Přejít na obsah
Niggurath

Vadný pedál plynu ??? 206 RC

Recommended Posts

Zdravím všechny, koupil jsem si 206 RC (2003) dovoz ze Švýcarska, servisní knížka atd. Vše fungovalo dobře. Jednou mi vyskočila chyba motoru a na diagnostice byla hláška, že neseděla poloha plynového pedálu mezi 1. a 2.  polohou (už nevím přesně). Po odstranění hlášky 3 týdny klid. Pak se mi stalo, když jsem brzdil lehce motorem, že mi auto začalo zrychlovat. Po sešlápnutí spojky a lehkého prošlápnutí plynu to přestalo. Dnes jsem jel do práce a když jsem řadil z 4 na 5, tak se motor najednou vytočil do omezovače (asi 2 sekundy) - opět jsem vyřadil a prošlápl pedál. Máte někdo s takovým chováním zkušenost? Řekl bych, že je něco s elektronickým pedálem plynu. Mám tam namontován sprintbooster - mohl by to dělat on? (mám ho na střední režim - již byl v autě, když jsem ho kupoval)

Navíc jsem hledal na X stránkách (i cizích) nový pedál a všude prodávají jen použité. To musím do originál servisu?

Díky moc všem za jakékoliv rady a tipy - jsem z toho úplně špatný...

Ta chyba z diagnostiky byla zřejmě tato: https://www.troublecodes.net/pcodes/p0221/

 

Upraveno uživatelem Niggurath

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Problém vyřešen. Plynový pedál lze rozebrat jen mechanicky - elektrická část je zalisována. Dle přítomnosti magnetu na pedálu se jedná o princip hallové sondy - docela spolehlivé řešení. Dále sundání a vyčištění klapky sání - minimum nečistot. Rozebrání elektrické části, vyčištění odporových drah na DPS isopropylem, očištění výstupních konektorů. Odstraněni sprintboosteru. Od té doby vše krásně stabilní - žádné anomálie se již nevyskytly. I pocitově je auto klidnější a jde plynule za plynem. Když jsem zkoumal skutečný princip sprinboosteru, našel jsem vypracovanou správu včetně grafů nějakého týpka. Celkem věrohodné i logické. Jediný princip funkce je ten, že dle navoleného módu sprintboosteru přidává na vstup do řídicí jednotky více voltů, než by ve skutečnosti dával pedál. Jednoduše řečeno - při nastavení na full a při sešlápnutí plynového pedálu na 50% dává do řídicí jednotky tolik voltů, jako by byl pedál sešlápnutý na 100%. Takže kravina za 5000-8000kč, která zřejmě může vyvolat v autě i peklo (sázím, že to bylo určitě tím šuntem).

Sprintbooster jsem rozebral a je tam ledabyle napájeno pár obvodů (2x operační zesilovač + programovatelný čip + pasivní součástky). Kdyby chtěl někdo detailní foto DPS, tak mi napište.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×