Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

807 2,0HDI nebo 2,2


radekbambus

Recommended Posts

Zdravím všechny, můj Ulysse(2,0 8ventil) už asi dodělává, má 21, na krku půl mega, ale v Alpách v pěti lidech se mu už moc nechce, tak přemýšlím o něčem novějším. P807, Ulysse nebo C8. Benzíny jsou moc dráhé a nenažrané, takže nafta :( . A ještě turbo :( . Ale která 2,0 nebo 2,2. V okolí jsem se ptal lidí co je mají, ale moudrej z toho nejsu. Jeden má 807 2,0 HDI  a jenom nadává- vstřiky, spojka, setrvák, turbo, rozvody, FAP, auto věčně v servisu atd., má ho 5 let a nacpal do něj jednou víc než ho stálo. Druhej C8 2,0 HDI  a spokojenej- ve 150 rozvody, běžný servis, jinak na něj nemusí šáhnout. A další C8 2,2 HDI - lamentuje jak ten první s tou 807. A další  - 807 2,2 HDI  - ten zas to co ten před tím s tou C8 - spokojenej, běžný servis.Všichni v km tak 250-280 t. r.v. 2003- 2005. Tak písněte prosím nějaké vaše zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na 2.2 můžu taky nadávat, ale jak bylo milionkrát probráno, je to kus od kusu

kdybych měl dvě podobný auta lišící se jen motorem, tak bych napodruhý volil 2.0 (a šestikvalt) - výkon podobnej, tabulkově nižší spotřeba a dle lidí na fóru se chlubících zřejmě i prakticky (samozřejmě, zase kus od kusu), no a možná úspora na povinným ručení, buď se to bere podle výkonu, což je nastejno, nebo podle objemu, a ten je menší ...

@ozzy56: ta 2.2 lítá třeba v Jumperu/Boxeru, případně i 406, 607, C5 ... a s dvojitým turbem to rebranduje Ford a cpe se to SUVeček; každopádně díly na samotnej motor jsou relativně nepodstatný, pasti jsou obvykle v tom okolo, jako váha vzduchu a podobný pikatchovinky, a to je spíš podle modelu než podle motoru (třeba ta váha vzduchu je shodná, a obecně když něco hledám, tak mi přijde, že většina je shodná pro 2.0 i 2.2 - což může být subjektivní dojem ...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, tak jsem si to zjevně popletl, Ford nemá biturbo ale "overboost", aspoň teda dle Wikipedie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#2.2_2

každopádně tedy nevím, jak moc podstatný je rozdíl třeba mezi DW12 TED4 a DW12 BTED4, z hlediska výše uvedeného "aby to byl stejný motor jako dávaný jinam", protože stejný blok má v různých autech různé blbosti okolo, a naopak ve stejných autech mají různé bloky okolo mnoho blbostí stejných (nemluvě o součástkách lišících se ve stejných autech se stejným blokem, a naopak stejných součástkách v různých autech s různým blokem, a všech možných i nemožných kombinacích těchto (ne)kompatibilit ;-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem hledal a zjistil, že do 807 se dávaly tyto 2.0 HDi motory: RHW, RHT, RHM, RHK, RHD, RHH a RHR

samozřejmě se ty motory liší, i když mají stejný zdvih, vrtání atd., jinak by neměly jiné označení :myslim, možná mají bloky stejné, ale třeba hlavy už nee, takže když praskne hlava u určitého typu, nejde ji tak lehce sehnat na vrakárně, jako u jiného typu...,nebo se cena toho dílu neúměrně zvedne, když je jich málo a taky samozřejmě ty motory nejsou rozdílné jen v těch hlavách..., pamatuju si dotazy členů a majitelů 807, kteří tady zjištovali možnosti na sehnání některých dílů, protože jim hned na vrakárnách řekli: pane, na ten váš typ motoru budete shánět díly moc těžko...,jak známo, nemůžeš si jen tak nahodit jiný typ motoru :bojim

z tohoto důvodu jsem doporučil motor RHR--koupíš na něj všechno,hned a za solidní peníz :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, ozzy56 napsal:

samozřejmě se ty motory liší, i když mají stejný zdvih, vrtání atd., jinak by neměly jiné označení :myslim ...

já jsem taky ale nepsal, že jsou stejné, nýbrž že právě otázka je v čem se liší ... svého času jsem například dost intenzivně pátral po rozdílech mezi 4HW a 4HX, a na žádný jsem nepřišel (tedy kromě toho označení, a že 4HX je v P607/C5 a 4HW je v P807/C8/Ulysse/Phedra a ty auta se liší díly okolo a papírově je to 94 vs 98 kW), podle několika bazarníků a servisáků to lze zaměnit

jak je to s RHR a příbuznými typy nevím, jenom mi přijde divné uvažovat ve stylu, že na tohle konkrétně seženu vše a levně, a cokoliv jiného je automaticky problém - jako jo, kdyby to byla nějaká exotika, tak bych se bál, ale jestli se bavíme o modelech, který tu stejnej koncern normálně prodává, byť v menším množství, tak bych řekl, že o houby jde

s tou dojmologií, že někdo něco těžko shání, je to ošemetné ... mám 4HW, ale když teďkon potřebuju jednu hadici chlazení (novou, ne bazar, ať to nejde do kytek hned znova), tak si to musím nechat dovézt od kolegy z Polska (ještě by to šlo čtyřikrát dráž poslat přímo z Německa, taky Litevci to prodávaj ...), páč tady to prostě není[*], podle Fiatího čísla dílu jsem žádnej ekvivalent u PSA nenašel, kromě Phedry tahle hadice jezdí ve starým Ulysse a ve Scudu, který maj úplně jiný motory než to 4HW (který se skrývá pod výše uvedeným DW12 TED4)

no, tak oproti teorii, že 2.2 verze 4HW je taky spousty, že na to (nejen na vrakáči) seženu cokoliv, je tato konkrétní realita dosti smutná

[*] jakože fakt vůbec, skladem nikdo, v katalogu jen pár pochybných podniků typu Kelly, ale objednávka selhala ... docela by mě zajímalo, jak bych dopadl, kdybych se obrátil na autorizák Lancie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Ozzy

nevím, jestli je to běžný problém motoru RHR, ale vím, že se dá vyřešit celkem snadno, protože těch motorů je po vrakovištích plno

Jseš na velkým omylu  motory RHR či RKh na vrakovištích moc  nejsou  a vačky zvláště vyfukové  do nich už vůbec ne a když se stane to co jesm popsal tak ti díly z vrakáče vůbec nepomůžou

protože jsou olítaný zrovna tak jako ty na fotkách, musíš koupit  nové vysokotlaké  čerpadlo cca 20 tis kč nové vačky  cca 5 tis za jednu  a tak dále , a to  nemluvím o  ventilech  rozvodech , hydroštelech

v vahadlech , který se musí taky vyměnit a  zdravá hlava s výše uvedenými komponenty se na vrakáči sehnat  nedá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám opačné zkušenosti s díly na motory RHR, a to jsem ani nepsal o díly třeba členovi klubu hugo boss, který má taky snad všecko na PSA, sehnal jsem vše tady https://www.sbazar.cz/hledej/motory peugeot/0-vsechny-kategorie/cela-cr/cena-neomezena/nejnovejsi/4

ale pokud máte tip na jiný typ motoru, podělte se s tazatelem tohoto linku ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupovat 807 je stejný nerozum jako jít do bordelu, kde víš, že z 10ti šlapek jich má 9 AIDS. Znám 2 lidí co mají 807 a problémy teda mají nezáviděníhodné.

Ale když už to musí být, tak benzín 2,0 100kw a dát LPG. Spotřeba/útrata za palivo ve finále o malinko lepší než za naftu ale hlavně, ten motor je nezničitelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim mam 2.0 HDi RHR 100kw  260 tis. km z toho ja jsem najel 200 tis. Jediny co jsem delal jsou rozvody a vymnena chladice klimatizace. Olej menim po 15 tis. Skoda, ze uz Peugeot nedela neco podobnyho. Traveler je moc krabicoidni, ale stejne nam asi nic jinyho nezbyde.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuji problém s unašečem mezi vačkou a čerpadlem, já jsem si ho nechal měnit když jsem auto koupil, 166tkm byl nájezd, teď mám 202 tisíc a mlátí to zase stejně, takže asi ještě jednou nechám vyměnit mezikus a za 2 roky to prodám. Jinak za těch 35tkm jsem s tím neměl jediný problém. Nechal jsem měnit přední ramena, kvůli vůlím, jinak to drží dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ve své 807 RHR 100 kw. A za cca 70 kkm jsem nechal vyměnit rozvody a spojku to z těch " dražších " věcí. Jinak jen klasický spotřební věci brzdové desky, kotouče apod.  Musím to teda zaťukat " ťuky ťuk" .  Takže za mě pokud bych sháněl znova 807 tak s tímto motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak od čtvrtka objíždím bazary po celé Moravě a po té co jsem viděl ty vraky (P 807 nebo Ci.C8, r.v. 2004-2007, nafta i bezín), tak musím říct, že můj 21 let starej Ulysse s půlmilionem na krku, je proti tomu co jsem viděl, auto co zrovna vyjelo z továrny. A jestli se mi zdá, že v Alpách mu chybí dech, tak proti těm autům, co jsem je projížděl, má motor z formule.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se pořídit i zachovalý kus za slušné peníze ale chce to čekat a pak být rychlý, ty co za něco stojí jdou rychle. Já koupil dva týdny zpět 2.0 HDI rhr rok 2006 necelých 170kkm zachovalé za super peníze, sice slabší výbava a dvě vady ale nic vážného. Snímač víčka nádrže opraven za 70kc a ještě asi EGR ventil prý ho měnili, ale neřekl bych. K tomu mám ještě evasiona rhz a ten je k nezaplacení, jenže nemá tříbodový pás a v šesti nemáme žádný kufr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kavol

pokud ti příjde divné uvažovat ve stylu koupit auto s motorem, který je nejvíce rozšířený, je to tvoje rozhodnutí a já ho respektuju, ale když mě někdo požádá, abych mu poradil, jaký motor si má v ojetém autě koupit, doporučím mu právě ten nejvíce rozšířený :), ač to zní možná divně, právě na ten motor seženeš nejvíc dílů a poměrně levně :D, nechci a nebudu rozepisovat, proč tomu tak je...;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56: ano, přijde mi divné brát rozšířenost motoru jako jediný parametr

ohledně té dostupnosti dílů, viz

V 5. 9. 2018 at 13:23, PSA napsal:

Jseš na velkým omylu  motory RHR či RKh na vrakovištích moc  nejsou  a vačky zvláště vyfukové  do nich už vůbec ne a když se stane to co jesm popsal tak ti díly z vrakáče vůbec nepomůžou

protože jsou olítaný zrovna tak jako ty na fotkách, musíš koupit  nové vysokotlaké  čerpadlo cca 20 tis kč nové vačky  cca 5 tis za jednu  a tak dále , a to  nemluvím o  ventilech  rozvodech , hydroštelech

v vahadlech , který se musí taky vyměnit a  zdravá hlava s výše uvedenými komponenty se na vrakáči sehnat  nedá.

jinak i kdyby tvoje teorerie platila stoprocentně, že na RHR jsou všechny díly nejdostupnější a nejlevnější, tak stále je otázka, jestli brát motor, kde se nějaký díl mění sice zalevno, ale často, nežli radši motor, na který je ten díl sice dražší, ale měnit se nemusí, protože neodchází ...

samozřejmě, statistiku, co na čem a jak často odchází, tady asi nikdo nemá, jinak předpokládám, že by se s ní vytasil, takže argument ve stylu "když něco, aspoň to půjde levně spravit" nabývá na váze, nicméně reálně je mi docela jedno, když si jdu pro díl na vrakáč, tak jestli tam aut, ze kterejch mi to můžou kuchnout, mají pět nebo padesát

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...