PSA Odesláno 15. srpen 2018 Sdílet Odesláno 15. srpen 2018 Zdravím všechny příznivce našich autobusů, rád bych s podělil o svoji zkušenost s motory Typu RHK či RHR Jde o motory které mají vysokotlaké čerpadlo poháněné výfukovým vačkovým hřídelem.Nemají tedy další čerpadlo v nádrži oproti motorům RHT RHW RHM, RHZ a podobně Dostal jsem se k autu které náhle přestalo jet.Nájezd 300 km asi měsíc po rozvodech po technické dovezeno z Itálie. Diagnostika ukazovala problém s čidlem vačky, a problém vysokotlakého čerpadla -malý tlak ,dalo se tušit že čerpadlo bude po smrti. Tedy čerpadlo dolů vychozený ten černý mezikus , vymačkaná osa čerpadla -následkem toho prasklý unašeč na výfukové vačce, kdy se kus vačky zastavil o víko ventilů, s vačkou nešlo pohnout tak držela. Přecházím k rozvodům a tuším problém,, takže vačka se náhle zastavila , ustřihnul se klínek pod ozubeným kolem vačkového hřídele a pochopitelně se to potkalo, Hlava dolů 4 prasklá vodítka 8 ohnutých ventilů dále jsem je nezkoušel. Písty byly v pohodě. Takže si říkám po 300 tis km dobrá asi je to už moc, ale sundal jsem vanu a ve vaně jsem našel přesně stejný kus vačky jako byl ten co jsem vyndal -tedy to prasklo už podruhé, začal jsem pátrat po dílech hlavy vačka již neorginál , napínák r 2015. Takže se to už předchozím majitelům stalo ,ale dali jen novou vačku a nechali staré čerpadlo ,které opět vymlátilo unašeč na vačce s výše popsanými následky. Takž ne v 300 tis km ale typuju v 250 tis km. Takže varování pro všechny majitele těchto motorů- po 200 tis km kontrola vysokotlakého čerpadla a opotřebení mezikusu mezi vačkou a čerpadlem jinak se to potká. caraxx, martinikus, Leo a 3 další ohodnotil 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PSA Odesláno 27. srpen 2018 Autor Sdílet Odesláno 27. srpen 2018 ještě pár obázků prsklá vačka , očesané kolo rozvodu, druhý konec vačkv po kolem rozvodu,místo kde sa vačka zarazila Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinikus Odesláno 5. říjen 2018 Sdílet Odesláno 5. říjen 2018 Nemáte prosím vás někdo možnost zjistit objednací číslo FIAT toho "černého mezikusu"? Ve Fiatu neví, o co jde, a ani to neumí objednat. Já mám jen objednací číslo PEUGEOT (9652347). Díky moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinikus Odesláno 5. říjen 2018 Sdílet Odesláno 5. říjen 2018 Tak nic, u Fiatu to stejně neumějí objednat, tak si to koupím u Peugeotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
---Dave--- Odesláno 14. říjen 2019 Sdílet Odesláno 14. říjen 2019 Zdravím, stalo se nám to samé u Fiata Scudo II 88kw motor RHK , ale my jsme vyměnili vačku + vysokotlaké čerpadlo a vydrželo to cca 5 měsíců. U vysokotlakého čerpadla byl ten unašeč nový a stejně to udělalo to samé. Tak bych potřeboval poradit co to způsobuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spifly Odesláno 25. říjen 2019 Sdílet Odesláno 25. říjen 2019 V 27. 8. 2018 at 21:31, PSA napsal: ještě pár obázků prsklá vačka , očesané kolo rozvodu, druhý konec vačkv po kolem rozvodu,místo kde sa vačka zarazila Ahoj mám stejný motor, na kolik ta oprava vyšla. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PSA Odesláno 27. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 Záleží za kolik koupiš vačku doporučil bych určitě novou vačku a mezikus na vačku, dále záleží jak je opořebovaný unašeč na čerpadle. Ja měnil vačky obě/nové/ , unašeč a čerpadlo vše nové. měl jsem sundanou hlavu, protože při této závadě se to zákonitě potká.A není jistota jestli se i druhá vačka neprotočila a co se stalo s ventily .U použité vačky zase nevíš u toho modelu/ u jiných aut jsou vačky skoro věčný/ jak je vačka načatá-tedy ten unašeč. Takže nejde jen o vačku ale i vodtítka ventilů/ nemyslím gufera/ byly rozlámané ,dále nové hydroštely a nové ventily -púvodní byly ohnuté a často při vyšším nájezdu praskají. Dále jiné nebo nové kolo rozvodů vačky + nový řetěz + napínák řetězu.Je to skoro jako generálka motoru, protože když už se k tomu nechci vracet tak je nutné to udělat minimáně takhle ,Samozřejmě přebrousit hlavu.Možná jsem na něco zapomněl tak se dopředu omlouvám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.