Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ochrana prahu v zadní části


inoxing

Recommended Posts

Přesun do sekce-) Udělej si sám. Díky.

Peugeot 307 má, dle mě, dobrou antikorozní ochranu a to nejen pozinkovanou karoserií, ale i dobře udělanými plastovýmy podběhy kol. Tedy až na malý "neduh" v části zadního prahu a navazujícího zadního lemu. V tomto místě je malý nechráněný prostor, který stojí v cestě případným rotujících nečistot a kamínků a logicky vzato- pokud zde delší dobu působí tyto abraziva, dochází zde k postupnému poničení laku a následné korozi.

Rozhodl jsem se předejít případné korozi a ikdyž je např. u mě hrana plechu prahu místy opískovaná, zinek pod lakem je v pořádku, tedy dobře opravitelná vada, kde koroze ještě nezačala. Pokud zmíněné místo opravíte odborně a kvalitními autolaky (2K), je předpoklad, že toto místo bude dále bez koroze.

Nicméně, napadlo mě, že exponované místo bych ochránil lépe nějakým krytím, které by po vzoru např jedničkové Fabie mechanicky zabránilo abrazivům narušovat lak.

Od kamaráda svářeče jsem měl možnost získat použité polykarbonátové krycí skla na kuklu, takže cenová náročnost byla nulová. S tímto polykarbonátem se dobře pracuje, jelikož není tříštivý a dá se dobře ohýbat- nepraská, což považuji za nutný předpoklad k vyhotovení této krytky. Samozřejmě jde volit i jiný materiál podobných vlastností, ale tento bych viděl jako ideální. Jednak je to dostatečná tvrdost, pružnost, stálost ohybu a průhlednost- je vidět skrze a případné nečistoty pak lze kontrolovatelně odstranit např. WAPkou. Výroba je celkem jednoduchá, pokud použijete přiložený obkres. Já jsem ladil "tvary" na několikrát, ale zde už je jen výsledek. Jelikož je v místě krytky příchytka samotného podběhu, je krytka prahu přichycena k podběhu odnímatelně- pomocí pežoťáckých plastových příchytek, které jsou použity např. v interiéru (znovu použitelných).

 

Potřebný materiál:

-polykarbonátová deska o patřičných rozměrech (tloušťka 1-2mm)

-4x příchytka plastová (lze koupit či sehnat z vrakáče cokoliv použitelné pro tento účel- znvoupoužitelná příchytka)

 

Návod:

-vytisknout obkres na formát A4, zkontrolovat pravítkem poměr na stupnici (neměla by se lišit o více než +- 1mm)

-vystřihnout šablonu z papíru a označit si na jedné straně pravou a levou stranu (L/R)- zde je vytištěn obkres pravé strany (R), pokud obrátíme šablonu je zde tvar pro levou stranu (L)

-poté obkreslíme šablonu na polykarbonátovou desku (levá strana poté zrcadlově obrátíme šablonu a namaluje pravou stranu)

-do polykarbonátu označíme díry a pravítkem linku ohybu (průměr děr závisí na zvolených příchytkách, které máte k dispozici)

-nyní ohýbáme dle vyznačené linky (v okresu zelená barva) - nutno dbát na stranu ohybu resp. na jakou stranu ohýbáme (možno odvodit z přiložených fotografií), ohyb dle potřeby cca 30°?

-vyvrátme díry dle rozměrů příchytek, které máme k dispozici

-poté najdeme správnou pozici ktrytyk na podběhu a označíme díry, které pak vyvrtáme mimo vozidlo (krytky je umístněna tak, že spodní hrana krytky je cca 3mm nad hranou spodního prahového profilu a část krytky souběžná s lemem je od sebe cca 1-2mm, ktytka musí kopírovat vnějškem obrys vozu- dle zaoblení

-žádná část krytky se nesmí dotýkat kterékoliv kovové části karoseserie a to ani po lehkém průhybu-tlaku na plastový podběh

-sundáme podběhy, vyvrtáme označené díry, namotnujeme zpět (v případě vrtání na vozidle je třeba myslet na to, že cca 1-2cm za plastem se nachází karoserie, takže "netlačit na pilu")

 

Pozn.:

Ač to na fotkách vypadá tak, jak to vypadá, v reálu je to celkem nenápadné a není to takřka vidět. Mezera mezi prahem a krytkou je dána jednoduchostí a asi lze udělat ohyb i lépe, třebaže do rádiusu- pozitivum na této nedokonalosti je ta, že se snadněji dostanete k prahu WAPem. Závěr je takový, že ikdyž se zde bude držet občas bordel, nebude hrana exponovaná a nebude tato předtím nechráněná část trpět nepřízni osudu.  Obkresy jsou ve dvou formátech (plná velikost a přímo na formát A4- ta světlejší).

Výkres krytky je bez výslovného souhlasu zakázáno jakkoliv vyrábět či kopírovat za účelem zpeněžení. Vše zde uvdené je pouze pro vědecké účely a není určeno pro provoz na pozemních komunikacích.

Náročnost- středně pokročilý :-)

 

 

pravá 1.JPG

pravá 2.JPG

pravá 3.JPG

levá 1.JPG

levá 2.JPG

levá 3.JPG

levá 4.JPG

582160023e4e3d292b86fe2d475865d0.jpg

ybjwkzfupu6017.jpg

plná velikost ořez A4 format.png

plná velikost ořez.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...