proreo ale podle vykladoveho slovniku Ethyl-terc. butyl éter. Potenciální náhrada MTBE v automobilových benzínech za účelem zvýšení podílu „biosložek“ využívaných jako motorová nebo jiná paliva. Jeho výroba je obdobná jako u MTBE a vychází z etanolu a izobutenu.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ano, ale najlacnejsia forma je naliat etanol do benzinu. Drahsia je vytvorit tento ethyl a pridat ho tam. preto pisem, ze druhej generacie. Na tych moto-forach to chvalia...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já se docela desim, co to udělá a hlavně za jak dlouho s HDIckem. Mít starý škopek před r.v. 2000 tak na tom budu dobře, protože ty to poberou, když jezdí i na fritovací olej, ale ty nový..kort ty naše vysokotlaké...no...Bůh nám pomáhej. Modlím se, aby zůstala nějaká alternativa nebo aditivum.  Když i nový motory s tím mají problémy, protože jsou haklivy na kvalitu. A toto mám bohužel potvrzené i z autoservisu. Odchází turba, vstřiky... všechno zas..hnojeny od babkovky (babi.ovky -repky)...

Přejmenování je jen začátek...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

aditivovane sa predavaju, napr. Shell a Benzina atd. Mozes tam liat VIF aj sam.

Problem v nafte je sira. Tym, ako sa odstranuje, odstrania sa aj ine vlastnosti, napriklad mazacie, a potom sa to tam musi pridavat.

My sme mali problem na novom benzine uz pri 2600km. je to aj kvoli tomu, ze euro 6 vyzaduje, aby emisny system fungoval prakticky hned, a to nie je kompatibilne s nasou N95 :-)

 

na zaver, neboj sa, nikto nic nepremenuje, len sa doplni oznacenie, teda vlastne doplnilo, uz to vidam nejaku dobu vsade

Upraveno uživatelem proreo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem se špatně vyjádřila....  Myslela jsem tím, že až budou nová paliva, tak na to vymyslí nějaké aditivum, aby na to ty naše HDIcka jezdily. Teď jsou aditivovana, to vím, ale ještě tam taky není tolik bioslozky...

 

Nemám se bát?  Jako toho, až v naftě bude 20% a více bioslozky? Ano, teď proběhlo JEN přejmenování, nová paliva teprve budou. A těch se bojím. Ale to sem možná ani teď nepatří..je to tu o přejmenování...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Eurooil ma naftu bez biozlozky, ale niekde som cital nazory, ze kvoli tomu horsie maze

Ak mas znameho v armade, oni maju paliva tiez bez biozlozky asi kvoli dlhodobejsiemu skladovaniu, snad este vedia, ako sa kradne ;-)

 

@Luciferka to aditivum bude uz sucastou tej nafty podla mna. Ani teraz predavane nove naftaky nepojdu na 30% biozlozku, myslim, ze tie su na max 7 alebo 10 %

Upraveno uživatelem proreo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×