Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prasklá výfuková vačka


PSA

Recommended Posts

Zdravím všechny příznivce  našich autobusů, rád bych s podělil o svoji zkušenost s motory Typu RHK či RHR

Jde o motory  které mají vysokotlaké čerpadlo poháněné výfukovým vačkovým hřídelem.Nemají tedy další  čerpadlo v nádrži

oproti motorům RHT RHW  RHM, RHZ a podobně

Dostal jsem se k autu které  náhle přestalo jet.Nájezd 300 km asi měsíc  po rozvodech po technické dovezeno z Itálie.

Diagnostika ukazovala problém s čidlem vačky, a problém vysokotlakého  čerpadla -malý tlak  ,dalo se  tušit že čerpadlo  bude po smrti.

Tedy čerpadlo  dolů vychozený ten černý mezikus , vymačkaná  osa čerpadla -následkem toho

 prasklý  unašeč  na výfukové vačce, kdy se kus vačky zastavil  o víko  ventilů, s vačkou nešlo pohnout tak držela.

Přecházím k rozvodům a tuším problém,, takže vačka se  náhle zastavila , ustřihnul se klínek pod ozubeným kolem vačkového

hřídele a pochopitelně  se to potkalo, Hlava dolů  4 prasklá vodítka 8 ohnutých ventilů dále jsem je nezkoušel.

Písty byly v pohodě. Takže si říkám po 300 tis km dobrá asi je to  už moc,   ale sundal jsem vanu a ve vaně jsem našel přesně stejný kus vačky

jako byl ten co jsem vyndal -tedy to prasklo už podruhé, začal jsem pátrat  po dílech hlavy  vačka již neorginál ,  napínák  r 2015.

Takže se  to už předchozím majitelům stalo  ,ale dali jen novou vačku a nechali staré čerpadlo ,které opět vymlátilo  unašeč na vačce

s výše popsanými  následky. Takž ne v 300 tis km ale  typuju v 250 tis km.

Takže varování pro všechny majitele těchto motorů-  po 200 tis km kontrola  vysokotlakého čerpadla a opotřebení mezikusu

mezi vačkou a čerpadlem jinak se to potká.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 1 měsíc později...
  • O 1 rok později...

Zdravím,

stalo se nám to samé u Fiata Scudo II 88kw motor RHK , ale my jsme vyměnili vačku + vysokotlaké čerpadlo a vydrželo to cca 5 měsíců. U vysokotlakého čerpadla byl ten unašeč nový a stejně to udělalo to samé. Tak bych potřeboval poradit co to způsobuje.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Záleží  za kolik koupiš vačku doporučil  bych určitě novou vačku a mezikus na vačku, dále záleží jak je opořebovaný unašeč na čerpadle.

Ja měnil vačky obě/nové/ , unašeč  a čerpadlo vše nové. měl jsem sundanou hlavu, protože při této závadě se to zákonitě  potká.A není jistota

jestli se i druhá vačka neprotočila a co se stalo s ventily .U použité vačky zase nevíš u toho modelu/ u jiných aut jsou vačky skoro věčný/ jak je vačka načatá-tedy ten unašeč.

Takže nejde jen o vačku ale i vodtítka ventilů/ nemyslím  gufera/ byly rozlámané  ,dále nové hydroštely a nové ventily -púvodní byly ohnuté a často při vyšším nájezdu praskají.

Dále jiné nebo  nové kolo rozvodů vačky + nový řetěz + napínák řetězu.Je to skoro jako generálka motoru, protože když už se k tomu nechci vracet tak je nutné

to udělat minimáně takhle ,Samozřejmě přebrousit  hlavu.Možná jsem na něco zapomněl tak se  dopředu omlouvám.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...