Přejít na obsah
JVP

Doporučení servisu - Praha a okolí

Recommended Posts

Prosím, nemáte někdo tip na opravdu dobrý servis, který má zkušenosti s vychytáním zdroje vibrací v řízení na 5008? Reklamovalo se v autorizáku, byly vyměněny silent bloky a kotouče, vyvažovalo se i na ose, ale přesto do řízení při rychlosti nad 130km/h lezou různé vibrace.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To by mne taky zajímalo. Mám 5008 1.6 HDI r.v.2012 a každou chvíli mi při jízdě nad 90 km/hod něco vibruje. To něco - pocit jako když najedete na tu bílou bezpečnostní čáru na kraji vozovky, ale je to jemnější. Myslel jsem, že jsou to špatně sjeté pneumatiky, ale nebylo, výměna brzdových kotoučů ani destiček nepomohla. Naprosto nepravidelně. Na chvíli pomůže, že zmáčknu brzdu. Vibrace okamžitě přestanou, ale za okamžik se objeví znovu. Mám najeto 170 000 a nevím zda to nemůže souviset se spojkou. Když ji při volnoběhu zmáčku, tak začne takové jemné bouchání, jako když klapou ventily v motoru. A další je, když startuju se zmáčknutou spojkou, tak to autem po nastartování resp. v okamžiku nastartování trhne. Když spojku zmáčknutou nemám, tak to trhnutí nenastane. Nemáte někdo s tím zkušenost? Díky moc za jakoukoliv informaci.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Hele i v uživatelským manuálu se píše, že máš startovat bez sešlápnutý spojky... možná v nějaký arktický zimě bych přemýšlel nad startováním s odpojenou převodovkou, ale tady mě to v životě nenapadlo. Tak se startují auta z osmdesátek nebo starší. Auto jsi kupoval nové?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

myslím, že to ani nenajde :)

kdysi se v autoškolách učilo před startem sešlápnout spojku, pak se na to zapomnělo a nakonec někdo vymyslel nešlapat vůbec :D (myslím američan), co jsem poslední roky četl manuály různých značek vozů, nikde nebylo nic psáno o sešlapávání spojky před startem, ale osobně šlapu spojku vždycky--starého psa novým...

jinak se sešlapuje proto, aby starter točil jen motorem :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle je ale uplně v každý manualu, a je to snad normální. Odlehčím starteru, obzvlaště v zimě

Jediný co nedělám pokaždý je ten neutrál, nevim proč bych to dělal. Davam ho akorát v silných mrazech kdy nechám převodovku protočit na místě

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

já tam nic takového nemám. Pouze pro automat, že musíš mít N a stát na brzdě. Jinak o šlapání na spojku ani slovo, o brzdě taktéž:

Snap 2018-10-11 at 14.13.06.png

Z mého pohledu naopak nezatěžuju spojku, protože když nastartuji bez spojky, roztočím spojku, převodovku a rozproudím a rozeženu olej. Se sešlápnutou spojkou při puštění spojky jí třeba část není v lázni...

Upraveno uživatelem Pacho69

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No jsem rád, že jsem tady rozpoutal takovou diskuzi, ale by mne spíš zajímalo jádro toho problému. Já, kromě cca 5 let, kdy jsem měl automat, zbylých 37 let řidičské kariéry, jsem vždy mačkal spojku a už to asi měnit nebudu...Auto sice nemám od začátku, bylo předváděcí do provozu 6/2013, tak teď právě 3 roky a najel jsem cca 135 000. A tyto problémy se objevily až teď, cca poslední 2 měsíce.

1. ty vibrace při jízdě 

2. to bouchání při stání a volnoběhu a to, že je to takový rozdíl (se zmáčknutou spojkou a bez) jsem si všiml dnes.

Vzhledem k tomu, že jsem teď do něj investoval za vstřiky a další údržbu cca 45.000, tak ho nechci dát pryč, ale taky do něj nechci solit další peníze. Proto mne zajímá především co s tím. Zda jen spojka nebo i setrvační nebo ...Má s tím někdo zkušenost?

Byl jsem už ve dvou značkových servisech - Jeden ten stávající Peugeot, kam jezdím teď, pak Citroenu, kam jsem jezdil se svým bývalým C4 Grand a ještě jeden neznačkový, ze mne vytáhly peníze, opravili ještě něco dalšího, ale toto ne...

Na vibrace - Postupně výměna pneu, předníchkotoučů a destiček, zadních destiček

Na bouchání - výměna 2. a 3. vstřiku...

Takže už jsem dost naštvaný...

Proto díky za každou rozumnou radu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 4 hodinami, Pavel1957 napsal:

Je to možné:mad: Ptám se asi blbě, ale co s tím? Vyměnit spojku, setrvačník nebo jenom něco? Díky

Dvouhmotový setrvačník spojky, který tlumí vibrace a kmity od motoru. Když už se to rozebere stojí za zvážení, jestli není lepší vyměnit komlet spojku i s dvouhmotou. Bod 2, kde píšeš

před 8 minutami, Pavel1957 napsal:

to bouchání při stání a volnoběhu a to, že je to takový rozdíl (se zmáčknutou spojkou a bez) jsem si všiml dnes

mě utvrzuje v tom, že to dělá dvouhmota. Která asi nebude taky nic lacinýho. Radši jsem po ceně za komplet spojku nepátral. Mám najeto cca  127tis.km.

Jak přišel servis na ty dva vstřiky? Dělali test všech čtyřech nebo na nich už byla velká korekce?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 26 minutami, Pavel1957 napsal:

Vzhledem k tomu, že jsem teď do něj investoval za vstřiky a další údržbu cca 45.000, tak ho nechci dát pryč, ale taky do něj nechci solit další peníze. Proto mne zajímá především co s tím. Zda jen spojka nebo i setrvační nebo ...Má s tím někdo zkušenost?

Byl jsem už ve dvou značkových servisech - Jeden ten stávající Peugeot, kam jezdím teď, pak Citroenu, kam jsem jezdil se svým bývalým C4 Grand a ještě jeden neznačkový, ze mne vytáhly peníze, opravili ještě něco dalšího, ale toto ne...

Na vibrace - Postupně výměna pneu, předníchkotoučů a destiček, zadních destiček

Na bouchání - výměna 2. a 3. vstřiku...

Takže už jsem dost naštvaný...

Proto díky za každou rozumnou radu

Nikoli pro Pavel1957, ale pro ostatní: jste mi měli za divné, proč radím dojet k nám do servisu... pokud se všechny starosti a zklamání dají předejít tím, že ujedu 2x200 km...

Do tohoto vlákna píšu první příspěvek, ale podobných vláken tu už bylo... Vždy mi bleskne hlavou z klasických pohádek: tak rozsviť lampáš a hledej, hledej... Není, to už by tady někdo napsal.

 

Upraveno uživatelem P607Olda

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

vibrace do volantu jsme tu někteří řešili - mě například měnili silentbloky za tvrdší. Bouchání může být dvouhmota.

Komplet díly spojka s dvouhmotou se podle mne 10tkč vleze. Plus k tomu práce.

Upraveno uživatelem Pacho69

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×