Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nefunguje rádio


Tereza75

Recommended Posts

Nebral bych to takto jednoduše.

Když se na tu radu laicky podívám, tak přehodit červený a žlutý (žlutozelený) znamená přehodit plus a mínus rádia, což může být pro rádio definitivní katastrofa.

Je třeba si vyhledat zapojení ISO konektoru, zapojení konektorů rádia SONY (měly by být v příbalu - návodu) a signály jeden po druhém projít a sesouhlasit, případně zaměnit.

Elektrikář to zvládne snadno. Neelektrikář snad taky, když bude dávat pozor, postupovat pomalu a obezřetně. Je třeba pamatovat, že nesprávné připojení může něco definitivně odpálit. Takže rozhodně nepostupovat zkusmo, ale každý krok si dobře promyslet.

Dej sem zapojení konektoru SONY, z tvojí dokumentace.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na první tvojí fotografii je tedy konektor, který je v autě (nikoli rádio).

I tady jsou varianty zapojení, ISO není úplně jednotné, ale dá se určit (a měřením zkontrolovat), že:

- zelenožlutý je kostra, tedy minus - u rádia tomu bude odpovídat černý uzemnění

- silný červený je plus přes klíček - u rádia červený Spínaný zdroj napájení

- šedý nebo bílý vedle červeného je vysouvání antény nebo napájení zesilovače antény - tento signál +12V vystupuje z rádia - u rádia modrobíle pruhovaný

- fialový je trvalý +12V, pro zachování pamětí v rádiu - u rádia žlutý

Záměrně neuvádím čísla svorek, jednak na konektoru někdy nejsou vidět. A hlavně, je třeba postupovat rozumně - konektory si přiblížit k sobě (zatím nespojovat) a dobře se zamyslet, zda signály sobě odpovídají.

Protože nákresy rozložení pinů a jejich čísla jsou bezva, ale nikde není uvedeno, zda se na konektor díváš ze strany kabelů, nebo kontaktů. A protikus je opačně...

Případné přehození pinů můžeš provést tak, že je pomocí jehly vysuneš z tělesa (mají zpětný jazýček proti vysunutí), anebo je stříhneš a překřížíš pomocí lustrsvorky, nebo dokonce páječky a zaizolovat.

Tak, rozum do hrsti, případně voltmetr do ruky a hodně štěstí.

O zapojení reproduktorů platí totéž - každý reproduktor má dvojici kabelů, z nichž žádné kabely nesmí být navzájem spojeny, a ani ke kostře.

 

 

ISO1.JPG

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jarokare: No, nevím, jestli jsi to spíše nezkomplikoval.

Píšeš

žlutý na rádiu proti červenýmu v autě   - jestli myslíš spínaný plus, tak z fotky plyne že je červený a z uvedené tabulky SONY od Terezy taky červený

píšeš

červený na rádiu proti bílýmu v autě - tedy vysouvání antény(pin 5) - na fotce je v autě bílý, ale v tabulce SONY na rádiu modrobíle pruhovaný

uvádíš pin 7 jako trvalý plus, ale tvoje tabulka neuvádí vůbec spínaný plus.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@P607Olda pozice A6 v autě - bílý kabel - spínaný +

                       pozice A7 v autě - červený kabel - trvalý +

oni totiž ty schémata kreslej jednou ze strany kabelů a podruhý ze strany patice - je to zrcadlově otočený

edit : sorry , teď koukám , že v tom autě není pozice A6 , takže se v tom buď někdo hrabal nebo je jiný schema , to co jsem dával je ze 406 . Každopádně na změření toho napájení stačí zkoušečka a podle výsledku měření se to dá v pohodě zapojit

@Tereza75 zkus napsat , o jaký auto jde , ať se tu nehádáme zbytečně , nejlíp bude , když napíšeš vin ;)

Upraveno uživatelem jarokare
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

matne si spominam ale musel som dotahovat trvaly plus 12v  od baterky(namiesto toho fialoveho dratu) lebo povodny plus nedaval dostatok amperov a radio sa vypinalo  pri vyssom vykone    ale to nebude tvoj pripad 

staci skusacka a za par minut jasno 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Pin č.8 zelenožlutý - kostra (černý u rádia)

Pin č.7 červený        - trvalý + (žlutý u rádia)    mělo by na něm být BH24 , je napájen z pojistky F24 , která má dvě pozice , musí být v pozici B - trvalé napájení)

Pin č.4 fialový     - spínaný + (červený u rádia) označení AH22 , je napájen z pojistky F22

Před zapojením ověřit zkoušečkou a musí to makat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...