Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Proč nejde motor nastartovat hned po otočení klíčku?


Rommart

Recommended Posts

Zdravím všechny, řeším takovou zapeklitou věc u mé 307 1,6, 16v 2002 benál. Když auto stojí třeba 2 dny tak po nastoupení a otočení klíčkem v zapalku chytne okamžitě, ale jakmile třeba po dojetí domů chci cca za 2 hoďky nastartovat tak to musím točit i půl minuty. Mám vyměněné svíčky, vzducháč, vyčištěné vstřiky na těch i nové sítka ale problém přetrvává. Když budu odjíždět ještě v den kdy jsem byl třeba s vozem venku ráno a večer chci odjet tak problém půl minutového točení trvá, odstavím li jeden den ráno auto a druhý den ráno chci odjet tak motor naskočí okamžitě. Když jsem to konzultoval se známým tak tvrdil že se zatím nesetkal s tím aby čerpadlo z ničeho nic tlačilo více, dle jeho vyjádření spíše méně. Ale mi to připadá jako nějak přetlakovaná palivová soustava. Pokud jste už někdy někdo řešili či setkali se s touto závadou prosím dejte návod po čem jít. Nemůžu si bohužel dovolit auto dát do značkového servisu jsem jen obyčejný důchodce né OSVČ.

Upraveno uživatelem Rommart
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to hodně dobrýho mechanika který s diagnostikou umí. To že auto bylo na origo diagnostice nemusí pokaždé znamenat že byli vyzkoušeny všechny možnosti diagnostikování závady. Bohužel ne každý kdo se ohání tím že má origo diagnostiku s ní umí všechno.  Zkusit znova diagnostiku a zkusit vytáhnout nějaká LIVE data při startu. Šacoval bych to že některé čidlo dává špatné hodnoty a proto to trvá déle než naskočí. Příklad teplotní čidlo dává že je hodně studený motor tak ŘJ dá pokyn k příslušné dávce paliva ale motor je relativně zahřátý a neumí si poradit s vyšší startovací dávkou paliva nebo naopak to teplotní čidlo hlásí že motor je ještě horký a ŘJ podle toho nastaví dávku paliva ale motor protože je studený tak mu trvá déle než na tu menší dávku naskočí. Při delším odstavení se i čidlo s okolní teplotou srovná a nehlásí bludy. Ale může to být i něco jiného tohle jsem dal jako příklad. Každopádně chce to k fachmanovy přes diagnostikování aby si s tím pohrál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:xvul

Za tech 3/4 roku co mame Pazoutka neprestavam byt vdecny ze je bez elektroniky a v benzinu. Ta frantikovska elekrtonika plna "kurvitek"mi pripomina casy kdy jsem jezdil na motorce a tam platilo: kdyz chces bez problemu jezdit, kup Japonce. Kdyz chces byt vic v servisu nez na slinici, kup Cinana. Kdyz chces emoce ale mit porad spinavy ruce, kup Italku. A kdyz chces nepochopitelny vozidlo, kup skutr Pazouta! Mel jsem v garazi veteranka moped Solexa z sedesatych let a karbec nebo podavaci cerpadlo chtelo ne jednu ale dve vysoky skoly!!

solex.jpg

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si tip: čidlo teploty motoru říká, že motor je studený a přechlastá ho. Zkus startovat s plným plynem - tak se kdysi při přechlastání "vyvětraly" válce. No a kdyby se to potvrdilo, tak vyměnit čidlo.

Na diagnostice by mělo být snadné zkontrolovat údaj čidla, a to při studeném a pak teplém motoru. Je to zřejmě jiné čidlo, než pro ukazatel na palubce, a jiné, než zapíná saharu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc všem děkuji za nápady, a v pondělí budu volat servisáka na kterého jsem dostal kontakt. A pak uvidím co se zjistí, každopádně bych rovněž sázel na teplotní čidlo. A aby toho nebylo málo tak jsem zjistil že mi docela hodně fouká příruba mezi sběrným potrubím výfuku a přírubou katu. Tak ji rovněž nechám přetěsnit protože si vzopmínám že mi tehdy prodávající říkal že je tam místo těsnícího kroužku ploché těsnění a to nedrží. Tak už jsem špekuloval i nad tím jestli to nemůže být tou netěsnou přírubou.Já to včera byl ještě zkoušet a po nastartování byl hodně cítit nespálený benzín, takže se to opravdu přechlastává. Až budu vědět více tak potom opět písnu aby to mohlo posloužit i dalším lidem. Ještě jednou všem moc děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píšou kolegové- dagnostika a měřené hodnoty v ní- zkontrolovat hodnoty uváděné s hodnotami skutečnými. Motorová jednotka. Pokud tam bude vše +- v pořádku, zkontrolovat tlak na railu přes ventilek. Pokud není správný- čerpadlo či zacpané sítko v nádrži. A dost častá závada je modul cívky- u benzínu běžná závada, svíčky vyměnit nepomůžou v tomto případě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojli všem dobrým a ochotným lidem kteří nemají problém poradit druhému v nesnázích, takže před chvílí jsem si byl pro pažouta u jednoho mechoše, vyměnil čidlo na tělese termostatu a problém je chválabohu fuč. On nejprve dělal nějaké měření a potom koukal na Servis box a zjistil že borec který mi tzv. čistil vstřiky a měnil svíčky vyměnil původní čidlo teploty modré barvy za jiné zelené. Protože když jsem mu popisoval kdy se závada projevila prvně a vylíčil i všechny reakce které jste mi tady poskytli tak on objednal podle servis boxu to co tam má být, vyměnil a super, pažout už i po odstavení cca za 3 hoďky naskočí okamžitě jako kdysi. A upozornil mě abych se příště obracel s opravami na lidi kteří dělají do aut protože chtějí druhému pomoci i když za rozumnou úplatu a né ho odrbat. Takže ještě jednou hrozitánsky moc všem děkuji za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...