Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Esperovo Dacia Logan


Guest Espero

Recommended Posts

Pro běžné denní jezdění mám asi 2 roky Dacia Logan sedan 1,2 16V z r. 2011, koupil jsem to jako zánovní vůz se 24 tisíci kilometry na tachometru, dnes to má 62 tisíc. Byl to docela kauf, ve slevě u AAA za 84 tisíc. Neboli za 50 % ceny technicky nové auto. Měla to nějaká ženská invalidka z Budějovic. Celé to bylo takové jako zatuhlé, jak to téměř nejezdilo, muselo se to rozjezdit, povolit.

No a dneska jsem zjistil, že mi auto obešel vandal, nevím kdy ani kde, asi někdy mezi středou a pátkem, jezdím s tím do práce a přes den to stojí v Praze na Stodůlkách. Klíčem objel oboje pravé dveře, na levých takovou silou, že jsou po celé délce toho vrypu dveře promáčklé, na pravé straně menší vryp, ale zase udělal loktem lavórek v ploše dveří. Na levých předních pak udělal vryp na sloupku podle okna. Opravit to vše půjde asi jako po kroupách, ale s lakem to bude horší. Asi budu muset se dohodnout s pojišťovnou na plnění z havarijka. Kdybych to nechal přes zimu, dala by se do toho rez. Zřejmě mu vadilo, že mám původní českobudějovické číslo.

Fotky v den nákupu, já mám všechny vozy červené.

Logan_sedan_2_WEB.jpg

Logan_sedan_3_WEB.jpg

Logan_sedan_4_WEB.jpg

Logan_sedan_6_WEB.jpg

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Tak to začíná vypadat, že tuhle Dacii prodám, dostávám se na dno nákladové funkce. Není tam potenciál k dalšímu poklesu integrálních kilometrických nákladů. Co je ale daleko důležitější, stýská se mi po Hyundaji, který už asi rok a měsíc žádný nemám. No abych to nedramatizoval, první jednání s hjundajovským prodejcem u Domanského v Praze na Stodůlkách mám v pátek, bude to I30 ale zatím nemám jasno, jestli kombík nebo fastback. Jsou za stejnou cenu v motorizaci 1,6 CRDi, neboli naftové. Tentokrát si pohrávám s myšlenkou operativního leasingu na 4 roky s možností předčasného ukončení, což souvisí s mým věkem. Jakmile vypadnu z pracovního procesu, stejně budu muset flotilu zredukovat.

Takže kdyby někdo měl případně o mojí Dacii Logan zájem, ozvěte se, zatím to ale neinzeruji, až bude jasno s tím novým. A to bude do konce týdne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Absolvoval jsem jednání kvůli Hundai I30, nabídkové. Uvažoval jsem i o Peugetou střední velikosti, ale tam (jak vyplyne z dalšího) nebyla cenová úroveň srovnatelná s Hyundajem a já jsem přes určité posuny starý hjudaják.


Domanský Stodůlky: Vzhledem k tomu, jak perfektně proběhl obchod v loňském roce u Peugeota Boxer, chtěl jsem obchod uzavřít  znovu u Domanského na Stodůlkách. První kontakt telefonický - prodejce se mě po telefonu zeptal kdy chci přijít a když jsem mu řekl že v pátek (18.1.) kolem 16. hod. odvětil "jen abych tady ještě byl!!!!". A doporučil 10.hod ráno, to by mu prý vyhovovalo, co vyhovuje mě mu bylo jedno. Takže jsem musel prchat z práce. Když jsem přišel v 10 hod, seděl u stolu a "usilovně" pracoval. Jakmile jsem vstoupil, místo pozdravu protáhl nepříjemný obličej a tvářil se, že si nevzpomíná, že bychom měli domluvené jednání.  Prý ať si zajdu do haly. Po nějaké době nepřišel ani se mě neujal nikdo jiný a tak jsem slušně nahlas pozdravil a bez vysvětlení odešel - nebylo co vysvětlovat. U majitele firmy jsem si ale nestěžoval, rozčiluji se jen vyjímečně. Přejel jsem asi 3 km do Autopalace Butovice. Naprosto rozdílný přístup proti prodejcům ve stejném servisu u Hyundai Domanský.


Autopalace Butovice: Po příchodu se mě ujala ihned a ochotně prodejkyně, měla sice poněkud strohé a rázné vystupování při své postavě asi tak 1,5 metru do výšky a nepřipouštěla jakékoli diskuze ohledně odchylek ve výbavě nebo cenách. Ani v Butovicích nebyla zprvu atmosféra nijak přátelská a příjemná. Byla ochotná nabídnout jen to, co jí směrnice od HMCZ umožňují, později se však ukázalo, že obchod nakonec proběhne daleko lépe, než vypadal první dojem. Ukázala mi obě varianty vozu (spaceback a kombi), umožnila mi je prolézt, takže jsem se ve výsledku rozhodl pro kombík, na zadních sedadlech fastbacku jsem se hlavou dotýkal stropu, takže jsem si řekl, že pohodlí lidí má přednost před pocity z hezkého vozu. Dala mi oproti internetovému ceníku při platbách v hotovosti anebo na úvěr další slevu 10 tisíc a další bonus v podobě zimních gum zdarma, takže výsledná cena při motorizaci 1,6 CRDi (85kW) byla 429 tisíc z původních 545 tisíc. Současně mi tam ocenili Dacii protiúčtem na 40 tisíc, prodejní cena ale bude někde kolem 75 tisíc. Problém nastal s nabídkou financování. Při úvěrování odmítli možnost, že bych si uzavřel pojištění sám, (mám bonus 50% a cca 200 měsíců beze škody), což by bylo výhodnější. No a do splátek mi napařili rozpočítané pojištění ve výši skoro 16 tisíc ročně. To tu splátku zvedlo asi o 1400 Kč měsíčně a prý přes to nejede vlak. Takže za 4 roky úvěru zaplatím na pojištění cca o 94 tis více, než bych musel, kdybych měl své osobní. Takže jestliže je sleva na vůz proti ceníku asi 134 tisíc, pak se mi ta sleva redukuje na nějakých 40 tisíc. Prostě co nezaplatím na autu, zaplatím na servisu okolo. RPSN včetně pojištění je proto nad 20%, což je hodnota skoro lichvářská. Za hotové by vůz v akci stál 449 tis., neboli o 20 tis výše než mi bylo nabídnuto. Začal jsem proto prověřovat i podmínky operativního leasingu.
 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyžádal jsem si nabídky operativního leasingu na 2; 3; 4; a 5 let. Dodali nabídky jen na 3, 4 (a 5 let po urgenci).  Takže jsem do splátek musel zahrnout jen pojištění - jde ale o pojištění jejich podnikatelského majetku v podobě povinného a havrijního pojištění, běžný servis ne, protože tam je to zbytečné, oni kalkulují položku na určitou výši a když je servis menší než byla kalkulace, v závěru leasingu část peněz vracejí a naopak, když je vyšší, musím doplatit. Takže je lepší minimalizovat splátky, servis zajišťovat sám a nosit si tam vlastní olej. Ovšem na leasing byla ze strany HMCZ potichu a bez reklamy uspořádána ještě větší akce než na prodej na úvěr. Dali mi slevu 30,5 % na vůz, k tomu zimní gumy vč. přezutí zdarma, v ceně je dojezdová rezerva a povinná výbava, ale ten vůz byl k mání jen v metalíze a tedy s větší příplatkovou výbavou, než ten na úvěr, takže jsem se dostal na kupní cenu 410 tis. Kč. (bez metalízy by to bylo 396 tis. Kč). Po provedení propočtů jsem se rozhodl jít na 5 letý leasing.  Ten mám dnešním dnem schválený a zítra jdu podepisovat smlouvu. Tím jsou leasingové splátky na 60 měsíců (5 let) stanoveny na 6 291 Kč včetně pojištění podnikatelského majetku. Leasingové platby jsou zhruba o 1/3 nižší, než úvěrové na stejné auto při 37% akontaci na dobu 4 let.
Provedení bude: Hyundai I 30 Kombi 1,6 CRDi 85 kW TRIKOLOR, barva metalická stellar blue (už neměli žádné pastelové, po dlouhých letech budu mít zase auto jiné než červené).

Já nemám rád časté měnění vozů, když si na nějaký zvyknu. Spací Hyudai H1 jsem měl asi 13 let. Tady spíš počítám s tím, že v té době, kdy to bude končit mi bude už 70,5 roku a vůz od nich už asi odkupovat nebudu a další pořizovat už asi také ne. Vystačím pak už jen s tím Boxerem na spaní. Za dobu leasingu zaplatím 52% 
z ceníkové ceny vozu a protože v tomto případě jde o transakci bez akontace, nevyluxuji si bankovní účet. Babiš na mně zase vydělá postupně 67 tisíc na DPH.
Nebudete někdo mít zájem o mojí Dacii? Třeba jako 6. vůz do rodiny?

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Po skoro 14 letech jezdění s Daciemi Logan (2x MCV a 1x sedan) jsem se rozhodl tuto značku opustit, což se týká současného sedánka. Důvody jsou 3: 
1.Nikdy jsem se nedokázal v pravém smyslu toho slova skamarádit s tím benzinovým motorem 1,2 16V, 55kW - je na mě moc vysokootáčkový, je dynamický při větších otáčkách, ale jen v dost úzkém pásmu otáček, pak si vezme poměrně dost benzinu někde mezi 6,2-6,4, ale průběh točivého momentu mi fakt nevyhovuje. Najezdil jsem s tím 45 tisíc km, úpěnlivě jsem měl snahu mít ho rád, ale nakonec jsem to vzdal. Já když nemám motor s maximálním točivým momentem 1700 otáček, neboli z motorem, který má tah už odspodu, jsem nesvůj.
2. Vůz je již 8 let starý a zatím je bezporuchový, má sice skvělou ekonomiku v absolutních hodnotách, ale průběh Harris-Wilsonovy nákladové funkce, pomocí které sleduji prognózu minima tzv. integrálních kilometrických nákladů v čase mi říká, že vůz se dostává do úrovně minima funkce. Tedy do nejnižšího místa na časové ose X této funkce, neboli místa, kde by první derivace funkce nabyla nulové hodnoty. Vůz nemá další potenciál k poklesu integrálních nákladů rozpuštěných do 1 km jízdy. Neboli v relativně krátkém období s výhledem tak 4 měsíců se kilometrické náklady začnou zvyšovat a již nikdy nepoklesnou, ledaže by funkce nabyla, diskrétní tvar v důseldku extrémního vývoje - třeba nutnosti nákladně měnit převodovku nebo motor, což nehrozí. Důvodem je nízká pořizovací cena tehdejší zánovní ojetiny a současně do současné doby téměř nulové náklady na opravy, což ale nepotrvá věčně a funkce svou konstrukcí s takovým vývojem počítá. Paradoxem je, že na potenciálním růstu nákladů podle této funkce pro blízkou budoucnost se podepisuje právě dosavadní bezporuchovost vozu.
3. Po roce a 2 měsících, kdy žádný Hyundai nemám se mi hrozně stýská po vozu značky Hyundai.

Pro vůz přichází do úvahy 2 varianty řešení - buď jeho přenechání nějaké sblížené osobě anebo prodej. Obě možnosti jsou ve hře. Jedna osůbka zítra dělá státnice na inženýrku, tak jsem jsem jí slíbil, že když je udělá, auto jí dám. Ovšem když je neudělá, pak.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak za tu dobu zaplatím asi 52 % cenikové ceny bez slevy. Záruka je 5 letá. Rozhodovat se budu podle konkrétní osobní situace a proto jsem bral tel leasing. Jestli budu už konečně končit s prácí, bude mi 70, pak jim to nechám a nebudu mít starost s prodejem. S odkupem to bude složitější, ale ani ten nelze vyloučit. Vůz bude mít najeto 100 tis. km. Rozhodovat se budu až pak ne teď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dacia včera prodaná, bude to stát v bazaru Olbramovicích za 70 tisíc. Původně jsem chtěl do komise, jenže si berou 10 tisíc za vůz a pak chtějí 3 tisíce za prohlídku a 3 tisíce za vyčištění do stavu "jako nové". Takže bych čekal třeba několik měsíců a dostal 54 tisíc na ruku, a to ještě kdyby nebyla sleva. Za odkup mi nabídli 50 tisíc (např v AAA v Praze 35 tisíc). Maj to zkalkulované tak, aby lidi raději odkupy. Ale byly i dražší bazary. 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...