Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výměna převodového oleje v 6-ti kvaltu k motoru 1.6 BlueHdi 88 Kw- BHZ (DV6FC) r.2015


Relaxcz

Recommended Posts

Zdravím,

Po dotazech na foru jsem se pustil do výměny oleje v převodovce. Předesílám, že mám Citroen Berlingo. a drobné odchylky u Peugeotu mohou být.

Než začnu popisovat vlastní práce spojené s výměnou oleje, uvedu odkaz na zdejší forum, kde jsou fotky vypouštěcích a " licích " otvorů pro moje auto a zároveń je tam odkaz na stránky Totalu, kde se po zadání vozu a typu motoru dozvíte, jaký olej a kolik se kam lije.

Nejlepší je to dělat se zahřátým autem, aby to vše krásně vyteklo. Celé jsem to dělal na heveru a bez levého předního kola, protože se ukázalo, že musím sundat nadkolí. Je to jeden kus plastu, takže bohužel celý ven. Drží to asi na 8 plast. nýtech a 3 jsou pod nárazníkem a jeden u prahu. Plast je dost měkký a poddajný. Vše je krásně vidět a přístup v pohodě.

Na netu je dost návodů, jak vyndat akumulátor z auta, takže tím se nebudu zabývat a začnu až od vyndané baterky.  Ale jako bod jedna je třeba sundat kus sacího potrubí k vzduch. filtru, jako když se chcete dostat k olejovému filtru motoru.

Plastová schránka na baterii drží na dvou šteftech, takže matky (klíč 13) ven a vytáhnout plast- bližší částí k sobě a nahoru. Nyní je vidět nosný plech pod baterkou.

Nejdřív je třeba uvolnit úchyt kablíku ze zadní stěny plechu (šroubovák...). Plech drží vlevo na malém vrutu- torx 30 a v pravo na 4 šroubech + ty dva štefty- vše klíč 13. Jeden šroub je schovaný "ZA" pojistkovou skříňkou motoru a hlavu má z nadkolí.

Plech se vyndavá nejlépe natočením levé strany nahoru a pak k sobě.

Nyní je vidět odvzdušňovací krytka převodovky, ale je pod táhlem řazení.

Táhlo je v té větší části na pružině, takže zatáhnout, tím se uvolní " pojistka " a pak druhou rukou chytit táhlo u zátky a trochu točit k pojistkám a zároveň nahoru. Tím se celé táhlo uvolní z držáku a jde sundat zátka. Ta není na závitu, je jen nacvaklá.

Po nalití oleje je potřeba dát pozor na správné uchycení táhla řazení, protože v držáku jsou výstupky kam musí zapadnout, kvůli fixaci. Není třeba se toho bát, jen to dělat s citem. Mě to při domáčknutí cvaklo, jak si sedla pružina.

Zpětnou montáž snad není potřeba popisovat nijak široce. Jen při montáži nosného plechu akumulátoru, nechte šrouby zprvu na volno, aby to mělo vakl. Trefíte snáz všechny závity, včetně toho torxu. Nezapomeňte nacvaknout držák kablíku na zadní stěnu plechu baterie a při montáži krytu baterky, pohlídejte vedení mínus pólu, aby nepřekáželo "pantu" krytu.

Doufám, že vám to pomůže a ať to jezdí.

 

nadkoli.jpg

zatka pod tahlem.jpg

Upraveno uživatelem Relaxcz
Doplnění postupu+chyby v textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...